Koopjesforum voor babyartikelen.Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
Isarubines blog
sundance's blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
Jipenjanneke's blog
katreseke's blog
pedro's blog
twinneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Kindjes te groot?

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Medische vragen omtrent meerlingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
katreseke

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jul 03, 2009 10:12 am    Onderwerp: Kindjes te groot? Reageren met citaat

Ja, het is nu officieel bewezen (waren bij de dokter): Hanne en Klara zijn te groot. Ze zaten heel lang op de P95 en P97, maar nu steken ze allebei een stuk boven de curve uit. Met hun 2 jaar 10 maand zijn ze 100 cm (Klara) en 103 cm (Hanne).
Zijn er hier nog met zo'n grote kinderen? Mijn man heeft als tiener hormoonbehandelingen gekregen om hem te doen stoppen met groeien (zou 2m10 geworden zijn anders). Zijn zussen zijn ook groot (1m80 en 1m78).
Op zich is dit alles (nog) geen probleem hoor. Als de kids te klein zijn, maken de dokters daar blijkbaar een heel spel over, als ze te groot zijn, dan wordt daar niets over gezegd. Ze zijn gezond en dat is het voornaamste, maar ik heb stiekem soms toch schrik dat ze heel groot gaan worden en dat vind ik toch niet mooi voor meisjes.
Enfin, no worries yet, ik wou dit alles gewoon even kwijt.

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jul 03, 2009 11:57 am    Onderwerp: Reageren met citaat

wooaaah! Onze Marnik is de grootste van de klas met zijn 106 centimeter en die wordt er 4 binnen 2 weken. Wat gaat dat geven binnen anderhalf jaar met jouw meisjes?? Shocked
Ik zou het voor de rest begot niet weten; mijn schoonzus is 1,85 meter maar die heeft daar weinig last van, alleen als ze kleren koopt moet ze voor de broeken echt wel op haar vaste plekken gaan zegt ze.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
ils

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jul 03, 2009 1:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Jawadde, dat is echt wel groot voor meisjes!
Milo is nu ongeveer 98 cm groot en is bijna 3,5 jaar. Nu moet ik er wel bij zeggen dat wij zelf ook niet van de grootsten zijn.
Het lijkt me al meisje ook niet echt leuk als je er altijd met kop en schouders bovenuit steekt, maar je kan natuurlijk wel gaan basketten dan Wink .

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cathje

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jul 03, 2009 7:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey, je moet je er zeker geen zorgen over maken... onze meisjes zijn nu nog "gewoon", maar we verwachten dat ze toch ook wel groot gaan worden. Ik maakte vroeger een eigen curve boven de bovenste curve. Ik ben nu 1m81 en merk er alleen maar voordelen van (behalve dat ik een tijdje wat groeipijnen had omdat het te snel ging). Mijn moeder heeft toen ook de vraag gekregen voor hormoonbehandelingen, maar de gevolgen waren toen nog niet zo bekend (en nu weet ik niet of er nadelen zijn aan die behandelingen)...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
katreseke

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jul 03, 2009 8:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

@cathje, wat betreft de gevolgen of nadelen van hormonen: mijn man hebben ze dus ca. 23 jaar geleden behandeld met hormonen. Dat waren vrouwelijke hormonen (weet niet wat ze aan de meisjes geven Wink ) die hij kreeg. Hij heeft daar nooit last van gehad. Het enige wat hij wel heeft, maar dit heeft misschien niets met de hormonen te maken, zijn zogenaamde "kiekeborstjes". Hij heeft zeker geen borsten, maar gewoon wat meer vet daar dan andere mannen.

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Jul 05, 2009 10:15 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Katreskes,

Goh, flinke dames heb jij zeg ! Zoals je zelf al zei, ze zijn gezond en dat is het allerbelangrijkste ! Anderszijds snap ik je bezorgdheid wel hoor. Ik denk dat elke mama alert wordt als haar kindjes qua groei of ontwikkeling afwijken van de"normale" curve. Als het in de genen van je man zit is het ook niet zo raar dat ook je dochters wellicht grote meisjes zullen worden he.
Heb zelf geen ervaring met "groot" zijn, wel met "klein" zijn en dat heeft zeker ook zo zijn nadelen. Daarom hoop ik stiekem dat P en M groter worden dan mama. M is goed op weg maar P zit nog op de P10. Maar goed, ook mijn kadees zijn gezond en dus heb ik zeker niet te klagen.
Terug naar boven
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Jul 05, 2009 8:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Je hebt een stukje de oplossing voor het probleem zelf aangegeven : vrouwelijke hormonen! Het zijn meisjes, eens ze beginnen puberen zal de groei automatisch afremmen , wat niet wil zeggen dat het geen grote dames zullen worden maar de reden waarom de meeste vrouwen kleiner zijn dan mannen is omwille van ons hormonen die toeslaan begin de pubertijd en de groei afremmen. Uiteraard als ze genetisch groot zijn zullen ze wel groter worden dan het gemiddelde meisje.
Trouwens tegenwoordig geven ze geen vrouwelijke hormonen meer om de groei te remmen maar een groeifactorinhibitor. Hetgene het lichaam na de pubertijd zelf afgeeft om de groei te stoppen en dat heeft nauwelijks bijwerkingen. Ik zou dus zeker nog niet panikeren en gewoon hun pubertijd afwachten , dan kun je nog steeds ingrijpen indien ze dreigen naar de 2 meter te groeien hé.
En dat beetje extra boobie die je ventje heeft noemt men gynecomastie. Gelukkig is hij ook een wat zwaardere man en valt het helemaal niet op. Maar soms moet men die "borsten" toch wel chirurgisch verwijderen hoor (ik zie er zo af en toe eentje passeren op mijn tafel Wink )

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Medische vragen omtrent meerlingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: