| |

sundance's blog Isarubines blog L's blog San's blog gyt's blog muzemans's blog twinneke's blog katreseke's blog Kristel's blog pedro's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Dec 11, 2007 1:34 pm Onderwerp: onderlinge concurrentie |
|
|
Het is door iets wat tamtam schreef als reactie op jessie haar blog: dat ze het net een voordeel vond het tweeling zijn, omdat ze dan niet onder willen doen voor elkaar en elkaar verder stimuleren.
Tot voor kort had ik ook alleen maar die ervaring. En ik moet mss nog wat verduidelijken: ante was altijd de eerste om iets te kunnen, en kobe moest dan wel uit zijn sloffen schieten om niet onder te doen voor zijn broer. En is al met heel veel dingen zo gegaan: leren lopen, eten, ...
Maar nu is er een kentering. Ze zijn nog steeds niet proper 's nachts, alhoewel er de laatste weken al vaak droge pampers zijn. (tot voor kort had ook ante er veel meer dan kobe). Maar sinds kort lukt het bij kobe heel goed, hij heeft bijna geen natte pampers meer, terwijl bij ante het eerder een toeval is dat de pamper droog is. Vorige week groot drama aan tafel 's morgens, want kobe droog, ante niet. Ante aan het huilen, en hij zei: waarom wil mijn stomme piemel niet droog zijn? Geprobeerd om hem te troosten, het is zo erg neit dat hij nog natte pampers heeft, maar blijkbaar kan hij er niet mee om dat de rollen eens omgekeerd zijn. En ik weet wel, die dag ging eens komen, maar het is zo'n gevoleig mannetje, en het droog zijn heeft niets te maken met zijn best doen of niet, zijn blaas kan het wsl nog niet aan....
dus: een groot nadeel de onderlinge concurrentie!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2817 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Dec 11, 2007 2:11 pm Onderwerp: |
|
|
Lijkt een beetje op onze twee jongens, ook nog niet droog snachts maar Maxim heeft al meerdere keren een droge pamper gehad en dan is Axel ook altijd zo teleurgesteld en soms zegt hij: "ik heb een droge pamper" en dan zeg ik mag ik is voelen en zie je zijn gezichtje veranderen want het is dan niet waar. Maar meestal zeg ik dan er zit een beetje in en probeer ik hem te sussen met het zal wel lukken. Maar het is vervelend als de ene wel iets kan en de andere niet. Dat is hier dus ook zo.
Hopelijk gaat het wat beteren maar ik weet het zo niet, dan denk ik aan later als ze naar het 1ste leerjaar gaan en de ene meer punten heeft dan de andere.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Dec 11, 2007 2:17 pm Onderwerp: |
|
|
awel sunny,
daar zat ik ook aan te denken. Kobe heeft er precies helemaal geen last van, die stapt op zijn eigen eigenwijze manier door het leven, maar ante kan daar totaal niet mee om.
Hoewel ik soms nog twijfel, denk ik dat dit de doorslag zal geven om ze in het eerste leerjaar niet in dezelfde klas te steken. Stel je voor dat kobe het beter doet dan ante: dan gaat dat mannetje helemaal niet meer met zijn gevoelens overweg kunnen...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2817 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Dec 11, 2007 2:21 pm Onderwerp: |
|
|
Als die van mij dat ook zo zouden hebben in de lagere school, dan zou ik ook vragen om ze in elks in een andere klas te zetten, als dit natuurlijk mogelijk is in de school. Zou het ook erg vinden dat de andere zich niet goed in zijn vel zou voelen. Ocharme dat venteke toch he.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3881 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Dec 11, 2007 3:27 pm Onderwerp: |
|
|
die onderlinge concurrentie lijkt me idd moeilijk... Is er altijd wel een beetje tussen broers en zussen die weinig in leeftijd schelen vermoed ik, maar bij een tweeling natuurlijk nog feller. Voorlopig hebben we daar hier geen last van, omdat ze beiden op andere vlakken sterker staan.
Ik twijfel nog heel erg voor samen of apart in de kleuterklas, maar voor ons is het wel al beslist dat ze vanaf het eerste leerjaar apart gaan, zodra er punten aan te pas gaan komen, juist om die vergelijkingen te vermijden.
Arme Ante, een wijze levensles maar niet gemakkelijk om te leren...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tamtam

Geregistreerd op: 07 Okt 2007 Berichten: 514 Woonplaats: sint-laureins
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Dec 11, 2007 8:13 pm Onderwerp: |
|
|
Bij ons heeft Kjell gelukkig geen last van die "concurentie".
Waarschijnlijk ook doordat het bij ons jongen/meisje is.
Tibbe is bijna 1 jaar 's nachts droog, nooit accidentjes.
Kan haar naam al schrijven, goed tekenen en goed dansen,...
Kjell kan heel goed bouwen met blokken, weet hoe een auto in elkaar steekt, let goed op details,...
Daarmee wil ik zeggen dat ze elk op hun manier in iets goed zijn.
Bij ons worden ze opgevoed als 2 enkelingen, soms helpen wij elkaar er eens aan herrineren dat het een tweeling is.
Als Sibren zijn rapport mee heeft ga ik ook niet zoeken achter Sharissa haar rapport om te vergelijken hoeveel punten zij toen had...
Misschien hebben wij wel het "voordeel" dat het bij ons jongen/meisje is.
_________________ Tamara, mama van Sharissa (02/04/1993), Sibren (03/08/1995), Kjell (22/05/2003) en Tibbe (22/05/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joe

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Dec 11, 2007 8:36 pm Onderwerp: |
|
|
Daar had ik nog niet aan gedacht, aan het concurrentie probleem. Warschijnlijk zoals Tamtam schrijft omdat het jongen/meisje is en voorlopig zijn ze nog te klein om al besef te hebben van elkaars kunnen denk ik. Alhoewel Billie wel altijd speelgoed brengt naar Jack omdat hij nog niet kan stappen...Bij de groten stelt dit probleem zich ook niet, denk ook wegens meisje/jongen, ze hebben andere hobby's en andere interesses. Ga er toch op toezien dat ze op school niet vergeleken worden, dat moet verschrikkelijk zijn. 't Is te hopen dat er ene goed kan rekenen en de andere lezen ofzo zodat ze elk iets hebben waar ze fier op kunnen zijn!
_________________ mama van Roxanne (24/10/1996), Nicolas (07/10/1998) en Jack en Billie (12/09/2006)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|