| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog twinneke's blog katreseke's blog Kristel's blog pedro's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 622 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 02, 2007 1:54 pm Onderwerp: |
|
|
het is inderdaad een ganse ommekeer als je kindjes hebt. en in periodes als solden of zo merk je dat nog het meeste he!
we zijn nu net ff geweest, maar t is toch gans anders. ons plan om naar aalst te gaan hebben we maar niet gedaan, wegens teveel regen. we zijn dus gewoon ff naar asse naar c&a geweets, gewoon voorraad gaan inslaan voor Yerko en de twins.
op twee uurkes over en weer, en dat moet ook wel want na drie uur beginnen ze te brullen van de honger!
En gelukkig was Yerko vandaag ook naar de creche, anders zou het ons al helemaal niet lukken!!
volgende keer gaan we ook naar de waaslandshopping, daar kan je makkelijk een dagje rondgaan (alleen, hoe moet ik daar kolven???). Zo zie je maar, t is allemaal een beetje (heel wat) minder zorgeloos zomaar vertrekken, je moet je meer voorbereiden, maar je kan echt nog wel dingen doen...
alleen ga je minder eten, al bijna helemaal niet meer uit en wat ik nog t meeste mis: mijn vrienden van vroeger!
sinds ik kindejs heb haken die allemaal af, je kan precies alleen nog maar vriendschappen opbouwen met mensen met ook kindjes (want de anderen hebben opeens een héél ander leven!)
en die met kindejs, dat is allemaal niet meer zo makkleijk om af te spreken, tussen maaltijd en dutje door....
ah ja, hoort bij mama zijn he,, een ander leven!
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 02, 2007 2:18 pm Onderwerp: |
|
|
Loeloe,
hoeveel iemand zijn kinderen weg doet: daar kan je moeilijk over oordelen. Elk moet voor zichzelf daar een evenwicht in zoeken. De één heeft net iets meer nood aan tijd voor zichzelf dan de ander...
En L: wat vrienden betreft: ik heb echt ook heel wat vrienden zonder kinderen en dat lukt heel goed. Maar ik moet ook niet de hele tijd over mijn kinderen lopen te praten, want anders zouden ze mss ook wel afhaken. Elke maandagavond kom ik tesamen met vriendinnen, de meesten hebben kinderen, sommigen ook niet, maar wij proberen zo weinig mogelijk een hele avond te kletsen over kinderen. Het moet voor de anderen ook nog plezant blijven. Wat niet wil zeggen dat we er niet over praten, maar ook weer een evenwicht moeten in zoeken.
En ja: kinderopvang is duur. Er is een tijd geweest dat wij bijna 1000 euro per maand betaalden aan kinderopvang, maar nooit heb ik daardoor getwijfeld om niet te gaan werken. Maar alweer een eigen keuze, iemand anders kan er een andere mening op na houden. (graag zelfs, zo saai als de ganse wereld zoals ik zou denken )
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Saskia

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 02, 2007 3:33 pm Onderwerp: |
|
|
Loeloe en Katreseke, Ik heb heel veel bewondering voor jullie, want alles wat jullie nu opnoemen zou ik ook gaan missen, moest ik niet kunnen werken en vaak heb ik nu toch het gevoel dat ik onze meiden te weinig zie. Of te weinig van hun babytijd heb kunnen genieten. Het is inderdaad een mes dat aan twee kanten snijdt en wat anderen ervan denken doet er niet zoveel toe. Loeloe, misschien moet je afspreken om een avond in de week echt voor jou te hebben en te gaan sporten, of een cursus volgen om zo andere mensen te ontmoeten of iets anders wat jou interesseert, zodat je dan wat qualitytime voor jezelf hebt.
_________________ Saskia, mama van Amaryllis en Camille (20/07/2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 02, 2007 3:55 pm Onderwerp: |
|
|
Ja dat is idd een goed idee Saskia.
Ik zou het werken ook niet kunnen missen...
_________________ mama van Dagmar & Greg
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 622 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 02, 2007 4:56 pm Onderwerp: |
|
|
muzeman
hier blijkt dat dan toch niet zo goed te lukken met vrienden zonder kinderen...
jammer maar helaas
en dat is al vanaf ik in een vastere relatie zat (en dus voor de kinderen) dat het al wat fout ging, want we gingen minder uit enz...
enfin, maakt niet uit hoor, k vind het wel jammer want t waren leuke mensen, maar blijkbaar was het voor hen of ons of beiden teveel moeite??
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 02, 2007 6:16 pm Onderwerp: |
|
|
met of zonder kids, vriendschappen verwateren soms omdat je een andere kant uitgaat met je leven of interesses. En persoonlijk vind ik dat je daar ,als dat het geval is, beter een goede herinnering aan overhoud dan je krampachtig vast te klampen. Vriendschappen moeten ook niet meer precies hetzelfde zijn: sommige vrienden die ik tijdens mijn studies dagelijks zag, zie ik nu nog vier keer per jaar, maar dan is het meteen weer superleuk. Daarom geen minder goede vrienden hoor...
Je moet voor jezelf uitmaken hoeveel behoefte je idd hebt aan ik-tijd. Hier thuis is ik-tijd voor mij een avondje rustig thuis zijn, en voor mijn ventje een avondje weg met zijn vriend (cinema, sauna, zwemmen, badminton). Komt dat effe goed uit: hij weg en ik mijn rust thuis, effe niet moeten praten... En mijn beste vriendinnen, die komen gewoon regelmatig een avondje gezelschapsspelletjes spelen. Andere vrienden zien we minder vaak, maar dan wel direct voor een hele dag: we nodigen mensen nu gemakkelijk uit vanaf de late ochtend, tot en met het avondeten. Hebben we meteen een paar handen extra om te helpen...
Trouwens, wat het winkelen betreft: ik heb ook al in de auto gekolfd hoor (na de rit, lagen ze beiden nog lekker te slapen, en mama kolfde af in de auto, voor ze begon te winkelen). En in wijnegem bv, daar heb je een hele aparte ruimte voor bv, eten geven, luiers,... waarom zou je daar niet kunnen kolven?
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Heidski

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 02, 2007 8:38 pm Onderwerp: |
|
|
Wat herken ik me goed in deze gesprekjes...
Ik was een kleine 3 jaar geleden nog vrijgezel en profitteerde erop los, bijna elke dag was het feest!
Nu het helemaal anders is ben ik veel rustiger en heel blij met de nieuwe situatie, maar soms zou ik toch nog zo graag lekker met mijn vrienden op terras zitten tot in de late uurtjes, uren aan een stuk kaarten of zalig uitgaan en zien waar de nacht ons brengt...
Mijn beste vriendinnen hebben geen kindjes maar begrijpen het wel.
Nu heb ik om toch geen enkel contact te verliezen hen heel dikwijls uitgenodigd (gebeurt nog steeds), soms op de koffie, een andere keer met hun mannen erbij voor een glaasje (of meerdere ) en daar houden we ons aan.
Ja ik ben minder mobiel, maar we hebben ons 2 reisbedjes gekocht, en we zijn klaar voor elke BBQ die komt, dan gaan de girls maar mee, en ik geloof ook dat, als je ze daar gewend aan maakt, moet lukken.
Want moeder zijn hoeft niet persé te betekenen dat je ganse leven voorgoed verandert.
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|