| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
tamtam

Geregistreerd op: 07 Okt 2007 Berichten: 549 Woonplaats: sint-laureins
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Dec 11, 2007 11:40 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb niet de indruk dat zij daar problemen mee hebben.
Zij helpen elkaar als er bij de één iets niet zo goed lukt.
Ik denk dat zij het ook niet goed beseffen dat zij een tweeling zijn en daardoor ook niet geneigd zijn om te concureren.
Onze Kjell is ook nog een hoofd groter dan Tibbe dus lichamelijk is het hen ook niet aan te zien. Zij gedragen zich als een "gewone" broer en zus.
_________________ Tamara, mama van Sharissa (02/04/1993), Sibren (03/08/1995), Kjell (22/05/2003) en Tibbe (22/05/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tamtam

Geregistreerd op: 07 Okt 2007 Berichten: 549 Woonplaats: sint-laureins
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Dec 12, 2007 10:17 am Onderwerp: |
|
|
Een vriendin van mij haar dochterje is blijven zitten in het eerste leerjaar en zit nu bij haar 1-jaar jongere broertje in de klas.
Ik denk dat dit meisje daar nog meer last van heeft dan een tweeling die voor het ene vak mindere punten heeft of de ander.
Ik ken ook een tweeling waarvan het één naar het bijzonder onderwijs gaat en het ander naar het normale onderwijs.
Ik denk dat dit allemaal nog veel erger is voor het "achterblijvertje" dan samen in de klas zitten en eens wat mindere punten hebben dan de ander.
Kjell en Tibbe zitten in de klas ook met kindjes die een jaar ouder zijn dan hen (klas 2 en 3 zitten samen) dus worden ze ook geconfronteert met kinderen die meer of minder kunnen dan zijzelf.
_________________ Tamara, mama van Sharissa (02/04/1993), Sibren (03/08/1995), Kjell (22/05/2003) en Tibbe (22/05/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Dec 12, 2007 11:23 am Onderwerp: |
|
|
Bij ons is die onderlinge concurrentie ook ver te zoeken , elk doet zijn ding op zijn eigen snelheid en blijkbaar hebben beiden daar geen last van als de ander iets beter kan. En dat is bij beiden zo , ofwel kunnen ze er gewoon heel goed mee omgaan , ik weet niet maar dat probleem stelt zich dus echt niet.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
nancy k

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Dec 28, 2007 6:54 pm Onderwerp: |
|
|
hallo,
bij ons was er vroeger ook negatieve concurrentie maar sinds het tweede leerjaar is er veel veranderd .
als iemand minder punten heeft of iets niet verstaat dan leggen de andere twee het met handen en voeten uit tot hij het kan .
voor de verhuis zaten ze in apparte klassen maar misten elkaar enorm .nu zitten ze samen en overleggen meer dan dat ze concurreren .
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Dec 28, 2007 10:56 pm Onderwerp: |
|
|
Ah dat is super om te lezen! Ik hoop dat die van ons dat later ook gaan doen!
_________________ mama van Dagmar & Greg
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
twiety

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Dec 29, 2007 12:00 am Onderwerp: |
|
|
Voorlopig nog geen probleem op dat vlak. kan nog komen, hopelijk niet. Zolang beiden hun best doen, zijn wij tevreden.
|
 |
|