Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
Kristel's blog
pedro's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

relatie meter - petekind

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Meerlingen.org Forumindex -> Zorg voor jezelf en je relatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jessie

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Feb 12, 2008 8:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb er geen probleem mee om ze even los te laten.
Het eerste uit logeren partij'tje van iets minder dan 2 maand na hun geboorte. M zijn broer trouwde, dus mochten ze 1 nachtje logeren bij oma en opa. Ik had het er wel moeilijk mee, maar het was voor ons ook eens even doorsapen. Toen ze 4 maand waren zijn ze een weekendje bij mijn schoonmoeder gaan logeren, toen had ik het echt moelijk om ze achter te laten. Ik was dan ook blij dat we terug thuis waren!

De peter van Kaat (Mikey zoals de meisjes het zeggen) past regelmatig op hen. Hij is single en doet dat prima. In bad steken hoeft hij niet te doen, maar wel pyjama aan, fles geven, pampers verversen en in bed stoppen. Hij is best streng, maar ze zijn dol op hem!
Tess gaat wel eens naar haar meter (mama van Vic), maar tante San zien we wel regelmatig en die kennen ze dus goed.
de meter van Kaat zien we iets minder, maar toch kennen ze haar en hebben ze er geen problemen mee dat ze er is. Om Kaat aan haar meter te laten wennen en omgekeerd regel ik het zo dat bv Tess thuis blijft of naar haar meter gaat en ik samen met Kaat en haar meter er eens een paar uur tussenuit trek. Bv laatste keer: Ikea, binnenkort zwemmen,...
gewoon dat ze elkaar leren kennen.
peter van Tess is dan (petr)opa maar daar zijn ze ook dol op.

Ik heb bewust gekozen voor meters en peters waarvan ik weet dat als er ooit iets met ons zou gebeuren ze de kinderen willen en kunnen opvangen.
Dat ze niet alle meters en peters evenveel zien is bij ons vooral een kwestie van tijd van beide partijen. maar ze voelen zich goed bij elkaar.

Zelf moet ik toegeven dat ik een mindere relatie heb met mijn metekind, maar daar wil ik zeker iets aan doen. Nu ze 6 jaar is geworden, ben ik van plan ze af en toe eens mee te nemen naar de speeltuin, cinema enz, ik moet die relatie opnieuw opbouwen, deze is verwaarloosd door verschillende omstandigheden en daar heb ik wel spijt van.
lutg

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Feb 12, 2008 9:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken of je er klaar voor bent om je kinderen bij anderen te laten logeren.
Onze meisjes zijn voor het eerst een nachtje bij mijn schoonouders gaan slapen toen ze pas 7 weken waren. Dat was heel vroeg, maar wij waren gewoon zo doodmoe dat we echt eens een nachtje wilden doorslapen. Ik vond het best moeilijk, maar we hebben er anderzijds echt wel deugd van gehad. We zijn gezellig gaan eten en zijn vroeg in ons bed gekropen. De volgende ochtend zijn we onze dochters vlug gaan halen; wat was ik blij om ze terug te zien! Ze waren superflink geweest en daar waren we eigenlijk ook wel gerust in.
Sindsdien gaan ze geregeld eens een nachtje logeren (bij de oma's en opa's) en wij kunnen echt op onze beide oren slapen. Ik vind het wel leuk om te weten dat ze het goed stellen bij anderen, dat ze ook eventjes zonder ons kunnen. Maar ik ben altijd heel blij als ik ze terug zie; dan besef ik wel hoeveel ik ze gemist heb!
Ik denk persoonlijk dat ik het veel moeilijker zou vinden als ik ze nu voor het eerst zou moeten wegdoen.

Twinneke, ik denk dat het idd een goed idee is om er eens met je schoonzus over te praten. Ik vind het wel een goed idee om samen dingen te doen, zo leren ze elkaar wat beter kennen en ben jij er ook wat geruster in. Maar voor de rest vind ik het wel helemaal jouw beslissing (en die van Lange Wapper natuurlijk Smile ), jullie zijn de ouders!
loeloe

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Feb 12, 2008 11:13 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier blijven ze tot nu toe ook enkel bij de grootouders slapen.

Wij zijn geen rokers, en mijn ouders ook niet. Maar mijn schoonvader is een zware roker. Nu, als de kindjes naar daar gaan wordt er in huis niet gerookt. Maar ALLES (kleren, slaapzakken, jassen, knuffels,...) stinkt dus naar 'den doemp' als ze terug thuis zijn, ook al zijn ze er maar een uurtje geweest. Zij hebben ook een reisbedje dat regelmatig mee verhuisd naar mijn ouders. Dan stinkt bij mijn ouders de hele kamer dus naar 'den doemp'. En dat ergert mij dus verschrikkelijk!!!!
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Feb 12, 2008 11:19 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ons kids zijn drie en ik zou ze voor de dood niet ergens anders laten logeren! En dat heeft echt niets met loslaten te maken hoor. Het is gewoon dat ik weet dat ze het liefste van al in hun eigen bedje slapen . Een babysit een ganse nacht laten blijven is geen probleem maar hen ergens anders onderbrengen? Nee, dat doe ik dus nog steeds niet.
Oh jee, ik zou liegen , ze hebben wel al eens ergens anders de nacht doorgebracht : op de opvang toen ik net bevallen was van Nicolas ! Maar ik wist dat ze daar zeker zouden goed slapen want ze zijn die bedjes daar gewend want in de middag sliepen ze ook in die bedjes. En toch was het zelfs op dat moment voor mij niet makkelijk om mee om te gaan . Raar maar het is zo. Trouwens , ik ken maar weinig mensen die de ruimte en de faciliteite hebben om ons drie kids te slapen te leggen.
Bij mijn ouders lukt het niet want mijn ma is niet meer goed ter been en kan niet eens de trap van haar eigen huis op. Mijn schoonouders hebben geen plaats en hun hele huis is een boobytrap met gevaarlijke dinges : oq rondslingerende medicijnen, slechte stopcontacten, gevaarlijke trappen,....ik vertrouw mijn kinderen niet alleen met mijn schoonma in dat huis , heb liever dat zij naar hier komt , wat ze dan ook met plezier doet. Mijn broers en zussen hebben allemaal ofwel zelf genoeg kinderen, ofwel geen ruimte om ze te slapen te leggen. Enkel mijn schoonbroer heeft genoeg ruimte in zijn huis maar om hen daar te laten logeren is een beetje absurd want hij woont naast ons !Ze kunnen zowel in hun eigen bed gaan slapen.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 13, 2008 9:13 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Mag ik er even bij vermelden dat als ze ergens naar toe gaan, ik ook wel heel blij ben als ik ze terugzie hoor!
En in een ander bed slapen: als ze hun knuffel meehebben, maakt hun bed niet veel uit. Gelukkig maar want we gaan vaak op vakantie, weekendjes, hebben een caravan, slapen soms in een tent. Geeft allemaal geen problemen.
En heel eerlijk: als stan 8 maanden was ben ik de eerste keer een weekje op reis geweest zonder hem (had wel al weekenden gedaan ervoor hoor), en dat vond ik toen niet moeilijk.
Ook dit jaar ga ik weer een weekje weg, en het is zoals omamie zegt elk jaar moeilijker, omdat ze nu echt wel meer besef hebben, en dan ook letterlijk zeggen als je terug bent: mama ik heb je gemist.
Dus dames die het nu moeilijk hebben: ik vrees ervoor dat het gemakkelijker wordt als ze ouder worden...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 13, 2008 10:00 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik moet wel zeggen dat ik er ook nooit de behoefte aan gehad heb om zonder mijn kinderen ergens naartoe te gaan. Zou niet weten waarom. We hebben drie kinderen en de relatie tussen mij en mijn man is niks veranderd, die alleentijd hebben we niet echt nodig blijkbaar. Want zelfs voor we kinderen hadden, had ik toch nooit echt veel alleentijd met hem. Hij werkte voor de kinderen er waren nog meer dan nu. En als we op reis gingen waren het al reizen die je zonder problemen met kinderen kunt doen , dus waarom zou ik ze bij iemand anders laten en hen de ontdekking van andere landen en gewoontes ontzeggen?
Om op het onderwerp terug te komen : hier hebben ons kinderen heel veel aan hun meter en peter. Ze wonen allemaal heel dichtbij of komen regelmatig langs.Ook de peter en meter van Nicolas zijn enorm begaan met de kleine spruit.De vrouw van de peter van Nicolas had toen de twin geboren was ook al voorgesteld om de kids eens te laten logeren als we er eens vantussen wilden maar dat is er tot nog toe niet van gekomen .En dat zijn mensen die ik 100% vertrouw en de kids ook want hun oudste dochter is onze vaste babysit!Ze zijn ook de enigen die niet voorstellen om de twin te splitsen en er gerust nu zelfs alledrie zouden opvangen !En toch...Nu ja , ze wonen ook maar schuinover de deur ook dus ik vraag opnieuw liever de dochter om op te passen zodat ze in hun eigen bedje kunnen slapen.Ik begin wel te merken dat Ruben en Isaline het wel zouden zien zitten om eens op logement te gaan op de boerderij en als ze erom vragen , zou ik ze uiteraard laten gaan , das niet het probleem.Ik heb er alleen de nood niet aan

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
twinneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 13, 2008 10:07 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb ook niet echt een enorme behoefte om zonder mijn kinderen iets te doen. Vind het gewoon leuker als gezin! En dank zij zijn job in het onderwijs is lange wapper heel vaak thuis: elke woensdagnamiddag, elk weekend en vakantie, ... En ikzelf ben ook vaak thuis dus we zijn vaak met ons gezinnetje op stap. lange wapper en ik hebben ook nog genoeg tijd voor elkaar vind ik: onze avonden zijn rustig, we zien elkaar bijna heel het weekend, hij is 's avonds niet zo laat thuis, ... En als we eens iets willen gaan eten of naar de cinema, komt er wel iemand babysitten, daar heb ik geen problemen mee. Alleen plof ik 's avonds veel liever rustig in mijne zetel...

Ik denk ook wel dat het makkelijker is om je kindjes weg te doen als je er al mee begint als ze heel klein zijn. Maar ja, daar is het nu te laat voor, hè! Ben toch blij dat ik er heel veel ben voor mijn kids, zou het niet anders willen!

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Meerlingen.org Forumindex -> Zorg voor jezelf en je relatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 3 van 8

Ga naar: