| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Ellen

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Aug 20, 2008 3:36 pm Onderwerp: Onregelmatig eetpatroon |
|
|
Hallo iedereen
Ik zit momenteel een beetje met m'n handen in het haar.
Ik ben overgeschakeld van borstvoeding (weliswaar afgekolfd in flesjes) naar flesvoeding, nu sinds 2 dagen.
Mijn zoontje dronk altijd 150 à 180 x 6 moedermelk. Hij was echt wel een goede eter (soms te goed ) Hij weegt nu bijna 6 kg en is volgende week 3 maand oud.
Sinds hij flesvoeding krijgt lijkt hij véél minder te drinken per keer. Met een beetje geluk 120 ml maar meestal maar 100 ml. Wat dan wel gebeurd is dat hij 2u daarna terug wil drinken maar dan is het weer zo weinig. 2 keer per dag drinkt hij wel de volle 150 ml die hij toch min. moet eten. Als hij genoeg heeft wil hij echt niet meer dus aandringen heeft geen zin.
Ik lees op internet dat kindjes van die leeftijd van dat gewicht soms al op 5 voedingen zitten van 180 ml en doorslapen dus maak ik me wel een beetje zorgen nu. ik verwacht nu niet dat dat van de ene dag op de andere in kannen en kruiken is maar dat onregelmatig eten lijkt me toch niet normaal.Kan dit te maken hebben met die overschakeling van bv naar fv? Of misschien met het soort fv? Iemand die zoiets ook heeft meegemaakt en die wat tips heeft hoe ik dit best kan aanpakken?
Alvast bedankt
Groetjes, Ellen
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Aug 20, 2008 6:18 pm Onderwerp: |
|
|
Geen ervaring met de overschakeling maar dit is wat ik wel weet: moedermelk is veel lichter verteerbaar dan flesvoeding en het kan zijn dat zijn maagje echt al gevuld aanvoelt na 12O ml flesmelk.
Maar er zullen hier wel mensen zijn met concretere ervaringen...
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Aug 20, 2008 9:33 pm Onderwerp: |
|
|
flesvoeding is inderdaad veel vulender dan bv en hij zal zich nog moeten aanpassen aan het nieuwe volume. Ofwel zit hij net nu in een groeispurt en is hij op zichzelf aan het overschakelen naar minder voedingen , dan kan het eventjes een weekje of twee zelfs wat uit de hand lopen wat de voedingsregelmaat en hoeveelheid betreft.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|