| |

Isarubines blog sundance's blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog Jipenjanneke's blog katreseke's blog pedro's blog twinneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
pinnemuts

Geregistreerd op: 26 Apr 2009 Berichten: 273 Woonplaats: Ekeren (Antwerpen)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jun 29, 2009 9:21 pm Onderwerp: kindjes afkoelen |
|
|
Hallo,
Dikke miserie hier om de kindjes te laten slapen met die warmte.
Het is boven 27 graden, ramen wagenwijd open, koelt niet af.
Gevolg: urenlang huilende zwetende kindjes die maar niet in slaap te krijgen zijn. Niet voor een dutje en ook niet voor de nacht.
Stikkapot zijn ze wel, maar slapen...
Ze liggen gewoon in hun pampertje, heb hen al paar keer proberen afkoelen met koud washandje, water gegeven..
Om zot van te worden!
Enkel gaan wandelen helpt, dan vallen ze zo in slaap, maar als we dat elke dag gaan doen, dan lukt het daarna misschien helemaal niet meer.
Dus: Tips AUB! Zo'n windmolen zetten of zo? of worden ze dan ziek?
In Vossemeren op vakantie was het koel, maar hier!
Pfff........
_________________ Inge, fiere mama van twee dochtertjes van 1 jaar! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
p&m
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jun 29, 2009 9:35 pm Onderwerp: |
|
|
|
Ik verfris ook hun gezichtjes regelmatig met washandje met vrij koud water. Verder zet ik ze meestal 2 maal per dag in de douche met lauw water (niet koud natuurlijk maar toch een beetje frisser dan normaal).
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jun 29, 2009 9:36 pm Onderwerp: |
|
|
eventueel een airco op hun kamer zetten een uurtje voor ze gaan slapen opzetten dan komen ze in een koeler kamertje en zullen ze sneller in slaap vallen
zo een blazerke maakt enkel wind als het op je gericht staat en dat zie ik je ni zo snel doen met je kleintjes dus ja airco lijkt me iets beter en dat moet gene grote zijn hé
inderdaad rond lopen met hun tot ze slapen is zoals je zegt geen goed idee tenzij je het heel je leven wilt doen
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 5009 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jun 29, 2009 10:57 pm Onderwerp: |
|
|
wij houden overdag alles hermetisch gesloten en openen de ramen pas in de avond. Dan valt het wel mee.
Alleen op de kamer van de jongens (onder het dak) warmt het heel snel terug op als ze daar in liggen. En inslapen zolang er licht is, werkt niet. Dus tja, ze slapen even in die broeierige warmte, en rond 22h gooien we daar alles tegen elkaar open tot ik ga slapen (zo'n twee uurtjes later). Dan is het weer een beetje doenbaar voor de nacht.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jun 30, 2009 7:40 am Onderwerp: |
|
|
T&W hebben een kamer op 't zuiden, was vorig jaar echt een ramp, omdat we geen rolluiken hadden. Die hebben we nu wel, maar zetten toch ook voor 't slapen de koelers op (zijn geen echte airco's, maar ook geen molens, geven goede koude lucht), ramen wagen wijd open tegen elkaar laten trekken - dus vooraan open en achter aan, en dan valt het al bij al mee. Wouter heeft graag dat de koeler nog even blijft draaien, ik kan die timen, en niet op z'n bedje gericht.
_________________ Ann, mama van Tinne en Wouter °09-08-07, en van buikbaby (UD 23-9-2010)
www.draagmama.be en www.doekenhoekje.be
workshops dragen, draagdoeken en draagzakken. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
pinnemuts

Geregistreerd op: 26 Apr 2009 Berichten: 273 Woonplaats: Ekeren (Antwerpen)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jun 30, 2009 10:40 am Onderwerp: |
|
|
Wij hebben ook overal rolluiken. En de vensters overal open gezet.
Niks hielp.
Vandaag hou ik overdag de rolluiken dicht en zet pas 's avonds de ramen open. (normaal verluchten wij hun kamer na elke dut; maar dan komt de warmte binnen denk ik).
Ga het zo eens proberen.
En sebiet naar de winkel om zo ne airco of ook zo koelers te kopen.
Als ik die vind, want da ken ik niet..
In elk geval, Y heeft deze morgend al 1.5 uur gedut, C ook en is nog altijd aan het knorren in dezelfde positie (ondersteboven in haar bedje op buik met voetjes tegen hoofdeinde )
Stikkapot waren ze ocharm.
_________________ Inge, fiere mama van twee dochtertjes van 1 jaar! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sabine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jun 30, 2009 1:51 pm Onderwerp: |
|
|
Onze kleintjes slapen ook op een enorm warme kamer. Maar daar heb ik iets op gevonden, de rolluiken blijven de hele dag dicht en gaan pas 's nachts een stukje naar boven om frisse lucht binnen te laten.
En een half uurtje voor J en D gaan slapen leg ik een koelelement gewikkeld in een keukenhanddoek in hun bedje. Zo is hun bedje lekker fris als ik ze erin leg en vallen ze snel in slaap.
Zo'n koelelement is zo'n ding van in een frigobox of zo en kost echt niet veel.
En vlak voor ze gaan slapen laat ik ze nog even spelen op de koude keukenvloer, en dat vinden ze gewoon zalig.
Kun je misschien ook eens proberen?
Succes allezins.
_________________ supercontent met onze 2 schatjes Jolan en Dylan
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Stel jezelf even voor Infomap Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Koffieklets Meetings en Data Dagdagelijkse activiteiten Zorg voor jezelf en je relatie Gewiste Posts Belangrijke momenten Papahoekje Engeltjes Links Het Grote Meerlingen Fotoboek Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Beheerdersmap Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes, doopsuiker, meter- en peterschap Praktische vragen, uitzet en administratie
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|