| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Fran

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 09, 2008 10:42 am Onderwerp: muziekmobiel |
|
|
Een zeer praktisch vraagje : Ik zou onze twins de eerste maandjes laten samen slapen (dat is een ander vraagstuk natuurlijk), maar ik had dus twee bedjes voorzien in dezelfde kamer en met elk hun muziekmobieltje... Nu vroeg ik me af : dat moet toch een kakafonie van jewelste zijn als die muziekskes samen spelen en je kan moeilijk maar één mobieltje hangen of doen draaien... Of kan je klank afzetten??? Misschien een futiliteit, maar je begint zo aan alles te denken...
_________________ Mama van Romane en Emilie, geboren op 18 augustus 08 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
mamaM&C

Geregistreerd op: 19 Jun 2008 Berichten: 17 Woonplaats: Oost-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 09, 2008 11:00 am Onderwerp: muziek |
|
|
Je kan de muziek afzetten op onze mobiele (tiny love). Bij ons hangt die wel aan het park beneden en ik heb er maar één, daar liggen ze dan samen onder. Aan hun bedjes boven hebben ze geen mobiele, maar ik heb wel zo'n knuffel met een staart waar je aan kan trekken en dat speelt dan ook een muziekje. Dat werkt voor beiden hé. Mijn meisjes hebben eigenlijk niet echt iets nodig aan hun bedjes om te slapen. Dat is gewoon: hup slaapzak in, eventueel tuut, muziekje aan en dodo.
_________________ Mama van Marte & Cato (18 januari 2008)
Een tweeling = dubbel plezier |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 09, 2008 11:34 am Onderwerp: |
|
|
Ik had 1 mobieltje boven de box hangen, waar ze tot 3m ook overdag in sliepen en 2 aparte om boven hun bedjes te hangen, maar die hebben we nooit gebruikt boven de bedjes... en hangen nu in de 2 boxen. Waarom we ze niet gebruikt hebben, heel simpel, die bleven spelen, en dan moesten we terug de kamer in om ze af te zetten en dan werden ze wakker... de mobiel in de box viel na 15 min vanzelf uit. Toch wel op letten bij aankoop...
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 09, 2008 11:43 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb ook alleen maar beneden aan de box een mobiel... Een periode was dat echt om haar te entertainen, dat ze naar die beestjes kon kijken. Dus echt als spel eerder. Nu draai ik soms het muziekje 1 keer als ze moeite heeft om in slaap te vallen.
Boven aan het bed heb ik ook geen mobiel... Anders krijg je misschien de situatie dat ze zonder dat muziekje niet in slaap kunnen vallen en dan moet je dat dus midden in de nacht ook gaan opdraaien. Lijkt me niet ideaal. Beter dat ze zonder al te veel gedoe in slaap vallen.
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Wenneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 09, 2008 2:24 pm Onderwerp: |
|
|
Ja hier ook maar een mobiel en die hangt aan de box waar ze in het begin overdag ook in sliepen en aan hun bedje geen.Wel trekmuziekje aan elk bedje maar moet zeggen dat dat weinig gebruikt word,zet wel altijd het muziekje van de babyfoon zachtjes op als ze slapen gaan.En bij aankoop van mobiel idd makkelijk als die vanzelf uitvalt, wij hebben die van Winnie The Pooh, echt makkelijk!
_________________ Fiere mama van Nanou & Rani!(14-12-2007) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 09, 2008 9:30 pm Onderwerp: |
|
|
Hier in het begin wel boven elk bedje een muziekmobiel. Mijn man heeft er eentje opengeschroefd en het "plaatje wat binnenin zit" (zijn bewoordingen ) eruit gehaald. Nu draait die nog wel rond, maar maakt dus geen geluid meer. Het zou anders idd nogal een kakafonie van jewelste worden hé!
_________________ mama van Milo (16/02/06) en Marin en Meike (13/07/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 09, 2008 10:09 pm Onderwerp: |
|
|
wij hadden uit principe geen mobiel boven het bed hangen, omdat ik het beschouw als speelgoed en niet als slaapmutsje. Beneden hadden wij ook zo'n tiny love hangen, en de nieuwe modellen daarvan hebben zelfs afstandsbediening (voor degene die de opmerking maakte over midden in de nacht uit bed moeten). Extra voordeel: er zijn studies die aantonen dat klassieke muziek (en dan vooral Mozart) de hersenen stimuleren en dus slimmer maken
Line had wel zo'n lamp met muziekje van Tomy op haar kamer: dat moest je opdraaien, en dan maakte dat even muziek, en kreeg je diertjes op haar plafond. Dat zou nog een oplossing zijn, omdat dat niet boven één kind moet hangen hé. Maar idd: dan moesten we er 's nachts soms uit als ze weende, om dat ding op te draaien. Dus: bij de jongens hebben we het meteen goed gedaan: knuffel, kusje, en slapen.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|