Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Keizersnede + bril

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zwangerschap, bevalling en kraamtijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
neske

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jun 20, 2008 10:25 am    Onderwerp: Keizersnede + bril Reageren met citaat

toen ik bij de vroedvrouw was hebben ze een beetje uitleg gegeven over wat er allemaal gebeurt bij een (geplande) keizersnede. Of gesteld dat de laatste zich nog draait nadat de eerste geboren is en het niet allemaal snel moet gaan. (Dan doen ze bij ons in't ziekenhuis ook keizersnede voor het tweede).

Ze hebben dus gezegd dat ik inderdaad zoals een gewone operatie alle juwelen enzo moet uitdoen. Maar dus ook mijn bril. Probleem is dat ik zonder bril zo goed als blind ben. Lenzen heb ik vroeger nog gedragen, maar daarvan zeiden ze ook dat ik die zou moeten uitdoen. Tot daar aan toe, ergens begrijp ik het allemaal wel. Maar nu komt het vreemde (vind ik toch) als het dus geen spoedoperatie zou zijn en plaatselijke verdoving mag mijn man mee in de operatiezaal en mocht hij een fototoestel meenemen zeiden ze. Maar ik begrijp niet waarom een fototoestel wel zou mogen en mijn bril niet. Ik zou dan veel liever mijn bril meenemen dat ik tenminste zelf ook nog een beetje kan meebeleven.

Heeft er iemand van jullie daar ervaring mee?

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jun 20, 2008 10:32 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is een beetje vreemd.
Ik heb bij een geplande keizersnede, mijn lenzen gewoon mogen inhouden hoor.
Het is enkel zo dat je wanneer je onder volledige narcose moet, dat je je lenzen niet mag inhouden. Voor een bril geldt dan dat je die op mag houden tot ze je in slaap doen. De bril wordt dan weggelegd (en raakt soms kwijt, waardoor ze aanraden hem niet mee te nemen), maar het mag dus zeker wel hoor!
De reden dat je geen lenzen in mag houden is waarschijnlijk omdat ze het zekere voor het onzekere willen houden en je indien nodig volledig in slaap kunnen doen.
De reden dat je bril niet mee mag is volgens mij gewoon om die niet kwijt te raken.
Vraag het nog maar eens na.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jun 20, 2008 11:29 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik zou er toch op staan om hem toch mee te nemen desnoods houd je man hem bij ingeval dat ze je toch volledig in slaap moeten doen,je moet toch je kindjes kunnen bewonderen hé
Annemarie

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jun 20, 2008 12:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik mocht ook mijn lenzen niet inhouden, bril eerst ook niet, maar na even aandringen wel. Ik had ook zoiets van: "als ik mijn bril ni mag opzetten, zie ik men eigen kindjes niet als ze ze over het doek laten zien!". Dus ik mocht het uiteindelijk wel, kzou het nog eens navragen!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kaya

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jun 20, 2008 12:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat meen je niet??? Ik zit hier met exact hetzelfde probleem dan...

Bah bah bah, maar dan zullen ze me toch leren kennen hoor! Twisted Evil Twisted Evil Ik ben ook stekeblind zonder bril en moet toch mijn kindjes kunnen zien vlak na de geboorte!

Alweer een vraagje om op mijn lijstje te zetten voor de gyn...
patricia/peter

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jun 20, 2008 12:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

hallo,

ik heb 3 x een keizersnede gehad en heb dat ieder keer meegemaakt maar heb toch moeten afdoen.
het was vooral omdat ze zuurstof met een masker bijgeven tijdens de operatie en die bril zat in de weg.
ik zie dus ook weinig zonder bril maar ze hadden beloofd van het kindje effen bij me te leggen en hebben dat dan ook gedaan en als ik terug naar de kamer werd gereden had ik men bril al terug van men ventje.

zou het eens vragen...
ils

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jun 20, 2008 1:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Lenzen mochten idd niet en dat kon ik ook wel begrijpen. Maar ik heb gelukkig wel mijn bril mogen ophouden tijdens de ks. Ik zou anders ook helemaal niets van de kindjes gezien hebben.
Vraag idd eens of je man je bril niet mag bijhouden voor het moment suprême. Het zou toch echt jammer zijn als je alleen maar enkele wazige schimmen ziet, niet!
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: