| |

Isarubines blog sundance's blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog Jipenjanneke's blog katreseke's blog pedro's blog twinneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 31, 2006 2:01 pm Onderwerp: RE: Pubers |
|
|
ook van ons hartelijk welkom. Amaai pubers al, te denken tegen dat de onze aan het puberen slagen zullen die van jou misschien ook al met peuters op de schoot zitten;)
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
wendy B

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 31, 2006 2:13 pm Onderwerp: RE: Pubers |
|
|
Welkom, ook van ons... Leuk als we verhalen van de 'grotere' kunnen lezen. Kunnen we ons al wat voorbereiden hé
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Saskia

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 31, 2006 2:51 pm Onderwerp: RE: Pubers |
|
|
Hallo Marinette, ook van ons heel erg welkom. Ben ook wel benieuwd wat ons nog allemaal te wachten staat.
_________________ Saskia, mama van Amaryllis en Camille (20/07/2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
frederik

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 02, 2006 2:34 pm Onderwerp: RE: Pubers |
|
|
Ik weet natuurlijk niet of het bij iedere tweeling zo is maar ik kan alvast vertellen hoe mijn pubertijd verliep in grote lijnen, ik heb zelf ook een tweelingbroer.
Om te beginnen moet je niet veralgemenen, ik denk dat veel afhangt van de pubertweeling zelf, net zoals bij andere broers en zussen.
Ik en mijn broer waren inderdaad in die tijd altijd samen, we gingen samen uit, samen naar school... bijna alles samen maar dit stopt als er vriendjes of vriendinnetjes komen, dan neemt er eentje een andere afslag wat niet negatief was in mijn geval. Bij mij was het zo dat ik altijd wist wat mijn broer deed, dacht, waar hij was enz... Met als gevolg dat we mekaar niet zoveel te vertellen hadden, we waren ook bijna altijd samen en beleefden dezelfde dingen.
Van hem "verlost" zijn heeft enkel maar een positieve invloed gehad, nu hebben we mekaar veel meer te vertellen als we mekaar nog eens terug zien.
Als ik zelf zou een tweeling hebben zou ik ze niet samen laten opgroeien, ik zou ze naar verschillende scholen sturen of zeker in het middelbaar niet in dezelfde klas laten zitten, elk een andere richting volgen kan hier ook bij helpen.
Maakt u zich geen ilusies, in het begin zullen ze mekaar zeker en vast missen, ik zelf was pas "gescheiden" van mijn broer toen we gingen werken wat een periode van onrust veroorzaakte bij mij omdat ik niet wist waar hij was, ik bleef dan ook wakker als hij met de late ploeg zat tot hij thuis was, als ik wist dat hij thuis was was ik gerust en kon ik slapen.
Wat ik ook denk he is het volgende, aangezien ik en mijn broer altijd samen waren waren we nooit alleen wat als gevolg had dat we geen vriendenkring hadden of maar zeer beperkt. Ik denk als je een tweeling elk apart laat opgroeien dat ze dan zoals andere broers en zussen elk hun vriendenkring zullen zoeken en niet in een zwart gat vallen als ze elk hun weg inslaan.
Als je nog iets wil weten vraag maar, ik ben een ervaringsderkundige
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2889 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 02, 2006 2:46 pm Onderwerp: RE: Pubers |
|
|
he tof om je verhaal te lezen en welkom op de site!!
We zullen zeker niet twijfelen als we vragen hebben.
Maar eerlijk gezegd ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om mijn jongens te scheiden. Ze zijn 2,5 jaar en gaan juist naar school. Enkel smorgens nog maar. Maar ik merk dat ze elkaar echt nodig hebben en kunnen ook niet zonder elkaar. Maar misschien als ze dan naar het middelbaar gaan ja dan kunnen we nog zien maar nu is het ook nog een beetje makkelijk voor me want als ik naar twee scholen zou moeten rijden haal ik het smorgens niet. Want de twee oudsten zitten ook op dezelfde school. Maar we zien we in de toekomst;)
_________________ Heidi , mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
wendy B

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 02, 2006 3:08 pm Onderwerp: RE: Pubers |
|
|
Ik zou het ook nooit over mijn hart kunnen krijgen om ze elk naar een andere school te doen. Toch zeker tot in het lager onderwijs niet. Mss als ze naar het middelbaar gaan...
Ach, we zien wel, dat duurt ook nog ff hé, maar 't is wel iets wat ik in mijn achterhoofd blijf houden.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 02, 2006 3:17 pm Onderwerp: RE: Pubers |
|
|
hey welkom frederik
fijn eens verhalen te horen van iemand die al helemaal uit de kindertijd is.
Hier heb ik mijn kids vanaf het eerste leerjaar in verschillende klassen gezet,andere school is wat te ver.Als ze hoger gaan (middelbaar) wil ik wel dat ze ieder hun weg in gaan en volgens mij zal dat geen probleem zijn.
Ze hebben ook ieder hun vriendjes en liefjes.
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Stel jezelf even voor Infomap Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Koffieklets Meetings en Data Dagdagelijkse activiteiten Zorg voor jezelf en je relatie Gewiste Posts Belangrijke momenten Papahoekje Engeltjes Links Het Grote Meerlingen Fotoboek Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Beheerdersmap Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes, doopsuiker, meter- en peterschap Praktische vragen, uitzet en administratie
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|