| |

sundance's blog Isarubines blog L's blog gyt's blog San's blog muzemans's blog katreseke's blog twinneke's blog Kristel's blog muis's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Naar school gaan is duur. |
| Ja |
|
75% |
[ 9 ] |
| Nee |
|
25% |
[ 3 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 12 |
|
| Auteur |
Bericht |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 22, 2007 1:10 pm Onderwerp: |
|
|
daar had ik nog ni aan gedacht maar ook hier moeten ze een t-shirt hebben van school maar het broekje mogen ze van thuis meebrengen zolang het zwart of donker blauw is. die t-shirts kosten voor ons ouders 5 € maar ze zijn duurder maar de school betaald de rest
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 22, 2007 1:36 pm Onderwerp: |
|
|
Lijntje, zelfs ik moest indertijd een rekenmaschine van Texas hebben en bij mijn man in Zwitserland was dat ook het geval. DIe hebben blijkbaar Europa-wijd een monopolie op wat de kinderen van hun leerkrachten moeten kopen.
Het enige voordeel aan zo een Texas is dat het wel degelijk heel erge goeie zijn. Mijn rekenmaschine heb ik nog altijd en het doet nog altijd dienst (ik ben er nu 32).
_________________ Joepie!!! Hanne en Klara (04/09/2006) hebben er een zusje bij: Nina (11/02/2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tante kat

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 22, 2007 1:42 pm Onderwerp: |
|
|
ik moets ook zo'n texas kopen, en die heeft nooit goed gewerkt, probleem met de display (een horizontale en 2 verticale streepjes werkten niet) en volgens mij was de garantie daar neit op van toepassing...
Wij hadden ook een uniform, heel strikt bepaald, wat ook niet echt goedkoop was, en onze turnoutfit moest ook van school zijn.
In het lager droegen we zelfs een blauwe schort waar onze naam op geborduurd stond, ook allemaal zelf aan t ekopen... beetje nadeel van het katholiek onderwijs...
_________________ tante van stan, ante en kobe |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 22, 2007 4:30 pm Onderwerp: |
|
|
ik nog een casio! Ik gebruik hem nog altijd, nu 20 jaar later...
Heb ook eens bij mijn collega's die vraag gesteld: en het blijkt toch wel heel duidelijk dat hoe je het ook draait of keert, het vrije net veel en veel duurder is voor de ouders. Al heb je daar onderling ook wel verschillen, het is sowieso duurder dan de andere netten.
Onze kinderen gaan niet naar een vrije school maar dat is eerder om ideologische overtuiging. (jullie kennen mijn mening ondertussen wel al ) Wij kijken gewoon welke school het beste past bij onze kinderen (en niet vrij is) en de kosten neem ik er heel graag bij. Uiteindelijk gaat het om de toekomst van je kind, en daarin vind ik goed onderwijs heel belangrijk. En ik weet dat er dingen niet echt nodig zijn, maar als lk wiskunde kan ik je zeggen dat ik veel tijd kwijt ben, doordat al mijn lln een verschillende rekentoestel hebben (wij mogen geen merk verplichten), en ik dus elk nieuw ding op alle verschillende toestellen moet uitleggen. (en dus moet ik er ook met allemaal zelf kunnen werken...)
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
muis

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 22, 2007 6:46 pm Onderwerp: |
|
|
voorlopig is hier de school gratis,hun middag eten,dat betalen we wel,maar ja eten moeten ze thuis ook,zelfs het busje dat hen komt ophalen is gratis,wel heb ik ze laten meedoen met het tuttifruti programma,omdat de onze heel graag fruit eten,wou ik dan niet hebben dat de andere kindjes fruit kregen en zij die het zo graag lusten er dan geen zouden krijgen,leg dat maar eens uit aan een 2 jarige...wat ze wel jaarlijks doen om de uitstapjes kosteloos te houden is hun befaamde koekjesverkoop,heb goe gesponserd,het zijn lekkere ook hé,mijn opvang soms voor school,soms erna is nog steeds bij mijn onthaalmoeder en die prijzen vallen mee hoor,ze zijn goedkoper dan in sommige scholen,daar zij een regel hanteerd hoe meer kindjes van een zelfde gezin,goe goed koper,vb dagopvang voor onze spruiten 25,50 euro voor een volle dag,een kindje uit een gezin 17 euro voor een volle dag,3 kindjes uit een zelfde gezin 31,50 euro per volle dag
_________________ Ann,mama van Guillaume en Mathias (15-02-2005)
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url] |
|
| Terug naar boven |
|
 |
2lingmama

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 22, 2007 9:56 pm Onderwerp: |
|
|
De basisschool hier is niet duur,
we betalen per kind 35 euro ouderbijdrage aan de ouderraad, dit is voor sinterklaas en schoolreisje en een ijsje oid bij een feest.
En iets van 30 euro onderwijsbijdrage, dan kan de school net even iets meer dingetjes kopen voor de kinderen.
Maar deze bedragen zijn per jaar.
Overblijven kost 1,30 per keer, naschoolse opvang is er bij ons niet. mijn kinderen blijven alleen op dinsdag over.
_________________ Groetjes van Jolanda
mv Kyra & Jurgen 14.1.01
& Sverre 21.9.03
& Yrsa & Rivka 16.8.05 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
oma mie

Geregistreerd op: 25 Mrt 2006 Berichten: 377 Woonplaats: waarschoot, oost-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 23, 2007 6:19 am Onderwerp: |
|
|
Hoeveel het vroeger was weet ik niet meer
in het lagere viel alles nog mee, dat was dan gewoon af en toe een schoolreisje en wat schrijfgerief en kaftpapier en hun eten en zwemmen.
In het middelbare kwam daar de aankoop van de boeken bij. Zoveel mogelijk tweedehandse gezocht en jammer genoeg zijn er veel blijven liggen en zijn ze nooit doorverkocht, ook omdat Tante E in haar middelbare van richting is veranderd en in het kunstonderwijs is terecht gekomen en je raadt het al...daar kwam dan nog heel wat teken- en schildermateriaal bij en later in het hogere nog eens cursussen en fotomateriaal en kosten voor haar kot in Brussel.
Jessie heeft het hele middelbaar dezelfde richting gevolgd maar daar waren ook extra kosten bij voor koken en dan in het hogere ging ze de kunstrichting uit (interieurvormgeving) en daar kwam dan ook zoveel materiaal bij kijken. Gelukkig volgde ik toen ook binnenhuiskunst in avondonderwijs en konden we spullen delen.
Ook hun busabonnementen en treinabonnementen waren er bij en hun maaltijden in het middelbaar en zwemlessen.
Misschien maar best dat ik niet meer weet hoeveel het allemaal gekost heeft want veel is op het containerpark terecht gekomen.
Studiebeurzen waren er niet bij want we verdienden net iets te veel.
We hebben het er wel voor over gehad, want je wil dat je kinderen de kans krijgen om te leren.
_________________ oma van Kaat en Tess (07-09-2005) en zo fier als een gieter.
mama van Jessie en Tante E (die geen tweeling zijn) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|