| |

Isarubines blog sundance's blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog Jipenjanneke's blog katreseke's blog pedro's blog twinneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
happytwinmum

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jun 25, 2009 8:09 pm Onderwerp: Klierkoorts |
|
|
Hallo,
Ons kleine meid (2j) heeft al heel de week koorts, van 38,5 tot 40,5. Kinderarts dacht eerst aan milde vorm van mondhandvoet ziekte omdat ze aftjes in mond had + keelontsteking, zag volledig rood, antibiotica voor gekregen maar nu had dat arme kind vannacht nog steeds 39,5 koorts... vanmiddag was ze wakker geworden met uitslag op buik, rug en gezicht, wij terug naar ka, vermoedelijk heeft ze klierkoorts.... zijn nog naar het ziekenhuis gereden voor bloedafname, morgen weten we iets meer en dinsdag zullen we de definitieve uitslag weten.. Heeft er iemand ervaring met klierkoorts??? hoe lang heeft het geduurd vooraleer jullie kindje beter was?? K.a zei dat ze vanmorgen nog n kindje had gehad dat al zn 12de dag met 40° koorts in ging ... ik mag er niet aan denken.... nu slaapt ze, voelt op t ogenblik niet warm meer aan, ze heeft soms momenten dat de koorts weg is en dan komt ze er helemaal door, begint ze zelfs te spelen, om dan een paar uur later weer al gloeiend in slaap te vallen... k heb vanavond nog niks kunnen eten... heb zo'n compassie met onze kleine pruts... hoop alleen maar dat t tweelingzusje het ook niet krijgt... blijkbaar kan je besmet zijn zonder dat je er last van hebt...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jun 25, 2009 8:12 pm Onderwerp: |
|
|
Mijn beide schoonzussen hebben het gehad, maar wel als volwassenen. En die waren er echt wel van onder de voet, de hele dag slapen en nog moe, zo hoge koorts, en de dokters vonden ook eerst niets. Heel veel sterkte!
_________________ Ann, mama van Tinne en Wouter °09-08-07, en van buikbaby (UD 23-9-2010)
www.draagmama.be en www.doekenhoekje.be
workshops dragen, draagdoeken en draagzakken. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jun 25, 2009 8:37 pm Onderwerp: |
|
|
ik weet er alles van mijne zoon heeft dat gehad maar hij was al wat ouder het is nu 3 jaar geleden,hij had het juist na zijn toetsen gekregen op het einde van het schooljaar, hij is toch een tweetal weken ziek geweest koorts, slapen,lusteloos. en hij had enorme klierzwellingen achter zijn oren,als ik achter hem stond zag ik die zwelling gewoon zo fel had die dat. wij zijn toen ook naar de dokter geweest en omdat ik onthaalmoeder ben hebben ze bloed getrokken en tegen 23 uur wist ik wat het was. het is dus besmettelijk vooral als ze kusjes geven of kleine kindjes van alles in de mond stoppen. de ouders hebben hun kinderen gebracht maar op eigen risico. na die weken ging het beter maar hij was snel moe een wandeling maken van een half uurtje ging niet. we zijn een dikke maand erna naar zee gegaan (dat was geboekt) maar we hebben alles gedaan met de rolstoel zodat hij ni oververmoeid geraakte. het heeft toch een half jaar in hem gezeten hoor
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 5019 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jun 25, 2009 10:04 pm Onderwerp: |
|
|
klierkoorts is geen lachertje, maar kleine kids hebben daar meestal niet erg veel last van. Veel mensen hebben het gehad zonder er ooit ziek van geweest te zijn ,gewoon enkele weken een beetje hangerig geweest als baby of peuter. Het is pas als je ouder bent, dat je daar idd veel last van hebt.
Maar klierkoorts komt ook, zoals zovele dingen, in gradaties natuurlijk. Hét voordeel is dat je, als je het gehad hebt, je in principe ook levenslang beschermd bent.
Zelfs kreeg ik het als tiener, en toen zat ik vier maanden thuis (vanwaar twee maanden strikte bedrust). Maar ik had de tekenen dan ook al enkele maanden genegeerd en doorgedaan, zodat het erg was. Maar als je op tijd rust, dan kom je er op enkele weken door. Maar die uitslag herinner ik me ook nog... jeuken! (ik viel nl ziek de eerste week van juli, enfin, toen kon ik écht niet meer... en toen was het natuurlijk nét lekker warm )
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
happytwinmum

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jun 26, 2009 7:18 pm Onderwerp: |
|
|
vanmiddag gebeld naar ka voor voorlopige uitslag van bloedonderzoek, lever was wel iets vergroot, maar alle andere (voorlopige) tests waren negatief wat betreft klierkoorts... ze zou in ieder geval een virale infectie hebben, maar wat konden ze niet precies zeggen. Het is afwachten tot dinsdag voor de definitieve uitslag voor klierkoorts. Ondertussen heeft ze haar 1ste dag zonder koorts gehad sinds zondag maar haar uitslag heeft zich nu ook verspreid naar armen en benen.... t kind ziet er niet uit... hopelijk blijf de koorts nu weg en kan ze terug wat op krachten komen....
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Stel jezelf even voor Infomap Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Koffieklets Meetings en Data Dagdagelijkse activiteiten Zorg voor jezelf en je relatie Gewiste Posts Belangrijke momenten Papahoekje Engeltjes Links Het Grote Meerlingen Fotoboek Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Beheerdersmap Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes, doopsuiker, meter- en peterschap Praktische vragen, uitzet en administratie
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|