| |

Isarubines blog sundance's blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog Jipenjanneke's blog katreseke's blog pedro's blog twinneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
pinnemuts

Geregistreerd op: 26 Apr 2009 Berichten: 270 Woonplaats: Ekeren (Antwerpen)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jun 09, 2009 9:40 pm Onderwerp: |
|
|
O jee, die van mij zijn 8,5 maand en doen dat al!
Als de één iets vast heeft , begint de ander eraan te sleuren tot ze het heeft. En andersom!
Of stiekem. Voordat ze het beseffen zijn ze het kwijt.
En dat gaat rap zenne! Ik moet mij maar omdraaien of de ander heeft het speeltje al vast.
Of met twee eraan blijven trekken
Pff dat belooft..
_________________ Inge, fiere mama van twee dochtertjes van 1 jaar! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4998 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jun 09, 2009 10:34 pm Onderwerp: |
|
|
zoals katreske zegt: het is niet omdat je het dubbel hebt, dat het geen ruzie is. Hier hebben we een aantal dingen wel dubbel, maar dan speelgoed zoals zo'n magnetisch tekenbord. Daar hebben ze er alledrie eentje van gekregen, vond ik ook zinvol. Of een pluchen radio (die echt werkt), daar kregen de jongens er ook ooit beiden eentje van, in een andere kleur. Maar meestal arrangeren we de dingen zo dat ze ofwel één groot speelgoed krijgen (bv indertijd dat treinstation van v-tech), ofwel dat ze beiden iets anders krijgen van dezelfde reeks (zoals later dat jaar de één de brandweerkazerne van v-tech en de ander de muziekkapel): zo kunnen ze er samen mee spelen, het hoort samen, en daar spelen ze dan ook het beste mee samen. Raar genoeg is het nooit ruzie om die dingen, want er zitten popjes genoeg bij. En is het toch eens ruzie om een figuurtje, dan gaat dat figuurtje op vakantie... boven op de kast
Anderzijds, op de kermis bij het eentjes vissen probeer ik hen wél zo te sturen dat ze ofwel hetzelfde kiezen ofwel iets dat bij elkaar past zodat ze samen kunnen spelen. Want anders is het idd dàgen achter elkaar ruzie... Het lukt steeds beter om hen te overtuigen om, als de één bij wijze van spreken een indiaan-pak kiest, de ander een cowboy-pak aan te smeren. Elk zijn ding, maar complementair.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Geregistreerd op: 22 Jan 2007 Berichten: 1122 Woonplaats: Zwitserland
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jun 10, 2009 6:59 am Onderwerp: |
|
|
Goede taktiek Gyt.
|
 |
neske

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jun 12, 2009 6:29 pm Onderwerp: |
|
|
|
hier zelfde scenario. Enkel dat het hier enkel Phaedra is, die dingen afneemt van haar zus. Ze verzamelt dan echt al het speelgoed rond haar, tot Chloë niks meer overhoudt. Chloë neemt wel soms haar tutje af. Heb ook gehoord dat ze het begrip 'delen' dan nog niet snappen en dat echt moeten leren. Maar dingen in't dubbel kopen wil ik ook niet mee beginnen. Trouwens blijkbraar doet Phaedra doet dat ook met andere kindjes in de crèche.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 913 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jun 13, 2009 12:09 pm Onderwerp: |
|
|
| neske schreef: | | hier zelfde scenario. Enkel dat het hier enkel Phaedra is, die dingen afneemt van haar zus. Ze verzamelt dan echt al het speelgoed rond haar, tot Chloë niks meer overhoudt. Chloë neemt wel soms haar tutje af. Heb ook gehoord dat ze het begrip 'delen' dan nog niet snappen en dat echt moeten leren. Maar dingen in't dubbel kopen wil ik ook niet mee beginnen. Trouwens blijkbraar doet Phaedra doet dat ook met andere kindjes in de crèche. |
Hier ook net hetzelfde hoor. Lukas neemt altijd alles af en Timon laat zich doen en begint dan soms te huilen. Heel vervelend vind ik, maar ik denk dat ze dat gaandeweg ook wel zullen leren. Hopelijk!
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1914 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jun 15, 2009 8:34 am Onderwerp: |
|
|
ik vertik het om hetzelfde te kopen!
Maar bij ons is de regel duidelijk (al lang!) ruzie maken om een speelgoedje, dan is het voor mama (en gaat het de kast op)
Kaat geeft het niet snel af, zij zet het dan op een huilen en 't ja dan is het de hoek!
Tess geeft zich snel gewonnen, speelgoedje wordt gewillig afgegeven en ze zoekt iets anders.
Zo merk je ook snel wie eigenlijk met het speeltje aan het spelen was voor de ruzie!
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sophene

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jun 15, 2009 11:37 am Onderwerp: |
|
|
ben hier a/h glimlachen
zo herkenbaar
_________________ mama van een pracht2ling Cara en Githa
geboren 20.2.2008.... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Stel jezelf even voor Infomap Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Koffieklets Meetings en Data Dagdagelijkse activiteiten Zorg voor jezelf en je relatie Gewiste Posts Belangrijke momenten Papahoekje Engeltjes Links Het Grote Meerlingen Fotoboek Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Beheerdersmap Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes, doopsuiker, meter- en peterschap Praktische vragen, uitzet en administratie
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|