| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog twinneke's blog katreseke's blog Kristel's blog pedro's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Nov 05, 2007 7:53 pm Onderwerp: opvoedingswinkel |
|
|
de kogel is door de kerk... Na Line haar gedrag en driftbuien op vakantie, heb ik vanochtend meteen de telefoon genomen en een afspraak gemaakt bij de opvoedingswinkel. Morgen mag ik gaan voor een eerste gesprek, en dan eens kijken of en hoe ze me kunnen verder helpen. Er is een breed aanbod, gaande van gespreksavonden, cursussen en individuele thuisbegeleiding (dus à la supernanny aan huis, maar dan zonder camera's!). Ik kondigde het vanavond al aan Line aan, dat ik morgen met iemand ging praten over waarom er zo vaak ruzie was tussen één van ons en haar. En ze gaf idd toe dat ze vaak boos is op ons. Dus hopelijk komen we hier verder mee... Ik weet alleen niet hoe ik hen kan tonen hoe Line kan zijn, want met bezoek erbij is dat altijd een engeltje (of in het ergste geval een bengeltje, maar nooit dat she-deviltje )
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1615 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Nov 05, 2007 8:48 pm Onderwerp: |
|
|
laat me weten hoe het is geweest!
ik zit met het probleem dat Kaat en Tess engeltjes zijn bij papa en bij mama 2 duiveltjes zijn.
Ze krijgen me iedere keer zover dat ze me enorm kwaad krijgen.
De hoek helpt nog, maar ik krijg in het huishouden dan ook niks gedaan. Ik moet steeds in de buurt blijven, want zonder mama lukt het niet.
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 1035 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Nov 05, 2007 10:42 pm Onderwerp: |
|
|
Tja, je krijgt inderdaad vaak een ander beeld als er bezoek of vreemden bij zijn, hé.
Maar vaak kan je wel meer spontane reacties uitlokken en na een tijd 'vergeten' de kinderen die vreemde wel eens, bijv. als je met z'n allen gewoon een gezelschapspel speelt, samen met die persoon erbij, of tijdens het avondeten of zo. Als die persoon een paar keer langskomt, wordt het voor de kinderen toch al wat vertrouwder en zal die persoon ook wel beter kunnen observeren.
Natuurlijk zal het dan nog niet zijn zoals gewoonlijk, maar het kan toch al een beeld geven.
En aan de andere kant is het ook niet de bedoeling, denk ik, om precies te tonen hoe ze uit de bol kan gaan. Als jij het omschrijft, zijn ze daar ook al heel wat mee, hé.
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Nov 06, 2007 11:16 am Onderwerp: |
|
|
|
Een vriendin gaf mij als tip, om je kind af en toe te filmen, dat kan de hulpverleners helpen om een beeld te vormen...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Nov 06, 2007 8:13 pm Onderwerp: |
|
|
heb ik ook aan gedacht muze...
Nu ja, heb een lang gesprek gehad, en de conclusie is zowel bemoedigend als ontmoedigend. Als we zo een beetje kijken wat Line al allemaal aan gedragsproblemen heeft gesteld (dan denken we aan de periodes met veel bijten en slaan, aan het 's nachts uit bed komen), en aan de manieren waarop dat opgelost is (straffen via afzondering en beloningssystemen/positieve bekrachtiging), dan zijn we goed bezig. Maar dat wil eveneens zeggen dat zijzelf eigenlijk ons niet veel meer kunnen bieden aan extra begeleiding. Als we willen en het zou echt niet beteren, mogen we altijd nog een beroep doen op hun mobiele eenheid, die komt dan wekelijks een uurtje aan huis de boel observeren en bijsturen. Maar eigenlijk concluderen ze uit mijn verhaal dat het bij Line niet meer echt om een gedragsprobleem gaat (want dat krijgen we telkens relatief gemakkelijk bijgestuurd via positieve bekrachtiging) maar om haar temperament (dat dus nogal heftig is). Volgens hen is vier jaar wel een perfecte leeftijd om dat bij te sturen (verbaal genoeg maar nog niet te zeer vastgeroest in hun temperament), en nu gaan ze me een kinderpsycholoog zoeken die dat spaanse temperament van onze dochter via speltherapie kan bijsturen. Nu ik het bedenk, misschien is het écht genetisch bepaald? Ik heb spaanse roots en mijn ventje italiaanse...
Volgende week mag ik teruggaan om namen en adressen te krijgen.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Nov 06, 2007 8:18 pm Onderwerp: |
|
|
Dat lijkt mij geen slecht idee, baad het niet dan schaad het niet, wij zijn met ons Dagmar ook eens naar de kinderpsycholoog geweest, na een paar tips die we konden toepassen zijn we nooit meer terug gegaan. Ook de dokter zelf had veel indruk gemaakt, op de mama ook, ben er nog niet goed van als ik er aan denk, maar het hielp wel, wij waren gewoon te braaf ... soit, ze gaan je zeker goed kunnen helpen, daar ben ik van overtuigd.
In ieder geval, toch ook een opsteker dat je goed bezig bent qua opvoeden hé
_________________ mama van Dagmar & Greg
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Nov 06, 2007 9:20 pm Onderwerp: |
|
|
opvoeden is één zaak en het is helemaal ni gemakkelijk,maar als je als karakter al een beetje temperamentvol bent tja dan draag je dat toch altijd met je mee hé
spijtig genoeg soms
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|