| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Dubbel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 10, 2008 5:57 pm Onderwerp: Kraamhulp |
|
|
Hoi allemaal,
Vandaag dus zoals gezegd voor het eerst bij mijn nieuwe gyn in Leuven geweest. Ze sprak me aan over kraamhulp. Ook mijn moeder blijft maar aandringen dat ik zo'n hulp moet aanvragen. In eerste instantie had ik zoiets van : " allez zo moeilijk kan dat toch niet zijn" en "zoveel vrouwen hebben dit al voor mij gedaan" maar nu blijkt die hulp niet zo duur te zijn en in Leuven zijn ze er echt voorstander voor. Mijn vraag : hebben jullie dit gehad? En zo ja, hoeveel kostte dat? Verliep dit vlot? Indien jullie dat niet hebben gehad : viel het allemaal mee om het alleen gebolwerkt te krijgen (huishouden, boodschappen, bv, ...)
_________________ Trotse mama van Alix en Mila, geboren op 7 augustus 2008 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Annemarie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 10, 2008 7:09 pm Onderwerp: |
|
|
Hey, ik had geen hulp en heb daar achteraf ongelooflijk veel spijt van gehad! Ik ben ook nogal optimistisch van karakter, had zoiets van: "pff, da heb ik ni nodig, kan da wel alleen", maar geloof me da het in het begin echt zwaar is... Achteraf bekeken denk ik dat het deugd zou gedaan hebben als er iemand een paar uur per week had komen helpen, al is het maar om eens in bed te kunnen kruipen. Nu sprongen ouders, familie, vrienden,... ook wel wat bij, maar ik had het er moeilijk mee om hulp te vragen. Als ze zelf voorstelden om eens te komen helpen, nam ik dat direct aan, maar ik was een beetje te trots en te koppig om zelf hulp te vragen. Mijn man hielp echt waar hij kon, stond 's nachts mee op en zo, maar overdag kwam alles op mij terecht (man werkt lange dagen).
Nu, dit is voor iedereen persoonlijk hé. Er zullen hier vast mensen zijn die het prima gered hebben zonder kraamhulp, ik vertel alleen hoe ik het ervaarde. En voor de prijs moet je het idd niet laten, is echt niet duur!
_________________ Mama van Lotte en Lore (02/11/2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3952 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 10, 2008 7:09 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb bij de jongens meteen geïnformeerd voor kraamhulp (terwijl ik daar bij Line nooit over had nagedacht). Ze kwam al enkele weken voor de bevalling, en zo kon ik mijn nestdrang volop uitleven (kasten leeghalen die plots toén moesten opgeruimd worden enzo). En daarna is ze eigenlijk enkel voor de strijk gekomen (maar moet erbij zeggen: had al een kuisvrouw). Zo kon ik me op de kids concentreren, en ik heb er nooit spijt van gehad. De prijs valt uiteindelijk wel mee, en zodra je het voldoende vind, kan je het stopzetten hé.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2839 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 10, 2008 7:23 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb geen kraamhulp gehad, maar wel heel veel hulp van mijn ouders en schoonouders. Zonder die hulp had ik het niet gered denk ik.
Dus gewoon doen, die kraamhulp als het financieel kan natuurlijk he.
Hoe minder je moet doen hoe beter en je zal het je nooit beklagen.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joe

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 10, 2008 7:41 pm Onderwerp: |
|
|
Ik had niks hulp van de familie dus ik was reuze blij met de kraamhulp. Ze kwam gedurende 2 weken elke voormiddag. Ze hielp met flesjes geven en als ze sliepen, sliep ik ook en deed zij boodschappen of maakte soep, of klein poetswerk.
Vond het ook gewoon gezellig dat ze er was!
Ik herriner me dat het ziekenfonds een deel van de kosten terugbetaalde.
_________________ mama van Roxanne (24/10/1996), Nicolas (07/10/1998) en Jack en Billie (12/09/2006) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1173 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 11, 2008 8:02 am Onderwerp: |
|
|
ik heb zelf niet voor kraamhulp geopteerd omdat onze jongens zo rustig waren en al zo'n goed gewicht hadden. Vanaf de eerste dagen deden we alles zelf, en dat viel best wel mee.
Maar, in jouw situatie, met de klompvoetjes en de medische opvolging die je nodig zal hebben, zou ik het wel doen. Dan kan je ook je frustraties eens kwijt, tussendoor rusten, niet altijd alles alleen doen om je baby's te verzorgen. En het zijn ook je eerste hé, dat vind ik toch wel een groot verschil. Als je al een kind hebt, ken je ook meer de klappen van de zweep.
|
 |
Dubbel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 11, 2008 10:05 am Onderwerp: |
|
|
Bedankt iedereen.
Ik ga me toch eens informeren en ja, als die hulp er is waarom er geen gebruik van maken hé?! (gewoon uit koppigheid zo van : ik kan dat alleen! ) Hopelijk zijn er hier in Wallonië net zo'n goeie voorzieningen.
_________________ Trotse mama van Alix en Mila, geboren op 7 augustus 2008 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|