| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog twinneke's blog katreseke's blog Kristel's blog pedro's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 25, 2007 7:50 pm Onderwerp: |
|
|
Omdat ons Dagmar in de creche ook het leiderstype was, zeg maar de baas, hebben wij besloten om hen appart te zetten, we hebben naar ons verstand geluisterd en niet naar ons hart. Moest ik dat gedaan hebben had ik ze samen laten zitten, het is gelukkig van in begin goed gegaan, ze zaten in het begin wel steeds samen als het pauze was maar nu beginnen ze ook meer en meer met andere kindjes te spelen en hebben zelf ook hun eigen verhaal.
Idd de ouders hebben daar het beste zicht op en ieder kiest hierzelf voor maar jong geleerd oud gedaan denk ik.
Soms denk ik dat er ook tweelingouders het "zielig" vinden om hen te splitsen, ok, tweeling zijn is speciaal, maar wij hadden vroeger toch ook niemand beschermend om mee in de klas of ... te zitten / zijn.
Hier hangen ze ook hard aan elkaar, en ik ben blij daarvoor, maar ik ben ook blij dat ze zich buiten de speciale tweeling band zich ook appart kunnen ontwikkelen.
_________________ mama van Dagmar & Greg
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mei 26, 2007 9:00 am Onderwerp: |
|
|
|
Ben het daar volledig mee eens kristel
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mei 26, 2007 8:52 pm Onderwerp: |
|
|
amen
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2817 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mei 26, 2007 9:00 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb met mijn tweelingbroer tot het zesde leerjaar samen in de klas gezeten maar had wel mijn eigen vriendinnetjes. Natuurlijk hadden we wel dezelfde vriendenkring later maar toch hadden we geen problemen om anderen te leren kennen. Uiteindelijk ging ieder zijn eigen weg en nu nog steeds. Hij woont nu wel niet ver van mij (3 minuutjes met de auto) maar we springen niet elke week binnen, soms is het zelfs al drie weken geleden. Maar ja we weten van elkaar dat we het druk hebben. Er is nog wel een "speciale band" maar dat is waarschijnlijk toevallig omdat we even oud zijn want mijn andere broer die 7 jaar jonger is is even speciaal voor mij.
Volgens mijn tweelingbroer zijn vriendin reageren we wel hetzelfde op sommige dingen en hebben we dezelfde mening over sommige dingen.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mei 26, 2007 11:56 pm Onderwerp: |
|
|
het is allemaal een beetje vroeg om te zeggen hier thuis, maar voorlopig is er nog niet ééntje echt de leider. Ze doen het een beetje om beurt, elk op hun manier. Wel spelen ze al leuk samen, vooral als Line er niet bij is. Dus de zus zorgt er wel voor dat ze niet gaan samenspannen. Ook in de creche zijn ze niet enkel op elkaar gericht. Het is wel duidelijk dat Pieter het allemansvriendje is en Lennart zich heel goed in zijn eentje kan bezig houden. Dus wat dat betreft zal Lennart misschien iets meer op sleeptouw kunnen genomen worden door zowel Pieter als Line later op school. Maar dat wil niet zeggen dat Lennart zich niet manifesteert als individu hoor, amai dat is een ventje met een willetje (zelfs nog erger dan Line op die leeftijd).
Toch kan ik begrijpen dat het emotioneel niet gemakkelijk is om je kids te scheiden. Onze jongens zijn natuurlijk heel veel samen, maar als ik met eentje naar de dokter of het ziekenhuis moet, gaat de andere toch gewoon naar de creche hoor... En daar hebben ze geen last van. En al is een doktersbezoek niet altijd een lachtertje, toch merk ik dat ze dan toch ook wel genieten van de individuele aandacht, dus dat gaan we zeker proberen uit te bouwen (bv slechts eentje mee naar de winkel nemen). Maar da's allemaal voor over enkele maanden, als de papa weer volledig mee kan doen...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 27, 2007 8:15 am Onderwerp: |
|
|
bij ons heeft zeker kobe heel veel behoefte aan tijd alleen met mama of papa. Proberen we dan ook zoveel mogelijk in te lassen. Is niet altijd simpel.
Vrijdag moest ik met ante naat de dokter om 9.30, dus eerst stan en kobe op school afgezet, en kobe vond het totaal niet erg om alleen in de klas te gaan. Ante die is heel de voormiddag super flink en rustig geweest. Precies een ander jongentje! Ze zijn natuurlijk al een paar keer lange tijd gescheiden geweest omdat ante al een paar keer in het ziekenhuis heeft gelegen....
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 27, 2007 11:35 am Onderwerp: |
|
|
Ja hier zie je ook dat ze genieten van tijd alleen voor zichzelf, ook niet gemakkelijk altijd zeker omdat ik ze maar om de week heb en natuurlijk zo veel mogelijk van hen samen wil genieten.
_________________ mama van Dagmar & Greg
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|