| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Melandune

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Feb 19, 2008 10:30 pm Onderwerp: |
|
|
Onze dochter draaide haar haar ook een tijd kapot.. Tot we het eens lieten kortknippen bij de kapper (niet heel kort, maar terug een beetje gelijk) en ze het zo erg vond dat ze toen geen staartjes meer kon laten maken.. Ze was toen ongeveer drie jaar, maar blijkbaar al een echte ijdeltuit.. Daarna hebben we wel een paar keer "moeten" zeggen van: "zo gaat je haar niet langer worden hoor" als ze weer begon te draaien.. En op een keer is dat dan gestopt..
_________________ mama van 1 dochter en 3 zonen.. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Feb 20, 2008 9:26 am Onderwerp: |
|
|
Ik wil je niet ontmoedigen maar ik heb zelf beide tics al van kleinsaf. Nagelbijten ben ik zo goed als afgeleerd, gewoon vanzelf toen ik stopte met roken. Ik merkte plots dat ik ook niet meer aan mijn nagels beet. Ik moet mijn nagels wel goed blijven verzorgen want van zodra er een oneffenheid is begin ik er alweer aan te knabbelen.
An mijn haar draaien en trekken doe ik nu ook niet meer zo vaak maar wel nog als ik heel erg moe ben.
Mijn moeder heeft er ook haar kop op gebroken om het me te proberen afleren en het is haar niet gelukt. Ik heb zelf ook alles geprobeerd, ook de truc met de nagellak (gewone nagellak smaakt ook niet zo lekker trouwens).
Je kan het maar proberen en misschien werkt het. Baat het niet dan schaadt het niet, maar misschien moet het er gewoon uitgroeien?
En heeft niet iedereen een tic?
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3949 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Feb 20, 2008 12:01 pm Onderwerp: |
|
|
herken het vlinderelf (loop ook altijd met een nagelvijl rond, anders herbegin ik zodra ik een hakkeltje voel)! Ik ben op mijn zestiende heel plots (eindelijk!!!) gestopt met nagelbijten, na jaren tot bloedens toe gebeten te hebben. Maar ik wou toen absoluut gitaar leren spelen, en raar maar waar, toen ging het plots wel. Maar alle truukjes die mijn mama heeft geprobeerd... niets werkte!
Bij Line (die ook die neiging heeft) probeer ik haar nageltjes gewoon heel kort te houden, want zodra ik ze even niet snel genoeg bijknip merk ik dat ze ze weer afgebeten heeft.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|