| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog Jipenjanneke's blog katreseke's blog pedro's blog twinneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Ik vind het nodig dat er vanuit de verschillende overheden meer steun is voor ouders met meerlingen |
| ja, absoluut |
|
80% |
[ 21 ] |
| ja, eigenlijk wel |
|
15% |
[ 4 ] |
| nee, eigenlijk niet |
|
3% |
[ 1 ] |
| nee, absoluut niet |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 26 |
|
| Auteur |
Bericht |
Jan

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 07, 2008 9:12 pm Onderwerp: Politieke actie voor meerlingouders |
|
|
[aan de moderator: Ik denk niet dat dit hier thuis hoort, maar ik vind geen betere plaats.]
Hallo,
Ik ben sinds kort (5 maanden) papa van een tweeling: Janne en Noortje. We hadden al een dochtertje Linde die ondertussen 2 jaar. Deze eerste maanden hebben we gemerkt dat het leven met drie jonge kindjes niet zo eenvoudig is: waar haal je de tijd om het huis te onderhouden, voor je kindjes te zorgen, te werken en nog wat tijd voor jezelf en je relatie over te hebben ... Het forum staat vol van dergelijke vragen.
Toch vind ik nog een beetje tijd om me bezig te houden met 'politiek'. Als je echter kijkt wat er op bestuursniveau gedaan wordt voor meerlingen (meerbepaald tweelingen) dan is dit redelijk teleurstellend, terwijl er echt wel nood is aan bepaalde zaken, ik denk hierbij in de eerste plaats aan:
het uitbreiden van vaderschapsverlof in duur en in te gebruiken periode
het uitbreiden van het systeem van gezinshulp
maar er zijn ongetwijfeld nog veel meer mogelijkheden. Graag had ik van andere meerlingouders geweten waar zij nog mogelijkheden zien om ons leven ietsje te vergemakkelijken door steun van de overheid.
Met jullie reply's wil ik binnen onze partij CD&V het politieke debat openen. Alvast bedankt,
Jan
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 07, 2008 9:23 pm Onderwerp: |
|
|
ik vind inderdaad vooral de discriminatie van meerlingvaders betreffende het vaderschapsverlof erg. Als je twee kindjes na elkaar krijgt, krijgt de vader voor elk kind 10 dagen ook al zit er bij wijze van spreken maar 10 maand tussen. Maar als die twee kindjes toevallig op dezelfde dag geboren worden krijgt de papa maar 10 dagen ipv 20!
Ik sta nu niet te springen om de hulp die een drieling ouder krijgt , verre van maar bv een extra voordeel in dienstencheques of zo zodat je zelf kan kiezen waaraan je ze besteed.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4307 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 07, 2008 10:31 pm Onderwerp: |
|
|
het bevallingsverlof van mama's mag trouwens ook uitgebreid hoor! Als ik bedenk dat ik normaal gezien zou moeten zijn gaan werken na 10 weken Gelukkig kreeg ik bv-verlof (alhoewel ik er eigenlijk geen recht op had, omdat ik ook niet verwijderd werd van mijn werk tijdens de zwangerschap), zodat ik al 5 maanden haalde, en deed er dan nog een maand ziekteverlof bovenop. Ik vond die 5 maanden toch echt het minimum! En voor de papa's ben ik het ook eens: gewoon verdubbelen!
Ik zou wel voor een systeem van hulp zijn, maar waar je keuze krijgt (bv strijk uitbesteden is wel welkom als je een tweeling hebt bv, maar anderen krijgen misschien liever andere hulp).
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lijntje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 07, 2008 10:54 pm Onderwerp: |
|
|
|
het vaderschapsverlof mag hier voor mij ook aangepast worden en vind dat er toch qua huishoudelijke hulp ook iets mag zijn want inderdaad voor 3 lingen heb je dit maar 2 lingen zijn even vermoeiend hoor , kijk al is het al de helft van wat 3lingouders krijgen dan zou het voor de meeste al een hele hulp zijn want de eerste weken ben je niks anders aan het doen dan wassen, plassen en verzorgen en niet iedereen kan op hulp van familie of vrienden rekenen. wat ook mag is vermindzering van prijs bij kinderopvang, sommige bieden het zo aan maar bijlange niet overal bv dat het 2de aan halve prijs naar de opvang kan?
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sandrita

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mei 08, 2008 8:46 am Onderwerp: |
|
|
vind ook wel dat er hulp in het huishouden mag bij komen ook voor een tweeling want niet iedereen woont dicht bij familie om te komen helpen en vaderschap verlof mag voor mij ook wel uitgebreid worden
_________________ hey ik ben een mama van 3 dochters en een 2ling victor en fernando
hh
[img:1f0300c4c3]http://lilypie.com/pic/080801/iDmN.jp...img:1f0300c4c3] |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lina

Geregistreerd op: 08 Dec 2007 Berichten: 567 Woonplaats: vlaams-brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mei 08, 2008 1:04 pm Onderwerp: |
|
|
ik ben ook helemaal akkoord:
meer verlof voor de papa !
Bovendien vind ik het verlof voor de mama's ook heel beperkt. Ik ben al thuis (arbeidsongeschikt verklaard door gyne) vanaf 20 weken en moet dus het maximum vooraf nemen (dat zal voor de meeste tweelingmama's wel zo zijn), waardoor ik, als ik het goed heb, nog 11 weken heb achteraf. Uiteindelijk is dat minder dan veel eenling-ouders die vaak langer kunnen doorgaan met werken. Ik ga gewoon onbetaald borstvoedingsverlof opnemen en dan al mijn vakantiedagen van dit jaar omdat ik echt niet vroeger terug wil gaan werken. Maar dat betekent dus wel 2 maanden rondkomen met 1 loon met een kersverse tweeling. De kinderopvang is voor mij niet minder voor het tweede kindje (of misschien een paar euro goedkoper maar zeker niet de helft of zo) . Ik mag al heel blij zijn dat ik opvang gevonden heb.
Los van de extra hulp die je kan gebruiken na de geboorte: ik heb ook nu al poetshulp ingeschakeld en dat is echt wel nodig want ik zie mezelf moeilijk nog elke week het hele huis onderhouden. Dat verschilt natuurlijk van gezin tot gezin maar ook dat zijn extra kosten die vaak hoger zijn omdat je zelf minder kan tijdens een tweelingzwangerschap. Een tegemoetkoming in dienstencheques die je zelf kan besteden hoe je wil lijkt me me bv. wel een goed voorstel.
amai, wat een epistel. Misschien moet ik ook eens in de politiek gaan
groeten
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 1224 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mei 08, 2008 10:35 pm Onderwerp: |
|
|
Dat dubbel vaderschapsverlof vind ik eigenlijk niet meer dan normaal. Een tweelingpapa moet méér dan dubbel zoveel doen als wat een papa van 1 baby doet, daarom al in de eerste plaats.
Daarnaast is het als moeder ook enorm zoeken naar hoe je alles geregeld kunt krijgen met twee kleine spruiten ineens en die steun en hulp van je partner is daar ook wel cruciaal bij.
De uitbreiding van gezinshulp: daar ben ik ook voor te vinden, zeker en vast!
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Stel jezelf even voor Infomap Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Koffieklets Meetings en Data Dagdagelijkse activiteiten Zorg voor jezelf en je relatie Gewiste Posts Belangrijke momenten Papahoekje Engeltjes Links Het Grote Meerlingen Fotoboek Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Beheerdersmap Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes, doopsuiker, meter- en peterschap Praktische vragen, uitzet en administratie
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|