| |

Isarubines blog sundance's blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog Jipenjanneke's blog katreseke's blog pedro's blog twinneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Poppemiekes

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mrt 27, 2009 11:03 am Onderwerp: Paspoortjes nodig in Nederland? |
|
|
Hallo,
Het gaat niet echt over op reis gaan, maar ik had wel een vraagje over naar het buitenland gaan...
Wij gaan namelijk regelmatig in Nederland inkopen doen en dat is zo vlak bij de deur dat ik er eigenlijk nog niet bij stilstond dat je daar misschien wel paspoortjes met foto voor moet hebben?
Daarom mijn vraag: heb je paspoorten met foto voor de kindjes nodig als je naar Nederland gaat? Eigenlijk voel ik me wel stom, want als we op vakantie zouden gaan naar Frankrijk had ik er veel eerder naar gaan informeren, maar Putte is echt vlak achter onze hoek en ik heb me de vraag nog niet eerder gesteld, maar wij gaan daar echt wel heel regelmatig aankopen doen met onze meisjes...
Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd!
Veel groetjes
|
 |
katreseke

Geregistreerd op: 22 Jan 2007 Berichten: 1139 Woonplaats: Zwitserland
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mrt 27, 2009 11:53 am Onderwerp: |
|
|
Wettelijk gezien zal je dan wel degelijk een paspoortje nodig hebben vrees ik. Maar ..... wordt dat ooit gecontroleerd???
Voor de twins heb ik toen ze 2 maand waren een pas laten maken omdat wij toen ze 3 maanden waren, op reis gingen naar België. Een hoop gedoe voor de pasfoto's, geloop heen en weer en de kosten van de 2 identiteitskaarten en ... ze zijn er nu 2,5 en al verschillende keren naar België en Italië geweest en nooit of te nimmer hun pasje nodig gehad. Voor Nina heb ik de moeite niet meer gedaan! Die is tot nu toe al 3 keer illegaal in België en 1 keer in Italië geweest
|
 |
Poppemiekes

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mrt 27, 2009 12:07 pm Onderwerp: |
|
|
@katreseke: bedankt voor je reactie! Ja, dat vreesde ik al... Het is wel een gedoe natuurlijk om dat aan te vragen en het is echt maar een paar honderd meter in Nederland dat we gaan, ik vond dat niet echt al het buitenland...
Zouden ze daar geen begrip voor hebben dat je echt maar vlak aan de grens woont? Ik kan natuurlijk altijd zeggen dat ik er helemaal ni van op de hoogte was, zo van oh nee dat wist ik ni... misschien kom ik er dan mee af met een waarschuwing...
Ik ga d'r nog eens over nadenken of ik het ga aanvragen... Want ik denk dat je dat ook heel regelmatig moet laten vervangen, want kindjes veranderen toch zo snel als ze opgroeien hé...
Waar je toch niet allemaal aan moet denken als je kleine kindjes hebt hé...
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mrt 27, 2009 12:19 pm Onderwerp: |
|
|
|
ik denk dat het enkel gecontroleerd wordt als je vliegt. Dan heb je het wel nodig. En de onze gaan soms mee met oma op reis, dan zorg ik er ook voor, en een kopie met een stempel van stad, waarin ik toestemming geef om ze mee te nemen...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Poppemiekes

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mrt 27, 2009 12:28 pm Onderwerp: |
|
|
@muzemans: als ik nu écht op reis zou gaan zou ik het wel aanvragen en zeker met het vliegtuig, maar ik vind om even naar de winkel te gaan misschien een beetje overdreven? Da's wel een heel lieve oma, amai, dat ze de kindjes mee wilt nemen op reis! Ik wou dat wij ook zo'n oma hadden voor onze kindjes!
|
 |
katreseke

Geregistreerd op: 22 Jan 2007 Berichten: 1139 Woonplaats: Zwitserland
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mrt 27, 2009 12:42 pm Onderwerp: |
|
|
Poppemiekes, ik zou je de moeite en het geld besparen hoor. Als je per groot toeval toch eens gecontroleerd wordt, dan gebaar je maar van krommen haas hé.
De pasjes van mijn kids zijn wel 5 jaar geldig Eigenlijk stom, want je herkent ze niet echt meer van zo'n babyfoto. Ik weet niet of de passen in België voor kinderen een langere of kortere geldigheidsduur hebben, maar ik vermoed dat zo'n pas toch ook wel wat jaren geldig is.
Enfin, tenzij je naar een ander continent trekt of met het vliegtuig gaat, zou ik geen pasjes laten maken
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mrt 27, 2009 1:26 pm Onderwerp: |
|
|
|
er zijn er sinds kort nieuwe: net zoals voor de volwassenen. met ingebouwde chip!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Stel jezelf even voor Infomap Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Koffieklets Meetings en Data Dagdagelijkse activiteiten Zorg voor jezelf en je relatie Gewiste Posts Belangrijke momenten Papahoekje Engeltjes Links Het Grote Meerlingen Fotoboek Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Beheerdersmap Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes, doopsuiker, meter- en peterschap Praktische vragen, uitzet en administratie
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|