| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Tanja

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 08, 2008 3:48 pm Onderwerp: lactatieremmer; toch afkolven ?? |
|
|
Hallo,
Helaas ben ik gestopt met BV en heb een lactatieremmer gekregen (dostinex) ik ga alleen kapot van de pijn in mijn borsten en de melk blijft stromen...
Moet ik toch afkloven om de druk te minderen ? Of stimuleer ik dan weer de melkroductie ???
ik hoop dat iemand me kan helpen,
groetjes Tanja
_________________ zwanger van een tweeling op Curacao |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tamtam

Geregistreerd op: 07 Okt 2007 Berichten: 577 Woonplaats: sint-laureins
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 08, 2008 8:11 pm Onderwerp: |
|
|
Het beste wat je kan doen is onder een warme douche gaan staan en terwijl je het water over je borsten laat stromen de melk eruit masseren, de druk en de melkproductie zal verminderen...
Als je nu afkolfd zal je weer meer melk aanmaken en blijf je in een vicieuse cirkel zitten...
_________________ Tamara, mama van Sharissa (02/04/1993), Sibren (03/08/1995), Kjell (22/05/2003) en Tibbe (22/05/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 08, 2008 10:13 pm Onderwerp: |
|
|
Idd als de druk te groot wordt, probeer dan onder de douche er de meeste spanning (en melk natuurlijk) uit te masseren. Op den duur zal het vanzelf minderen. Als je blijft kolven, dan blijf je extra stimuleren en zal je dus ook weer extra melk aanmaken.
_________________ mama van Milo (16/02/06) en Marin en Meike (13/07/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 09, 2008 10:00 am Onderwerp: |
|
|
Idd zeker niet gaan kolven, dan wordt het erger!
Lichtjes masseren, niet stimuleren. Dat kan een weekje duren hoor eer dat wat mindert.
Een luiere manier dan onder de douche te staan masseren: op je zij gaan liggen met de gevoeligste borst vanonder, er een warm comprespak onder leggen met daarop een dikke handdoek. Zo gewoon blijven liggen en de melk stroomt er vanzelf uit zonder dat je aan je borsten moet komen en ze misschien weer teveel stimuleert.
Is ook een goeie oplossing als je een borstontsteking voelt opkomen trouwens...
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 09, 2008 10:02 am Onderwerp: |
|
|
Toen ik gestopt ben, heb ik inderdaad in 't begin gekolvd, maar zo hield ik de productie een beetje staande... Warmte en lichtjes met de hand de melk eruit laten komen, verlicht de druk. Ik heb er zo'n 11d 'last' van gehad na 't stoppen. Elke dag beterde het wel hoor. Zorg er alleen voor dat je nu geen ontsteking krijgt.
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|