| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
wim&sarah

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 09, 2008 11:27 am Onderwerp: overvoeden? |
|
|
hallo,
kunnen baby's eigenlijk te veel eten of niet?
onze kindjes zijn nu bijna 8 weken oud en ze eten eigenlijk veel meer dan op de doos staat...
onze Winter drinkt nu elke voeding flessen van 180cc water met 6 schepjes en ons Niene drinkt gemakkelijk flessen van 150cc water en 5 schepjes.. ze staan nu op 5 voedingen( spontaan) en ze zouden nog durven bij vragen..
we hebben nu al pap die bedoelt is voor hongerige baby's en verdikken 's avonds met nog wat johannesbroodpitmeel..
enkele avonden geleden hebben ze beide 240 gedronken, t was ambras na hun fles tot ze nog bij kregen en ze geven ook niets of bijna niets over.
is dit schadelijk voor hen of niet? ze eten toch wel heel veel vind ik..
groetjes
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 09, 2008 1:12 pm Onderwerp: |
|
|
hum ik zou toch oppassen dat je geen papkindjes ervan gaat maken of kindjes die later naar zo een kamping moeten gaan om te vermageren want dat wordt aangemaakt tijdens hun baby zijn
nu als ze aanleg ervoor hebben moet je zelfs eens naar jullie kijken of je familie,zit er veel mensen tussen die wat aanlag hebben om dikker te worden moet je in het achterhoofd houden dat je het kan doorgeven,maar is het juist het tegenovergestelde kan het zijn dat ze nooit dik worden
enfin ik ben geen dokter of dietiste dus een echt antwoord kan ik er ni opgeven maar die maten staan er volgens mij voor iets op toch ??
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 683 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 09, 2008 8:00 pm Onderwerp: |
|
|
k denk toch ook dat t niet de bedoeling is van ze teveel te laten afwijken van wat erop de pakken staat....
want zo maak je hun maagjes alleen maar groter en dus grotere honger en zo blijf je doorgaan he!
k zou daar ook mee opletten...
|
 |
Bibi'ke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 09, 2008 8:09 pm Onderwerp: |
|
|
Onze Axel had ook steeds nog honger na zijn fles en had dit bij K&G gezegd. Die zeiden dat ik mocht bijgeven tot hij genoeg had.
Hadden we beter niet naar geluisterd.
Ik vergeet het nooit... een zondagnamiddag bleef hij honger hebben en gaven hem met beetjes van 30cc bij... na een 3x 30cc bijgeven had hij uiteindelijk genoeg...toen begon de misérie.
Hij kreeg buikpijn verschrikkelijk...geweend dat die heeft...echt erg.
2 dagen later moesten we op controle bij de KA...en daar vertelde ik dat Axel altijd honger had en wat K&G had gezegd.
Hij zei me dat we het best ons toch aan de hoeveelheid konden houden.
En inderdaad...de eerste 2 dagen had hij nog honger maar we hebben even doorgebeten en na 2 dagen dagen had hij terug genoeg met de hoeveelheid dat hij mocht drinken.
_________________ mama van Axel & Axana 27/10/'07 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 624 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 09, 2008 9:54 pm Onderwerp: |
|
|
Wij hebben dus ook 2 van die superhongerige kinderen en ik moet zeggen dat onze 2 dus eigenlijk ook tot vandaag 1 pap teveel hebben gehad. Ze dronken 6 x 150 ml met 5 schepjes. Wij konden hen gewoonweg niet reduceren naar 5 voedingen omdat ze téveel honger hadden. Wij geven evenwel niks tussendoor, en ook niks bij na de voedingen. Maar dus wel 6 x per dag.
Nu heb ik sinds gisteren de voedingen aangepast. Gisteren hebben we 6 x 180 gemaakt, gewoon om te zien hoelang ze tussen de voedingen kunnen, en toen bleek dat ze 3 van die 6 papjes niet uitdronken omdat ze nog moesten wennen aan het nieuwe regime.
Vandaag echter werd het al 5 x 180 ml, en eigenlijk heel grappig. Vannacht dronk geen van beiden hun pap uit maar we hebben gerekt tot de gewone voedingstijd zodat ze beseften dat dit het nieuwe regime was. Vanmorgen weer hetzelfde, niet opgedronken. Niks bijgegeven en gerokken. Vanmiddag, vanavond én voor het slapengaan was alles tot de laatste druppel op . Ze beseften het dus al dat ze moesten drinken. En weer, wij geven niks bij. Het ging eigenlijk supergoed. Dus nu gaan we proberen om dit stramien te houden zodat ze binnen maximaal een week volledig op dit nieuwe ritme staan. Zij krijgen wel maar de helft opdikkende pap en de andere AR.
Nu, eerlijk gezegd denk ik niet dat je van je baby een papperig kindje kan maken met deze papjes. Dat is ook zo gezegd door onze KA. Je kan wél hun maagjes uitrekken. Maar, soms heb je gewoon superhongerige kindjes die gewoon meer eten nodig hebben. Ik bedoel, waarom zouden er anders papjes zoals Béba en Bebelac bestaan?
Ik ben zelf ook zwaarlijvig en heb met die angst gezeten om 'dikkere' kinderen te krijgen. Ik weet zelf hoe erg het is om in het middelbaar gepest te worden omdat je te zwaar bent, dus ik kijk ook vrij streng toe hoe mijn kinderen eten. Onze Marnik was altijd wel een kindje dat boven de P50 zat, maar je kon hem moeilijk dik noemen. Toch vreesde ik altijd dat hij te dik zou zij, hoewel hij dat nooit was. Toen hij begon te kruipen en nadien lopen vlogen de overtollige babyvetjes er zo af, en nu is hij een mager manneke dat goed eet maar zo actief is dat alles er gewoon afblijft. k zou me daar dus niet al teveel zorgen over maken. Maar k zou toch proberen je kinderen duidelijk te maken dat "this is it", en er geen gewoonte van maken om bij te voeden. Na een tijdje hebben ze dat toch wel door hoor.
_________________ ----
Mama van stoere boy Marnik, 14 juli 2005.
Mama van identieke deugnietjes Arne en Michiel, 28 maart 2008 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
wim&sarah

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mei 10, 2008 9:30 am Onderwerp: |
|
|
hier krijgen ze ook de mengeling van aptamil soja en aptamil extra ( is speciaal voor hongerige baby's).
ik ben begonnen met soja omdat ik lactose intolerant ben en om alle problemen te vermijden. 't is idd wel zo dat soja lichter verteerbaar is, daarom mengen we nu. 't is wel de bedoeling van dan helemaal op die aptamil extra te gaan maar om het niet te rap te veranderen mengen we.
ze krijgen nu wel al meer extra dan soja en k heb de indruk dat het wel helpt want van soja dronken ze evenveel en waren ze daar al 2.5 à 3 uur later..
heb de indruk dat ze nu een eindje op deze hoeveelheid gaan blijven, enkel hun laatste voeding 's avonds zouden ze meer drinken maar ze komen dan wel toe voor een uur of 6 à 7.
heb ook al de raad gekregen van als ze zo hongerig blijven, iets rapper te starten met groenten- en fruitpap. blijkbaar helpt dit ook..
_________________ trotse mama van Winter en Niene 18/03/08 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
wim&sarah

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mei 10, 2008 9:33 am Onderwerp: |
|
|
en mijn vriend is blijkbaar ook altijd zo ne groten eter geweest dus 't is nie ver te zoeken van waar ze het meehebben e..
_________________ trotse mama van Winter en Niene 18/03/08 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|