Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
Kristel's blog
pedro's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

relatie meter - petekind

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Meerlingen.org Forumindex -> Zorg voor jezelf en je relatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 13, 2008 10:38 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik meen hier wel zo tussen de regels te lezen, dat ik er niet genoeg ben voor mijn kinderen... Net doordat ik ook in het onderwijs werk, ben ik er elke avond redelijk vroeg (ten laatste om 17.00, is 1 dag in de week), elke woensdagnamiddag, elk weekend en alle schoolvakanties. Dus tijd weg van hen, is niet echt zwaar beknibbelen op quality time, want die heb ik massa's.
We hebben er duidelijk een andere mening over (heel goed, saai als iedereen denkt zoals ik Wink ), maar ik merk dat ik toch wel vaak opmerkingen krig over mijn keuzes daaromtrent (en ja ook hier) en dan word ik een heel klein beetje kwaad Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
Saskia

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 13, 2008 10:52 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb het gevoel dat loslaten een leerproces is. En het gaat elke keer een stukje makkelijker. En ik denk als je je kinderen door ergens te laten logeren een stuk zelfstandigheid bijbrengt. Ze leren ergens hun mannetje te staan, met mensen omgaan, ... En bovendien soms heb je zelf toch ook wat quality-time nodig voor jezelf en je partner, voor je relatie. Ik denk dat het vaak gaat om de eerste stap te zetten en dan gaat de volgende keer al veel beter om los te laten.
En Muze, het is bij quality-time ook de kwaliteit die telt en niet de kwantiteit.
Maar in ieder geval Twinneke, ik denk dat het inderdaad het beste is dat je er met de meter eens over praat.
tante kat

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 13, 2008 11:09 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik weet het, ik heb geen kinderen, dus wat weet ik ervan..., maar muze: ik heb het altijd heel gezond gevonden hoe jij daarmee omgaat, een beetje zoals wat ik van mijn jeugd herinner: veel bij oma's, opa's, tantes,... en dat vond ik super!
Je merkt ook dat geen 1 van de drie het moeilijk heeft om ergens te gaan logeren, ik denk dan ook dat ze het net zo gemakkelijk vinden omdat ze het gewoon zijn, en ondertussen al heel goed weten dat je hen altijd weer komt ophalen... en ze genieten er dan dubbel en dik van om eens bij anderen te zijn (want worden ze daar dan ook neit een beetje meer verwend? Wink )
ALs ik mensen in mijn kennissenkring daarover bezig hoor, dan haal ik (en D. zelfs ook!) altijd jouw voorbeeld aan: het kan dus wel om ze al van jongs af bij anderen te laten en het doet ze zelfs goed! Dus in mijn ogen: doe zo voort! (maar ja, volgens velen lijken we dan ook goed op elkaar, dus mss logisch dat ik dezelfde mening deel)
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 13, 2008 12:06 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat een lieve zus heb ik!!
Nu voel ik me weer veel beter, want zij kent mij en de kinderen heel goed, dus blijkbaar ben ik dan toch niet zo slecht bezig!! Dank je zus, je hebt mijn dag weer goed gemaakt!!!!
Terug naar boven
tante kat

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 13, 2008 12:09 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

tja, je blijft mijn grote voorbeeld he... Wink
echt waar, zelfs D. haalt jouw voorbeeld constant aan bij zijn vrienden en kennissen, dus ook hij vindt dat je goed bezig bent! Cool
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 13, 2008 12:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

En om terug te gaan naar het onderwerp: tante kat is meter van ante: maar heeft met alledrie een heel goede band, maar toch kan ante dan heel trots zeggen: het is wel mijn meter kat hé....
Terug naar boven
Kristel

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 13, 2008 12:28 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Toch nog even afwijken Wink
Ik vind ook dat jij het goed doet hoor Muze! Ik heb jou al genoeg bezig gezien, het wilt helemaal niet zeggen dat jou kids nu iets meer gaan logeren op een ander dat jij het minder goed doet, ik vind chapeau dat jij dat kan, ik heb het natuurlijk iets "gemakkelijker" nu, ik heb 1 weekend om de 2 vrij dus moet me geen zorgen maken om ze ergens naar toe te brengen en idd, ik ben ook van het principe, het is de quality die telt niet de quantiteit en iedereen vult die in hoe hij of zij dat ziet.
Ik moet zeggen, sinds ik terug ging werken voelde ik me na een tijdje ook een betere mama, ik had meer tijd voor hen als ik terug thuis was/ben omdat ik tot ze naar bed gaan alle tijd vrij maak voor hen en nadien iets in het huishouden doe, vroeger was ik vele meer daarmee bezig en, besef ik nu, had ik vele minder quality time met hen.

En trouwens, met jou bezige bijtjes is het af en toe goed dat jij en K even een time out nemen denk ik Wink
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Meerlingen.org Forumindex -> Zorg voor jezelf en je relatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 4 van 8

Ga naar: