| |

Isarubines blog sundance's blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog Jipenjanneke's blog katreseke's blog pedro's blog twinneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Hermanus

Geregistreerd op: 20 Mei 2008 Berichten: 778 Woonplaats: Hermanus, Zuid-Afrika - oorspronkelijk Stekene, Oost-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jun 15, 2009 5:15 pm Onderwerp: |
|
|
wij kopen nu alles in het dubbel en dat lijkt toch te werken, behalve als het om een stokje en een potje gaat, dat werkt niet.
maar vindt Gyt haar aanpak wel een goeie, die gaan wij hier toepassen als ze wat ouder zijn, want je kan niet alles blijven dubbel kopen zeker omdat het speelgoed ook duurder wordt naarmate ze ouder worden en omdat ze dus ook moeten blijven leren delen.
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jun 15, 2009 6:44 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ben het alleszins niet van plan, het is ook de ene moment tegen de andere hoor. Soms zijn ze echt goed aan het spelen, geen problemen en soms moet ik ze achter 't behang plakken. Ach ja, anders is 't leven ni boeiend hé
_________________ Ann, mama van Tinne en Wouter °09-08-07, en van buikbaby (UD 23-9-2010)
www.draagmama.be en www.doekenhoekje.be
workshops dragen, draagdoeken en draagzakken. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jun 21, 2009 10:57 am Onderwerp: |
|
|
Vanmorgen wéér prijs. Het gaat al een tijdje over het rode fietsje. Ze hebben dus 2 loopfietsjes, een rood (alu) en een geel (hout). Daarnaast ook nog een auto en een motor. en 't is altijd ruzie om dat rode fietsje. Gisteren al, en papa had het kookwekkertje gezet. Als 't afgaat, moeten ze wisselen. Gebeurde met de nodige weerstand, maar goed, er werd gewisseld. Vanmorgen: 't wekkertje weer uitgehaald, 2 min, en dan wisselen. Weer geprotesteer (vnl van die kleine meid van ons). Ik zeg: als je blijft ruzie maken - want ja, W ermee weg en zij er achter aan en probeerde hem eraf te duwen - gaan de fietsjes weg.
Ok, op een gegeven moment, ze hielden niet op, het ik de fietsjes in de berging gezet. Staat ze me daar te roepen en te tieren aan de deur - W ging met iets anders spelen, die leek het zelfs niet erg te vinden. Heb haar laten staan en ben met W aan 't spelen (geleerd op Triple P om goed gedrag te belonen met aandacht). Even later komt ze toch ook met iets anders spelen, en heb haar ook beloond. Na een tijdje vragen ze terug naar hun fietsjes. Ik haal ze terug, en zeg heel duidelijk: als jullie vechten, dan gaan de fietsjes terug in de berging. Ze zijn nog geen minuut uit de berging geweest. Weer een giga boze T en W vindt het ook niet meer zo ok. Na een tijdje (negeren dus, ook al gillen ze m'n oren doof) zijn ze toch terug komen spelen.
Maar nu staan de fietsjes dus in de berging. En ergens vind ik dat wel zonde. Hou ik dit nu gewoon een tijdje vol? Ik heb echt geen zin meer in scenes, maar ze hebben dus écht wel 2 fietsen, en nog 2 andere loopwagentjes. Teveel keuze?
Hun volgende échte loopfietsjes (met 2 wielen dus) gaan dezelfde zijn, krak dezelfde... verdekke toch...
_________________ Ann, mama van Tinne en Wouter °09-08-07, en van buikbaby (UD 23-9-2010)
www.draagmama.be en www.doekenhoekje.be
workshops dragen, draagdoeken en draagzakken. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 5019 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jun 21, 2009 10:01 pm Onderwerp: |
|
|
ach, je zal altijd speelgoed blijven hebben waar het ruzie om is.
Voor hun derde verjaardag (en Line's 5de) had ik voor alledrie een step gevraagd, identiek dezelfde: Line kreeg Dora, Pieter bambi en Lennart Bumba. En daar is het eigenlijk zelden ruzie om (al probeert er wel eens eentje te wisselen stiekem).
Maar er komt beterschap hoor: we hebben hier altijd maar één driewielertje gehad (nog van Line en nooit een tweede gekocht), en daar spelen ze meestal heel leuk mee samen: om beurten erop zitten en héél hard geduwd worden door broer En ook een klein fietsje, zo hebben we er nog maar eentje. Ben eens benieuwd als ik het tweede ga halen, dan zie ik misschien meer ruzie?
Maar idd, wij proberen in de mate van het mogelijke, als ze beiden iets nodig hebben, hetzelfde te kopen (dus hetzelfde materiaal en uitzicht) in twee kleuren of met twee verschillende figuurtjes. Dan weet ieder duidelijk welk van wie is, en vermijden we veel conflicten.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Stel jezelf even voor Infomap Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Koffieklets Meetings en Data Dagdagelijkse activiteiten Zorg voor jezelf en je relatie Gewiste Posts Belangrijke momenten Papahoekje Engeltjes Links Het Grote Meerlingen Fotoboek Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Beheerdersmap Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes, doopsuiker, meter- en peterschap Praktische vragen, uitzet en administratie
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|