Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
Kristel's blog
pedro's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

menopauze

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Meerlingen.org Forumindex -> Puberteit
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Nov 18, 2006 2:46 pm    Onderwerp: RE: menopauze Reageren met citaat

bij mijn broer moeten de rokers elke dag een kwartier langer werken omdat ze rookpauze nemen! Vind ik niet slecht!
En er gaat iss heel wat van het riziv naar de gevolgen van roken, maar volgens de overheid is dat net de reden waarom ze zo hoge taksen heffen! Maar er zijn nog zoveel groepen waar er veel geld naar toe gaat (zoals het westerse probleem: obesitas) maar ik vind dat het niet de taak is van het riziv om een waarde-oordeel te vellen!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Nov 18, 2006 4:04 pm    Onderwerp: RE: menopauze Reageren met citaat

Euhmmm...dat is dus net de taak van het RIZIV , zij bepalen wie waarvoor in aanmerking komt, welke geneesmiddelen terugbetaald worden en welke niet, ze doen dit dmv de controledokters van de mutualiteiten! Het RIZIv is net het beslissende orgaan wat betreft orgaandonaties aan mensen "die het zelf gezocht hebben" en de terugbetalingen van bepaalde ingrepen ivm obesitas, vruchtbaarheidsproblemen,...het staat er nergens op geschreven omdat het de adviseurs zijn van het ziekenfonds maar eigenlijk werken die voor het RIZIV en moeten die dokters de regels opgelegd door het RIZIV volgen.
Roken net als obesitas zijn de dodelijkste dingen in onze maatschappij daarom net dat men er alles an doet om roken te ontmoedigen en om mensen bewust te maken van hun zwaarlijvigheid en het belang van gezonde voeding. Dit is dus om te zorgen dat het RIZIV niet zonder geld valt door al die mensen met gezondheidsproblemen! Dit is net de kern van het hele antirookbeleid: geld, niet de privacy van de enkeling maar het geld van velen die wordt opgemaakt door mensen die "het zelf zoeken" om het cru te stellen.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Nov 19, 2006 7:36 pm    Onderwerp: RE: menopauze Reageren met citaat

maar dan word ik liever 'bestraft' voor iets wat ik zelf in de hand heb/had dan voor een gevolg van 'passief roken'. Ik kan uiteindelijk, door in mijn sociaal leven te snoeien, passief roken zo ongeveer bannen, maar mijn ventje had op zijn vorige werk gewoon geen keuze, die zat er gewoon middenin (voor de wet op roken op het werk natuurlijk). Tja, en dan afgestraft worden...
Trouwens, je moet nog altijd zelf melden of je rookt of niet hé, maar veel checken doen ze dat niet. Tegen obesitas, tja, je kan het moeilijker verstoppen Sad
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Nov 19, 2006 7:47 pm    Onderwerp: RE: menopauze Reageren met citaat

maar daarom is de wet ivm roken op de werkvloer echt wel super, omdat je werk geen 'vrije' keuze is maar iets waar je moet zijn. Dus dat vind ik super!
maar op cafe vind ik te ver gaan!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Nov 19, 2006 11:44 pm    Onderwerp: RE: menopauze Reageren met citaat

In het UZ zijn ze het zover aan het drijven dat je als roker eigenlijk compleet belachelijk word gemaakt! Ergens vind ik het goed maar aan de andere kant toch wel een beetje overdreven. Niemand mag dus nog roken in het UZ. Buiten moeten ze iedereen maar het is nu ook verboden om aan de ingangen van de gebouwen te roken, tot hier, geen probleem ware het niet dat ze nu met verf gigantische vierkantjes aan de gebouwen hebben geschiklderd met een rookverbodteken erin dat je kan zien vanop een vliegtuig in de lucht! Het is nu dus verboden om in de omtrek van dat vierknt te staan roken op straffe van ontslag! jaja ontslag! In de zomer is da nikske natuurlijk maar in de winter!amaai er zullen veel rokers bevroren teentjes hebben zulle!

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Nov 20, 2006 7:26 pm    Onderwerp: RE: menopauze Reageren met citaat

dat vind ik idd ook weer overdreven. Mensen mogen van mij roken, zolang ze alleen andere rokers erbij betrekken. Ik meen dat er indertijd op het nieuws een ziekenhuis was in het antwerpse, en die hadden zo'n tuinhuisje gezet, met tuinstoelen, voor de rokers. Dat vind ik dan nog te doen...
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Nov 20, 2006 8:41 pm    Onderwerp: RE: menopauze Reageren met citaat

this da ze gaan veel te ver erin met dat verbod
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Meerlingen.org Forumindex -> Puberteit Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Pagina 12 van 15

Ga naar: