Koopjesforum voor babyartikelen.Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
Isarubines blog
sundance's blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
Jipenjanneke's blog
katreseke's blog
pedro's blog
twinneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Politieke actie voor meerlingouders

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Geldzaken en meerlingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Ik vind het nodig dat er vanuit de verschillende overheden meer steun is voor ouders met meerlingen
ja, absoluut
80%
 80%  [ 21 ]
ja, eigenlijk wel
15%
 15%  [ 4 ]
nee, eigenlijk niet
3%
 3%  [ 1 ]
nee, absoluut niet
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 26

Auteur Bericht
Jipenjanneke

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2008 1:44 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Zelfde gevoel als alle andere mama's/papa's: verdubbelen vaderschapsverlof (maar ja, wat doe je dan voor alle papa's die net papa geworden zijn?) en hulp in het huishouden (kan vanalles zijn, ik vond mijn kraamhulp super, maar heb het moeten stoppen omwille van de kostprijs). Het krijgen van een twin wordt enorm onderschat, zeker voor de papa's. (aan de mama's wordt vaak wel gedacht)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
kleineke

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mei 14, 2008 5:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben blij dat er idd eindelijk eens iets naar voor gebracht zal worden naar de politiek toe...

Ik vraag me eigenlijk af of die voor de raad van state niet als een discriminerende situatie zou gezien worden??
Tenslotte worden vaders van een tweeling idd gediscrimineerd tov vaders die 2 kinderen na elkaar krijgen...

Ik zou ook opteren voor een aantal dienstencheques... Volledig fiscaal aftrekbaar bv... Of gewoon maandelijks aan te vragen...

Maar ouderschapsverlof (mama en papa) en extra hulp zou wel handig zijn... Misschien ook iets in het leningstelsel die de extra grote aankopen (auto, verbouwingen) iets lichter maakt...

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mei 14, 2008 5:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

goed plan Jan

ik ben ook voor verdubbeling van het vaderschapverlof, ook voor de mama mag er wel wat meer bevallingsverlof zijn, want zoals al een paar keer is gezegd: de meeste mamas zitten al veel vroeger thuis en hebben dus amper elf weken om te bekomen enz...
wat niet echt veel is...

ook naar hulp in huis zou er iets moeten gebeuren.
ik kwam na zeven dagen met een ks en pasgeboren twins naar huis en had net als jij ook nog eentje van toen net 13 maand lopen... die kan je dus niet verzorgen als je zo pas van een operatie thuis bent... gelukkig was mijn ventje thuis maar dat is ook maar kort he! (nog 3 dagen als je die tien dagen vaderschapsverlof telt)
niet genoeg dus om de routine te vinden met twee nieuwe kids bij!!

ook naar bijvoorbeeld sociaal verlof zou er wel iets mogen gebeuren, dat is nu als ik het goed heb 10 dagen in totaal, maar of je nu één of drie kids hebt, dat verandert wel wat aan de zaak.
één kind is gelukkig niet te vaak tien dagen ziek, maar drie kids zijn wel al makkelijk eens een dag of drie vier ziek en dan kom je er dus niet met je aantal dagen!!!

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
L

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mei 14, 2008 5:42 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

wat me trouwens ook enorm ergerde tijdens de eerste speurtochten op t net, nadat we wisten dat er een twin kwam
je krijgt hulp in huis als je een drieling hebt, of twee tweelngen binnen 18 maand ( Shocked Shocked )
dus als je dan ééntje van 13 maand hebt en dan een twins krijgt, val je uit de boot, alsof dat niet enorm druk is!!!

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
Bibi'ke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mei 14, 2008 8:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier ook ... verdubbelen voor de papa's.
Die 11 weken die de mama's nog over hebben daar mag ook iets aan gedaan worden.
Zoals al gezegd is die met een éénling kunnen grotendeels tot een week voor hun bevalling werken wat met 2 niet het geval is. Ik was al thuis toen ik een maand of 4 was. Na de bevalling ben ik dus nog 6 maand thuis geweest en zoals gyt al zei: een periode van een maand of 5 - 6 heb je toch wel nodig.

Qua hulp...vind ik dat je vanaf 2 mag krijgen wat nu pas vanaf 3 is.
Want het is zoals L zei... mijn vriend kent een koppel die kreeg haar eerste tweeling en na 22 maand was de tweede tweeling er...wat kregen zij...niks...nul de botten Twisted Evil De meeste onderschatten het.

Van de prijs van opvang denk ik niet dat ik mag klagen. Wij kregen vermindering omdat we er twee brachten en nog iets extra vermindering omdat ze een tweeling zijn

En zoals L ook schreef... misschien iets meer familiaal verlof. Heb het nog niet nodig gehad omdat ik pas terug aan't werken ben en mijn halftijds ouderschapsverlof aan't nemen ben maar ik kan me inbeelden dat als ze ziek zijn en je thuis moet blijven omdat je geen opvang hebt dat die 10 dagen wat weinig zijn.

Hopelijk levert dit iets op... dit mag echt naar voren gebracht worden in de politiek.
Voor ons tweelingmama zijnde zal het niet meer zijn maar de mama's en papa's in spé kunnen er hopelijk van genieten...
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mei 14, 2008 9:50 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

van extra sociaal verlof zouden we nog lang kunnen genieten hier hoor, want eens ze naar school gaan, is het pas écht vervelend als ze ziek worden (hier mogen ze dus écht nietske ziek zijn, zelfs niet een beetje plattere stoelgang hebben... ik zeg het vanaf nu gewoon niet meer)
sacatje

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mei 21, 2008 3:34 pm    Onderwerp: IN SPE Reageren met citaat

ik ben een moeder in spe van een tweeling. En ook mijn man en ik hebben ons al afgevraagd hoe we het die eerste maanden moeten bolwerken.
Ik heb nu geluk dat mijn moeder haar congé wil opsparen en in't weekend speciaal naar ons komt om even te helpen in het huishouden.
Ik ben nog maar 9 weken ver, maar de hulp is nu al af en toe welkom (vooral op dagen dat het echt niet gaat door vermoeidheid...)
Mijn man en ik overwegen heel sterk om ouderschapsverlof er bij te pakken, want ik heb zo'n vaag voorgevoel dat ik inderdaad vlugger ga thuis zitten dan 2 weken voor de bevalling.
11 weken na de bevalling lijkt me inderdaad heel kort. Ik ga kijken om voor het eerste kindje het ouderschapsverlof in volle dagen te nemen (maar gesplitst in verschillende perioden) en dan voor het tweede kindje zou ik kijken om deze in 4/5 op te nemen en daarna over te schakelen op tijdskrediet.
We moeten juist zien dat het financieel haalbaar blijft.
Ook vind ik dat er naar leningen toe een optie moet bestaan om een herziening te krijgen op basis van het feit dat je een tweeling ten laste hebt (of vanaf 2 kinderen in het algemeen).

Vaderschapsverlof moet zeer zeker verlengd worden, want 10 dagen is echt wel te kort, vooral als je bij een ks al een week in het ziekenhuis ligt... En wat als je kindjes in de couveuse moeten blijven? Dan heb je al helemaal niks aan je 10 dagen om bij je gezin te zijn.

Ik schrok ook van dat er na de bevalling zo weinig gedaan wordt om ouders te helpen in het huishouden. Een voordeeltarief op strijkdienst, poetsdienst,... zou voor veel koppels ook al een grote hulp zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Geldzaken en meerlingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 2 van 6

Ga naar: