Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
Kristel's blog
pedro's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Pubers

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Meerlingen.org Forumindex -> Puberteit
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Okt 31, 2006 2:01 pm    Onderwerp: RE: Pubers Reageren met citaat

ook van ons hartelijk welkom. Amaai pubers al, te denken tegen dat de onze aan het puberen slagen zullen die van jou misschien ook al met peuters op de schoot zitten;)WinkWink

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
wendy B

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Okt 31, 2006 2:13 pm    Onderwerp: RE: Pubers Reageren met citaat

Welkom, ook van ons... Leuk als we verhalen van de 'grotere' kunnen lezen. Kunnen we ons al wat voorbereiden hé Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Saskia

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Okt 31, 2006 2:51 pm    Onderwerp: RE: Pubers Reageren met citaat

Hallo Marinette, ook van ons heel erg welkom. Ben ook wel benieuwd wat ons nog allemaal te wachten staat.
frederik

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Nov 02, 2006 2:34 pm    Onderwerp: RE: Pubers Reageren met citaat

Ik weet natuurlijk niet of het bij iedere tweeling zo is maar ik kan alvast vertellen hoe mijn pubertijd verliep in grote lijnen, ik heb zelf ook een tweelingbroer.

Om te beginnen moet je niet veralgemenen, ik denk dat veel afhangt van de pubertweeling zelf, net zoals bij andere broers en zussen.

Ik en mijn broer waren inderdaad in die tijd altijd samen, we gingen samen uit, samen naar school... bijna alles samen maar dit stopt als er vriendjes of vriendinnetjes komen, dan neemt er eentje een andere afslag wat niet negatief was in mijn geval. Bij mij was het zo dat ik altijd wist wat mijn broer deed, dacht, waar hij was enz... Met als gevolg dat we mekaar niet zoveel te vertellen hadden, we waren ook bijna altijd samen en beleefden dezelfde dingen.
Van hem "verlost" zijn heeft enkel maar een positieve invloed gehad, nu hebben we mekaar veel meer te vertellen als we mekaar nog eens terug zien.

Als ik zelf zou een tweeling hebben zou ik ze niet samen laten opgroeien, ik zou ze naar verschillende scholen sturen of zeker in het middelbaar niet in dezelfde klas laten zitten, elk een andere richting volgen kan hier ook bij helpen.
Maakt u zich geen ilusies, in het begin zullen ze mekaar zeker en vast missen, ik zelf was pas "gescheiden" van mijn broer toen we gingen werken wat een periode van onrust veroorzaakte bij mij omdat ik niet wist waar hij was, ik bleef dan ook wakker als hij met de late ploeg zat tot hij thuis was, als ik wist dat hij thuis was was ik gerust en kon ik slapen. Smile

Wat ik ook denk he is het volgende, aangezien ik en mijn broer altijd samen waren waren we nooit alleen wat als gevolg had dat we geen vriendenkring hadden of maar zeer beperkt. Ik denk als je een tweeling elk apart laat opgroeien dat ze dan zoals andere broers en zussen elk hun vriendenkring zullen zoeken en niet in een zwart gat vallen als ze elk hun weg inslaan.

Als je nog iets wil weten vraag maar, ik ben een ervaringsderkundige Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
sundance

Site Admin

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Nov 02, 2006 2:46 pm    Onderwerp: RE: Pubers Reageren met citaat

he tof om je verhaal te lezen en welkom op de site!!
We zullen zeker niet twijfelen als we vragen hebben.

Maar eerlijk gezegd ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om mijn jongens te scheiden. Ze zijn 2,5 jaar en gaan juist naar school. Enkel smorgens nog maar. Maar ik merk dat ze elkaar echt nodig hebben en kunnen ook niet zonder elkaar. Maar misschien als ze dan naar het middelbaar gaan ja dan kunnen we nog zien maar nu is het ook nog een beetje makkelijk voor me want als ik naar twee scholen zou moeten rijden haal ik het smorgens niet. Want de twee oudsten zitten ook op dezelfde school. Maar we zien we in de toekomst;)
bestellen bij muzemans
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken MSN Messenger
wendy B

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Nov 02, 2006 3:08 pm    Onderwerp: RE: Pubers Reageren met citaat

Ik zou het ook nooit over mijn hart kunnen krijgen om ze elk naar een andere school te doen. Toch zeker tot in het lager onderwijs niet. Mss als ze naar het middelbaar gaan...
Ach, we zien wel, dat duurt ook nog ff hé, maar 't is wel iets wat ik in mijn achterhoofd blijf houden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Nov 02, 2006 3:17 pm    Onderwerp: RE: Pubers Reageren met citaat

hey welkom frederik

fijn eens verhalen te horen van iemand die al helemaal uit de kindertijd is.
Hier heb ik mijn kids vanaf het eerste leerjaar in verschillende klassen gezet,andere school is wat te ver.Als ze hoger gaan (middelbaar) wil ik wel dat ze ieder hun weg in gaan en volgens mij zal dat geen probleem zijn.
Ze hebben ook ieder hun vriendjes en liefjes.
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Meerlingen.org Forumindex -> Puberteit Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende
Pagina 2 van 13

Ga naar: