Koopjesforum voor babyartikelen.Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
Isarubines blog
sundance's blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
Jipenjanneke's blog
katreseke's blog
pedro's blog
twinneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Politieke actie voor meerlingouders

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Geldzaken en meerlingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Ik vind het nodig dat er vanuit de verschillende overheden meer steun is voor ouders met meerlingen
ja, absoluut
80%
 80%  [ 21 ]
ja, eigenlijk wel
15%
 15%  [ 4 ]
nee, eigenlijk niet
3%
 3%  [ 1 ]
nee, absoluut niet
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 26

Auteur Bericht
muzemans

Site Admin

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mei 21, 2008 8:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik ga hier mss op zere tenen trappen: maar laat ons wel wezen: als je een huis kunt kopen, vind ik niet dat je een vermindering in lening bvb moet krijgen omdat je 2 kinderen hebt! Heel wat mensen moeten er zelfs niet aan denken om een huis te kopen....
Ik vind het contrast in hulp tussen tweeling en drieling niet in verhouding, maar voor de rest ben/was ik redelijk tevreden...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
muis

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Mei 22, 2008 12:01 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Muze wat je daar zegt,daar kan ik je alleen maar in bijtreden,je weet waar je aan begint als je een huis koopt en je nog kinderen bij wilt,je moet daar voor een stuk rekenig mee houden,het eerste jaar is het zwaarst,ook financieel omdat je dikwijls je opvang al moet betalen,maar nog geen inbreng hebt voor je kids,maar daarna valt het allemaal mee,en zoals mijn ma altijd zei,waar er een kan eten kunnen er twee ook eten hoor,voor iets meer hulp of de aanpassing van het vaderschapsverlof daar ben ik het ook mee eens,bij een tweeling zou er ook wat extra gratis hulp welkom zijn Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
kleineke

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Mei 22, 2008 12:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

muze ik volg je daarin ook...

Wat ik wel vind... je staat plots voor een aantal kosten die je niet voorzien had als je voor een tweede kind gaat en je krijgt er opeens 3...
Een andere auto, je huis verbouwen, die dingen...

Het lijkt me dan wel aangewezen dat er voor die aankopen een manier zou zijn waardoor tijdelijk een krediet aantrekkelijker is... begrijp je wat ik wil zeggen???

Niet iedereen heeft onmiddellijk een budget voor allebei en toch kan je het niet altijd uitstellen...

Echt een lening voor een huis verminderen omdat je een tweeling hebt vind ik ook niet aan de orde...

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Melandune

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Mei 22, 2008 10:18 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Op dit moment valt alleen het vaderschapsverlof me te binnen, dat dat verdubbeld of toch verlengd zou mogen worden.. Over enkele weken weet ik waarschijnlijk wel meer knelpunten.. Laughing
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Mei 23, 2008 7:51 am    Onderwerp: Reageren met citaat

wat de financiële kant betreft, kan ik muze ook volgen. Maar da's gemakkelijk gezegd, als tweeverdieners hé.
Maar het is natuurlijk wel zo dat je, waar je met de geboortepremies van achtereenvolgende kids heel wat kan doen omdat je al veel hebt van de eerste keer, je bij een twin flink wat extra kosten hebt. Maar heel veel dingen maak je zelf zo duur als je zelf wil hé. Dingen zoals bedjes heb je in alle prijsklassen. Misschien zou een kortingsbon voor een twinbuggy een idee zijn? Want dat is meestal een grote hap uit je budget, en daar kan je niet echt zonder hé.
Ik weet er wel nog eentje: meer parkeerplaatsen voor grote gezinnen (zoals aan sommige supermarkten, maar ook bv aan kind en gezin, aan ziekenhuizen,...). Het is geen lachertje vond ik, om met twee maxi cosy's en een tweejarige dochter, naar kind en gezin te moeten stappen (en de buggy gaat daar niet binnen).
kleineke

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Mei 23, 2008 8:18 am    Onderwerp: Reageren met citaat

oh gyt idd!!!

Hier aan het waasland shopping center zijn er zo een tiental gok ik...
En dan kom je toe... Geen plaats, de laatste plek ingepalmt door een mama met 1 kind van 9 jaar!!!!!!!! Echt waar...

Zulke dingen zouden idd ook meer mogen en vooral meer controle op... Zodat de mama's met kinderen onder de - pakweg 2 - 3 jaar toch zoveel mogelijk kans hebben op zo'n plaats...

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kaya

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Mei 24, 2008 6:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Tjah, blijkbaar ben ik tot nu toe in deze topic de enige waarvan zowel mama als papa zelfstandig zijn, dus de situatie is dan nog eens verschillend bij ons.

Ik ga nu niet gaan pleiten voor meer bevallingsverlof etc in het algemeen voor zelfstandigen, want eenling, tweeling, drieling, vierling of vijfling, het bevallingsverlof voor een zelfstandige vrouw is sowieso schandalig weinig (7 weken bij een eenling waarvan verplicht 1 week voor de bevalling en 1 extra week (dus 8 weken) bij een meerling) en dan mag ik echt niks meer doen (zelfs geen 1 stomme factuur van de zaak betalen met netbanking) of ik verlies mijn recht op bijdrage.

Wel vind ik het toch ook dat voor de papa in spe toch ook iets kan gedaan worden. Mijn man heeft al helemaal recht op niks... Wij moeten de zaak sluiten als de baby's er komen, zonder enige vergoeding voor de gemiste dagen en daarenboven zitten we in de horeca en moeten we dus al onze versproducten dan weggooien (rond de 800 euro aan stock in de vuilbak), want we kunnen niet echt voorzien wanneer de baby's komen.

Ik ben al gestopt met werken vanaf 6 weken zwangerschap wegens extreme misselijkheid en ziekenhuisopname tot gevolg (wat bij een tweeling wel vaker voorkomt). Na de 4 maanden van misselijkheid ben ik een maandje goed geweest en kon ik in principe terug werken (zo'n 70 uurtjes per week, rechtstaand werk...), maar omdat we zoveel moeite hadden moeten doen om geschikt personeel te vinden die mijn plaats inneemt nu, hebben we beslist om ineens verder te doen met personeel tot de kindjes er zijn en dan te zien wat mogelijk is. Vanaf 5 maanden zwangerschap werd het sowieso te zwaar voor me om te werken en vanaf nu (ik ben nu 6 maanden) moet ik platte rust nemen van de dokter wegens vroegtijdige verweking van de baarmoedermond...

Uiteraard zijn dit dingen die je als zelfstandige weet en waar je rekening mee houdt voor je aan kindjes begint. Bij een eenling had ik hier niet echt een probleem mee, want dan had ik hoogstwaarschijnlijk toch wat langer kunnen blijven werken tijdens mijn zwangerschap en is het na de bevalling toch iets minder druk dan met 2 baby's. Ik ben een groot voorstander van borstvoeding, maar borstvoeding geven gedurende 7 weken is niet echt de moeite vind ik persoonlijk, dus als ik borstvoeding wil geven, kan ik niet anders dan langer te stoppen met werken na de bevalling want dat valt niet te combineren met ons werk. Borstvoedingsverlof bestaat ook niet voor zelfstandigen.

Als zelfstandige hebben wij wel recht op 105 dienstencheques (zowel bij een- als bij meerling) die we pas kunnen beginnen gebruiken na de 8 weken bevallingsverlof! Dit is alleszins een heel interessante oplossing, maar ik had toch liever wat langer bevallingsverlof ipv die dienstencheques. Om dan ook effectief een helpster/kuisvrouw te vinden die voor een beperkte periode (hooguit enkele maanden, dus geen kans op vast werk bij ons) wil komen helpen in het huishouden, blijkt absoluut geen sinecure...

In ons geval pleit ik dus vooral voor langer bevallingsverlof voor de mama (misschien zelfs ipv de dienstencheques), maar absoluut ook toch minimum enkele dagen voor de papa, zeker in het geval van een tweeling!
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Geldzaken en meerlingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 3 van 6

Ga naar: