| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
double fun

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mrt 19, 2008 4:17 pm Onderwerp: |
|
|
Wij weten het ook nog altijd niet. Bij mij zaten ze in twee vruchtzakjes, maar de gynaecoloog gaf aan dat de kans ongeveer 85% was dat ze tweeeiige zouden zijn en dus 15% kans op eeneiig. Na de bevalling hebben ze een test gedaan, maar door een paar foutjes is er geen volledige DNA test gebeurd.
Een paar weken geleden hebben we dus zelf een speekselDNA test uitgevoerd en nu is het dus wachten op het resultaat.
Ik laat het je weten als we de uitslag krijgen!
En oh ja....natuurlijk een dikke dikke proficiat met je zwangerschap. Mama zijn (of worden) is heeeeeeeeeeel fijn...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
lina

Geregistreerd op: 08 Dec 2007 Berichten: 223 Woonplaats: vlaams-brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mrt 19, 2008 7:31 pm Onderwerp: |
|
|
aha, eindelijk een kansberekening! 85% kans op tweeëiïg ! bedankt
ben benieuwd naar jullie test
ze lijken alleszins wel erg op elkaar en ze zijn allebei keeiiischattig !
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
neske

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 01, 2008 6:21 pm Onderwerp: |
|
|
Bij mij is het net hetzelfde, twee vruchtzakken en twee placenta's. Maar toen ik het vorige keer bij gynaecoloog vroeg zei ze dat ze het pas zeker kunnen zeggen na onderzoek, tenzij natuurlijk dat het een jongen en een meisje zou zijn. Maar aangezien er maar eentje was die het wou laten zien, weten we nu nog niks meer
enfin het maakt ons ook niet zoveel uit, maar ik wou het ook gewoon graag weten. Volgende week nieuwe afspraak, hopelijk hebben we nu meer geluk
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
double fun

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 01, 2008 9:58 pm Onderwerp: |
|
|
@ Lina:
je hebt het waarschijnlijk al kunnen lezen op het andere topic, maar toch nog even voor alle duidelijkheid.
De meiden zaten dus apart en zijn volgens de test eeneiig.
Je ziet het....alles kan...
groetjes
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 443 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mei 24, 2008 7:42 pm Onderwerp: |
|
|
Om toch ook nog eventjes mijn inbreng te geven hier: de mijne zitten ook apart en hebben elk hun placenta. In de familie zitten veel tweelingen dus hoogstwaarschijnlijk heb ik het overgeërfd en zijn de onze dus ook twee-eiig, maar zoals reeds eerder gezegd: alles kan!
Als je niet onmiddellijk een dna-test wil laten doen kan een bloedgroepbepaling ook soms uitsluitsel geven. Eén-eiige tweelingen hebben sowieso dezelfde bloedgroep en rhesusfactor, dus als ze verschillende bloedgroepen hebben weet je al onmiddellijk dat ze twee-eiig zijn. Ook heb ik al gehoord (maar niet uit medische bron) dat een-eiige tweelingen geboortevlekken hebben op dezelfde plaatsen, dus misschien kan je hun schattige babypoepke na de geboorte eens goed onderzoeken en weet je het zo?
Ik wil het alvast ook weten van de mijne, dus als het moet laat ik het ook onderzoeken na de geboorte.
Groetjes
kaya
_________________ Mama-to-be van een tweeling! Uitgerekend op 25 augustus 2008. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
limpie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mei 24, 2008 7:50 pm Onderwerp: |
|
|
hallo
ik ben een week geleden bevallen van een twee eige tweeling, een jongen en een meisje... van in begin, week 8 wisten we dat het 2eig was.
xxx limpie
_________________ sinds 15mei 2008 is onze Roan en ons Noah geboren na een eerste iui- behandeling... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lina

Geregistreerd op: 08 Dec 2007 Berichten: 223 Woonplaats: vlaams-brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mei 24, 2008 8:49 pm Onderwerp: |
|
|
hoi limpie,
hoe konden ze dat al weten zo vroeg (ik neem aan dat ze toen de geslachten nog niet konden zien)?
nogmaals gefeliciteerd
groeten
lina
|
 |
|