Koopjesforum voor babyartikelen.Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
Isarubines blog
sundance's blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
Jipenjanneke's blog
katreseke's blog
pedro's blog
twinneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Mirenaspiraaltje

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zorg voor jezelf en je relatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Leeuwie

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jun 26, 2009 2:06 pm    Onderwerp: Mirenaspiraaltje Reageren met citaat

Hoi tweelingmama's,

eventjes een vraagje : ik heb ong 3 maand geleden een Mirenaspiraaltje laten plaatsen (met hormonen dus) na enkele jaren een koperspiraaltje te hebben gehad.
De gyne heeft me gezegd dat het 3 maand zou duren vooraleer mijn cyclus min of meer normaal zou zijn.
Momenteel heb ik nog (bijna de hele tijd) vlekjes, en dan tijdens de menstruatie wat meer bloedverlies.
Ik heb de indruk dat ik nu niet meer weet wanneer mijn menstruatie begint en eindigt omdat er bijna altijd vlekken zijn...
Heeft iemand hier ook ervaring mee ? Wanneer wordt dit eens wat beter dwz enkel een beetje bloedverlies tijdens de menstruatie ?
Met het koperspiraaltje wist ik duidelijker wanneer de menstruatie begon en eindigde,nu dus niet meer..... Crying or Very sad
En klopt het dat je hééél vruchtbaar bent onmiddellijk na het verwijderen van het spiraaltje ? Iemand ervaring hiermee ?

Leeuwie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hermanus

verslaafde

Woonplaats: Hermanus, Zuid-Afrika - oorspronkelijk Stekene, Oost-Vlaanderen

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jun 26, 2009 3:19 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb de mirena laten plaatsen in juli vorig jaar en de eerste 3 maand had ik heel erge maandstonden, daarna wat minder, maar nu de laatste 4-5 maand heb ik ongeveer 10-14 dagen lang mijn maandstonden, de ene dag wat vlekjes, de andere normale maandstonden, maar wel voor een halve maand bijna !Evil or Very Mad
Wil je niet ontmoedigen, maar dat ding heeft het voor mij helemaal afgedaan !
Ik moet dinsdag binnen om het te laten verwijderen (en ik moet onder volledige narcose omdat ze de draadjes niet kunnen vinden...mijn geluk weer) Ik ga gewoon terug aan de pil.
Mijn gyne heeft gezegd dat je onmiddellijk terug vruchtbaar bent dus oppassen geblazen omdat je pas terug met de pil kan beginnen bij de volgende maandstonden.

Wat is een koperspiraaltje ?waarom ben je veranderd van spiraal ?

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jun 26, 2009 4:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb mijn derde spiraaltje en ik ben er heel tevrede over het is zo wel dat je in het begin regelmatig bloedverlies hebt waar geen tijd op zit maar dat gaat over, het kan 3 tot 6 maanden duren eer het tegoei werkt.

@leeuwie mijn eerste spiraaltje dat ze uitgehaald hebben vonden ze de draadjes ook ni meer dus na veel pijn geleden te hebben hadden ze ze toch uiteindelijk gevonden (man dat deed pijn)
Jipenjanneke

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jun 26, 2009 7:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb in 't begin ook wel wat problemen gehad met de mirena, maar ben er nu super tevreden over. Ik heb helemaal geen bloedingen meer (ja, op 2 vlekjes per 2 maand na niet dus), da's wel iets typisch mij, ik had ervoor (zonder anticonceptie) ook geen bloedingen... Maar mijn gyn wou de zekerheid voor de onzekerheid en omdat ik nog bv gaf is mij de mirena aangeraden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
katreseke

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jun 26, 2009 8:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb ook sinds vorig jaar mei de mirena. Je hoort voornamelijk verhalen van vrouwen die totaal geen maandstonden meer hebben hiermee, maar dat was bij mij toch niet het geval. Heb bijna 9 maand nog goed mijn maandstonden gehad (soms maar 4 dagen, soms zelfs 9 of 10 dagen), was wel redelijk onregelmatig. zonder spiraaltje had ik altijd zeer regelmatige maandstonden.
Nu, na iets meer dan een jaar, worden mijn maandstonden nog altijd minder en minder. 1 of 2 dagen in de week een klein beetje bloederig slijm, maar voor de rest niets meer.
@ Hermanus: koperen spiraaltje is zonder hormonen, is een meer ouderwets spiraaltje. De mirena is wel met hormonen en dus zekerder. Met een koperen spiraaltje heb je veel ergere en meer pijnlijke maandstonden en met de mirena verminderen de maandstonden juist (of zou toch moeten hé)

Site Admin

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Jun 27, 2009 7:51 am    Onderwerp: Reageren met citaat

koperspiraal heeft het bij mij afgedaan: had onvoorspelbaar en veel en heviger mijn maandstonden.
Ondertussen al enkele jaren hormoonspiraal en ik heb geen maandstonden meer!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
Nightelven

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Jun 27, 2009 7:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ikzelf heb 3 jaar Mirena gehad.
Ni anders dan pijn, bloedingen en stemmingswisselingen door teveel aan hormonen.
Dus geen goeie ervaring hier.
Na het verwijderen... 1 maand later zwanger van onze tweeling (nu dus ongeveer 5 maanden geleden).

Als de twin geboren is gaan ofwel ik ofwel mijn man ons onvruchtbaar laten maken.
We zijn mss nog jong (26 en 28 ), maar 3 kindjes lijkt voor ons meer dan genoeg.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zorg voor jezelf en je relatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: