| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog twinneke's blog katreseke's blog Kristel's blog pedro's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Aug 13, 2007 12:58 pm Onderwerp: Kwade mama wordt uitgelachen ... |
|
|
De meisjes zijn 11 maand en ook al kruipen ze nog niet, al draaiend en kerend geraken ze ook overal waar ze willen. Zo slagen ze er ook in aan de telefoonkabel te trekken, de telefoon op de grond te trekken, alles van het koffietafeltje te sleuren, de kabel van de computer los te sleuren (zit vast onder het tapijt, maar komt dus bovenpiepen bij de aansluiting van de telefoon), erop bijten.
We zijn hier nu dus vollop bezig met "nee, mag niet!" te zeggen. Als ik dit op een kwade toon tegen Hanne zeg, dan stopt ze met wat ze doet en gaat ze braaf iets anders doen. Soms is ze zo geschrokken omdat ik kwaad ben, dat ze begint te wenen.
Klara is een ander verhaal ... zij lacht je gewoon vierkant uit Hoe kwader ik kijk, hoe meer ik haar met mijn ogen fixeer etc... hoe meer plezier ze eraan heeft. Ik heb al geprobeerd haar gewoon ergens anders te deponeren en zo min mogelijk aandacht te geven aan het slechte gedrag of haar te negeren en mij gewoon ostentatief met Hanne bezig houden en heel veel plezier maken met Hanne, maar dit haalt ook niets uit. De meisjes krijgen zeker genoeg aandacht van mij hoor, maar voor Klara is alle bijkomstige aandacht altijd goed, ook als het negatieve aandacht is.
Wat doe je met zo'n meisje van 11 maand dat niet beseft dat ze iets doet wat niet mag en je gewoon vierkant uitlacht?
_________________ Joepie!!! Hanne en Klara (04/09/2006) hebben er een zusje bij: Nina (11/02/2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Aug 13, 2007 1:25 pm Onderwerp: |
|
|
ik denk dat je goed bezig bent maar zoals je zelf al zegt een kind van 11 maand beseft het niet altijd even goed en het duurt dus effe voor ze doorheeft dat verkeerd gedrag jou negeren van haar tot gevolg heeft. Gewoon consequent hetzelfde blijven doen en eens zal ze het snappen. Haar verwijderen en effe in time out in het park zetten kan ook goede gevolgen hebben.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3956 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Aug 13, 2007 7:45 pm Onderwerp: |
|
|
Vervang in dit verhaal 'Hanne' door 'Lennart' en 'Klara' door 'Pieter', en je hebt ons verhaal. Nu al een jaar lang... dus blijven we bij Pieter 'neen' zeggen, als hij het nu te bont maakt vliegt hij even in time-out in zijn hoge stoel (het park is bij ons al lang weg), en toch blijft hij met de big smile zijn verkeerde gedrag herhalen. De aanhouder wint zeker? Lennart is een heel ander verhaal: die kijkt je alvast aan als hij iets doet waarvan hij weet dat het niet mag, en als je dan 'neen' zegt, kijkt hij eens beteuterd maar keert wel braafjes terug.
Succes, en bereid je alvast voor op nog heel wat geduld...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|