| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Naar school gaan is duur. |
| Ja |
|
75% |
[ 9 ] |
| Nee |
|
25% |
[ 3 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 12 |
|
| Auteur |
Bericht |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3786 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 22, 2007 7:47 am Onderwerp: |
|
|
@ isarubine: Line zit ook op een katholieke school hoor... dus dat is blijkbaar niet de reden. Zal ook van school tot school afhangen zeker? Mijn ventje vermoedt dat het een vorm van selectie is die de school toepast, met Brussel naast de deur, om te beletten dat de school overspoeld wordt door niet-Belgische kids. En voor ik daar een hoop kritiek over me heen krijg , het feit dat er amper niet-Belgische kids (enfin, ik bedoel immigranten-kindjes die dus noch nederlands noch frans spreken) op die school zitten, was niet de reden voor onze keuze, wel het feit dat ze recht achter ons huis ligt! Maar iedereen zei me op voorhand dat ze gekend staat als een redelijk prijzige school. Nu ja, het voordeel dat we letterlijk 150 meter moeten stappen tot aan de poort, weegt op tegen alle mogelijke nadelen.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 22, 2007 8:09 am Onderwerp: |
|
|
dames even een kanttekening:
een vrije school, is een katholieke school. En is echt wel duurder. Ze krijgen gewoon minder subsidies van de overheid (alhoewel het verschil nu bijna weggewerkt is).
Bij ons is echt alles gratis: ook de uitstappen met de bus, het zwemmen, behalve stan zijn boekentas, heb ik niets moeten kopen. Eten, melk om 10 uur noem ik niet echt kosten, want eten moeten ze thuis toch ook? Verder ook het project met fruit (tuti fruti) maar er zijn evenveel kindjes in de klas van stan die het niet volgen....
Verder over het secundair: lijntje, ik geef les op een provinciale school en de lln betalen hier niet voor de boeken, maar betalen huurgeld. Is maar een vijfde van de kostprijs van de boeken....
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
lijntje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 22, 2007 8:36 am Onderwerp: |
|
|
|
op de school waar thalia zat en nu zit kennen ze dat niet huurgeld, wat ze wel kan is op het eind van het jaar haar boeken op school verkopen zodat je wel wat terug kan winnen erop maar huren of kopen het is en blijft toch prijzig hoor. enja ze zijn niet verplicht om alle activiteiten mee te doen maar je hebt ten eerste ook wel de sociale druk van de vriendjes en vriendinnetjes die gaan en ze willen zich niet buitengesloten voelen en aan de andere kant krijgen ze ook nog toetsen over de uitstap dus degene die ni meegegaan zijn hebben daar ook nadeel van. m.a.w. ze verplichten je deels wel om ze mee te laten deelnemen vind ik
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 22, 2007 9:35 am Onderwerp: |
|
|
tja de school duur hum misschien voor sommige wel zeker als ez blijven eten en drinken daar nemen,voor de onze is er geen middag op school dus daar moeten we al ni betalen voor de drankjes wel maar ze nemen zelf drinken mee,dan de rest moesten ze niets kopen maar toen we op gesprek moesten voor kennismaking zijden de jufs ja we hebben wel wat kleurtjes in de klas en toen dacht ik ja zo van die kleine kleurtjes die al bijna op zijn geslepen,en ben dadelijk wat inkopen gaan doen voor hun alluwel het dus geen verplichting was.
ze gaan zo een 6 à 7 keer zwemmen per schooljaar en dat komt telkens op 4.5 € per keer per kind,bus en zwemmen in.(wat ik eigenlijk veel vind)
da de uitstapjes zo een 4 à 5 per schooljaar kost ook zo rond de 10 € per kind per uitstap.nu dit jaar gaan de jongens op limburgklassen en blijven ze één nacht ergens slapen,70 € per kind dus voor ons 140 €(denk wel dat we iets korting krijgen en ook iets van de ziekenkas terug trekken)
en rani gaat een week op bosklassen kost 150 € dus die drie kosten voor ons al 290 € zonder de rest erbij geteld (hopelijk krijg ik toch korting )
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lijntje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 22, 2007 9:40 am Onderwerp: |
|
|
|
normaal gezien kan je via de ziekenkas wel korting krijgen erop jakke, zeker is ne keer gaan informeren. hier betaalde we 70euro voor jordi voor een week bosklassen, je ziet hoe het toch van school tot school kan schelen hé
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 22, 2007 12:18 pm Onderwerp: |
|
|
|
Over die schoolboeken: moet je gaan klagen bij de uitgeverijen hoor, want die vragen echt veel te veel geld voor die boeken. Maar ja: van de inspectie wordt je bijna verplicht om met een handboek te werken...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
lijntje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 22, 2007 12:28 pm Onderwerp: |
|
|
|
waar ik me soms meer aan erger is niet zodanig de schoolboeken maar de rest dat erbij komt zoals bv thalia moet een rekenmachine hebben van texas, ze moet t-shirt en short van de school nemen voor turnen, ze hebben die bepaalde verf en penselen nodig voor po alsof andere merken niet goed zijn en dat drijft ook de kosten op. nu zal dat mischien ook wel schelen van school tot school maar toch...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|