| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog twinneke's blog katreseke's blog Kristel's blog pedro's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Elles Kahle
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Feb 23, 2008 6:31 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Bij de 1e echo zei de verloskundige: een tweeeiige tweeling. In het zienhuis zeiden ze eeneiig. Ze hadden een vruchtzakje, maar wel met een tussenschotje en een placenta. Maar nu ze geboren zijn: de een rossig haar en de ander witblond, denk ik toch weer dat ze twee eiig zijn. Maar ze hebben wel beiden bij hun rechtervoet een dubbele teennagel, Mylan duidelijker dan Justin. Dus 1 of 2 eiig ik weet het niet meer! Zijn er meer ouders die twijfelen?
Ach, het maakt ook niet uit. Het zijn twee heerlijke jongens, da's t belangrijkste toch?
Grt Elles
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
lina

Geregistreerd op: 08 Dec 2007 Berichten: 269 Woonplaats: vlaams-brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Feb 23, 2008 7:09 pm Onderwerp: |
|
|
hey vlinderelf, ik wist het al op 6w 4d dat het er twee waren hoor; ik ging even op 'dating echo' om te kijken hoe ver ik was en of het hartje klopte. Er klopten twee hartjes
Nu ben ik 18 weken!
Zou de volgende berekening kunnen kloppen?: ik heb gelezen dat, als je zwanger bent van een tweeling de kans 2/3 is dat ze tweeëiig zijn (gewoon, de algemene kans). Van de eeneiïge tweelingen zit slechts 30% apart (ik weet niet of ze dan bedoelen 'aparte vruchtzakken en placenta's' maar ik neem aan van wel). Dan zou de kans dat ik een eeneiïge tweeling verwacht: 1/3 x 3/10= 1/10 zijn? Iemand enig idee of deze redenering klopt?
Maar nogmaals, het is niet zo belangrijk natuurlijk; Ik ben gewoon nieuwsgierig;
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Feb 24, 2008 11:24 pm Onderwerp: |
|
|
hey Lina , ik wist het ook al rond die periode , gewoon ook om te zien of het hartje klopte en inderdaad er klopten er twee..;;
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 627 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Feb 25, 2008 7:54 am Onderwerp: |
|
|
gefeliciteerd!!
hier zaten ze in een vruchtzak dus kan je niet helpen.
maar de gyn zei me dat eeneiige ook in twee vruchtzaken kunnen zitten, inderdaad afhankelijk van de tijd van splitsing.
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3949 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Feb 25, 2008 9:46 pm Onderwerp: |
|
|
elles, ik heb ook lang getwijfeld hoor, en heel soms twijfel ik nog eens. Ze zijn zo enorm verschillend voor iedereen die hen kent, maar onbekenden vinden hen dan weer zo gelijken, als ze hen voor het eerst zien? Intussen veranderen die ruim twee kilo verschil de zaak wel hé...
Ik breek er me het hoofd niet meer over, al blijf ik natuurlijk wel nieuwsgierig om het helemaal zeker te weten hé.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
pascale

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Feb 29, 2008 2:49 pm Onderwerp: |
|
|
Bij ons zouden ze tweeeig zijn.
Maar ik heb oook serieuze twijfels hoor.
Ten eerste lijken ze zo enorm op elkaar dat het moeilijk te geloven is en dan es er nog dat gevalleke van vroeger.
Ze waren toen 14 maanden dat Lissa bij mijn broer aan de kachel pakte.
Lissa haar vingertjes waren verbrand.
Nadien gingen ze naar de creche en Lissa zei er niets meer van (ze kroop zelfs gewoon op haar handen) terwijl Silke een hele week lastig is geweest.
Huilen om niets enz.
Dit vind ik toch raar bij een tweeeige tweeling
_________________ mama van Silke en Lissa ( 05/09/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Elles Kahle
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mrt 13, 2008 8:54 am Onderwerp: |
|
|
| gyt schreef: | elles, ik heb ook lang getwijfeld hoor, en heel soms twijfel ik nog eens. Ze zijn zo enorm verschillend voor iedereen die hen kent, maar onbekenden vinden hen dan weer zo gelijken, als ze hen voor het eerst zien? Intussen veranderen die ruim twee kilo verschil de zaak wel hé...
Ik breek er me het hoofd niet meer over, al blijf ik natuurlijk wel nieuwsgierig om het helemaal zeker te weten hé. |
Afgelopen week was een vriend uit Australie over. Die had de jongens (begrijpelijk) alweer een tijdje niet gezien. Hij zag meteen wie, wie was. Zo duidelijk verschillen ze nu dus van elkaar. Je ziet echt dat het twee broers zijn van elkaar, maar eeneiig, nee dat geloof ik echt niet meer. Het hoofd van Justin is ook echt anders dan dat van Mylan.
Volgende week bezoeken we de kinderarts weer, wie weet dat zij meer uitsluitsel kan geven!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|