| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Apr 18, 2008 1:06 pm Onderwerp: Ouch, dat doet zeer!!!!! |
|
|
Ik wil hier van de zwangere vrouwen niemand ontmoedigen, maar ik wil hier toch even het volgende kwijt:
Borstvoeding geven kan (zeker in het begin) heel erg pijnlijk zijn. Laat dit je niet tegenhouden om bv te geven, maar je moet wel beseffen dat het heel heel veel pijn kan doen aan je tepels in het begin. Ook later nog kan het pijnlijk zijn als je een borstontsteking hebt of als jij en je kindjes spruw hebben.
Ik was zelf enorm voorstander van bv en had wel in de boekjes gelezen dat "borstvoeding moet je leren / het kan in het begin wat ongemakkelijk zijn / je moet eraan wennen / je kindje moet leren goed te drinken / ..." Toen ik begon met bv geven viel het echter enorm tegen en heb ik gigantisch gevloekt omdat de pijn soms onvoorstelbaar was en omdat er mij niemand voor had gewaarschuwd. Enfin, bij deze dus de waarschuwing voor alle zwangere vrouwen
Laat je echter niet ontmoedigen, de pijn gaat na een paar dagen/weken meestal weg. Ik heb de tweeling 3,5 maand bv gegeven en nu geef ik Nina ook 100% bv. De pijn gaat weg en daarna wordt bv echt wel iets om van te genieten, zoals ze het altijd in de boekskes omschrijven. Maar het begin is niet slechts "een beetje moeilijk", het kan dus gigantisch zeer doen.
_________________ Joepie!!! Hanne en Klara (04/09/2006) hebben er een zusje bij: Nina (11/02/2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
double fun

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Apr 18, 2008 1:53 pm Onderwerp: |
|
|
Ik val Katreseke volledig bij!
Heb in het begin bijna alleen maar kunnen afkolven, omdat vooral Hanne te klein was om zelf te drinken en Lyse slechts af en toe dronk aan de borst. Het afkolven deed heel veel pijn, vooral de eerste paar minuten (moest steeds tien minuten per borst). Ik weet nog dat ik er zelfs af en toe een minuutje af deed omwille van de pijn...
MAAR...zoals jullie in een ander topic kunnen lezen, na bijna zes maanden kan ik er nu bijna niet meer mee stoppen. Ik vind het heerlijk en geniet er echt van als ik mijn dochters aan leg.
Dus ondanks een enkele tepelkloof en twee maal een 'abces' raad ik het iedereen van harte aan!
Doorzetten, het wordt echt beter.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
lina

Geregistreerd op: 08 Dec 2007 Berichten: 232 Woonplaats: vlaams-brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Apr 18, 2008 2:14 pm Onderwerp: |
|
|
bedankt dames...(echt)
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
tamtam

Geregistreerd op: 07 Okt 2007 Berichten: 514 Woonplaats: sint-laureins
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Apr 18, 2008 9:58 pm Onderwerp: |
|
|
Onze twin kreeg altijd afgekolfde borstvoeding
De één hapte maar zoog niet, de ander zoog maar hapte niet juist
We mochten ze niet eerder meenemen naar huis tot ze beiden goed van de borst dronken
Toen ik zei dat ik afgekolfde melk ging blijven geven mochten ze direct mee naar huis en ben ik blijven afkolven
Ik had enorm veel melk en hoefde maar een keer of 4/dag af te kolven en had toen nog over om in te vriezen
Ik vond het wel ideaal zo, ze kregen mama's melk uit het flesje en mama kon ondertussen eens wat bijslapen
_________________ Tamara, mama van Sharissa (02/04/1993), Sibren (03/08/1995), Kjell (22/05/2003) en Tibbe (22/05/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Apr 21, 2008 9:16 pm Onderwerp: |
|
|
en om eens de andere kant te horen (lezen): ik heb nergens last van gehad , die borstvoeding ging als een trein , deed nooit pijn en de kids dronken en hapten al van dag 1 correct. Het kan dus ook probleemloos en zonder pijn.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 22, 2008 10:26 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb ook nog niet echt problemen gehad. Qua pijn viel dat in het begin wel mee. De eerste weken kolfde ik af want de kindjes lagen op neonatologie, daarna ging ik 2 keer er dag zelf voeden en vanaf dat Ella thuis was deed ik quasi uitsluitend aan de borst. Maar in het begin gebruikte ik een tepelhoedje dus. Soms kolf ik nog eens als ze wat langer tijd tussen de voedingen laat en ik last begin te hebben van stuwing. Dat kan wel pijnlijk zijn vind ik.
Een nachtje een borstontsteking gehad en 1 keer een bloedblaar gehad. Tot hiertoe is dat het.
Maar het is echt belangrijk dat je je kindje juist leert happen. Als ze het niet juist doet, moet je ze laten herbeginnen.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 22, 2008 11:23 am Onderwerp: |
|
|
Oplossing als het te pijnlijk is : tepelhoedje