| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 974 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 03, 2008 9:20 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb ook 2x een spuitje gekregen (in de bil) voor de longrijping en ik heb daar eerlijk gezegd niets van gevoeld. Ik was zodanig met andere dingen bezig en was gewoon blij dat ze het konden geven; het was voor mij een geruststelling.
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
twiety

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 03, 2008 10:32 pm Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp je bezorgdheid. Ik heb het zelf meegemaakt. Mijn gyn zei dat ik binnen moest komen voor longrijping en dat ik moest blijven slapen omdat de kans bestaat op weeen. Thuisgekomen, vol paniek, wat gaat er gebeuren ? Is da echt nodig, alles gaat goed ?... gevolg : barstende hoofdpijn en overgeven. Had het forum toen nog niet ontdekt. Mijn man vertrouwde het niet en heeft s'nachts de gyn uit bed gebelt. Dan pas de volledige uitleg gekregen, dus waarom, hoe,... en daarna de longrijping gehad. Is zeker niet om ongerust om te zijn, houdt eigenlijk niets in. Je krijgt twee prikjes in de bil en dan is het gewoon afwachten en voor het zekerste blijf je in observatie om te kijken hoe dat jij en de baby's reageren.
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 569 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 03, 2008 10:39 pm Onderwerp: |
|
|
Blijkbaar hebben velen onder jullie longrijping gekregen. Ik schrik er zowat van. Bij mij heeft de gyn op 27 weken verweking van de baarmoedermond vastgesteld, maar er is nooit gesproken over longrijping of zo...
Waarom geven ze in het geval van een tweeling (waarbij vroeggeboorte vaker voorkomt) niet gewoon standaard longrijping? Zijn er risico's aan verbonden of zo?
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 04, 2008 5:58 am Onderwerp: |
|
|
geen idee eigenlijk maar ik weet wel als ik ze ni heb gehad ik roy ni bij me had kunnen houden,hij heeft zelfs een wat zuurstof moeten bijkrijgen stel je voor dat ik die 3 sessies ni heb gehad....mag er ni aan denken. ik denk had ze op het moment ni geteld maar het zullen er toch in de 20 zijn geweest op een kleine maand, het waren er veel das al wat ik me herinnner en ik werd er helemaal opgeblazen door maar ja alles voor het goede doel,die dag dat de gyn het voorstelde morgen kom je om zolaat binnen en beginnen we aan longrijping en mijn ventje is dat echt nodig? en de gyn keek hem aan alsaf hij ergens iets bedreigend had gezegt,de gyn zei ja natuurlijk als we dat ni doen e ze worden vroeg geboren wat de kans hier groot is zullen ze het moeilijk hebben om te overleven.Ja hoor je staat dan wel dadelijk met je voeten op de grond hoor.maar of er nu een risico aan verbonden is weet ik eigenlijk ni echt buiten een opgeblaze vrouwtje vol lucht te worden
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 04, 2008 10:35 am Onderwerp: |
|
|
Je bloeddruk gaat er wat van omhoog. Ik heb zo van die opwarmingskes gehad zoals bij vrouwen die in de menopauze zitten... En lichtjes hartkloppingen. Dus er zijn wel risico's aan verbonden. Je kan er ook weeën door krijgen.
Het zijn steroïden, geloof ik en veel mensen hebben daar ook een allergie tegen.
_________________ Mama van Ella (23/01/08 - ...) & Yane (23/01/08 - 09/02/08 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jul 05, 2008 10:15 pm Onderwerp: |
|
|
Corticosteroïden kunnen voor de mama inderdaad veel bijwerkingen en gevolgen hebben dus worden ze best beperkt in tijd en hoeveelheid. Dat opblazen is maar een duidelijk lichte bijwerking maar das wat de mensen zien hé . De andere bijwerkingen zijn niet zo onschuldig maar zoals gezegd : zolang het in tijd en aantal beperkt blijft kan het geen kwaad , niet voor de mama , niet voor de kindejs. Standaard geven is dus geen optie. Verder heeft het pas zin om ze te geven als de baby in de buik "oud" genoeg is , als de longblaasjes nog niet ontwikkeld zijn , heeft ook longrijping geen zin. Het lichaam van een foetus kan nog geen surfactant aanmaken als die te jong hiervoor is .
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 569 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jul 06, 2008 11:40 am Onderwerp: |
|
|
Bedant voor de info isa! Ik was al vast van plan om die vraag aan mijn gyn te stellen de volgende controle! Das weeral 1 minder die ik van mijn lijstje mag schrappen!
Mo-tanja, het is ondertussen een tijdje geleden dat we je gehoord hebben. Ik hoop dat alles goed is met jou en de baby's!?
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|