| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Katrientjeuh

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 20, 2006 8:18 pm Onderwerp: RE: individuele aandacht |
|
|
Dit is en blijft de moeilijkste opdracht voor een moeder, elk kind evenveel aandacht geven.
Heel vaak krijg ik ook die vraag gesteld door mensen aan school en in mijn omgeving. Een drieling opvoeden is niet altijd kinderspel maar elke dag neem ik ze gewoon afzonderlijk en vraag ik hen uit naar hoe hun dag is geweest. Ik knuffel hen dan en merk dat ze heel graag hebben om heel even met de mama alleen te zijn.
Afzonderlijke uitstapjes worden zelden gemaakt omdat ze elkaar geen 5 min kunnen missen. Onderling knuffelen ze elkaar ook heel vaak en elke avond gaan ze samen naar bed.
Elk ieder krijgt de kans om een nachtzoen te geven en dan dek ik ze toe.
Mama is grote favoriet nummer 1 en heel vaak vechten ze om me nog maar een hand te kunnen geven waneer we op stap gaan. Ik maak duidelijke afspraken over hoe lang dit kan en dan word er gewoon geruild zonder problemen.
Kinderen hebben nood aan duidelijke afspraken en aan complimentjes.
Als je hen vaak zegt dat je van hen houd en ze constant knuffelt bouwen ze enorme zelfvertrouwen op. Heel soms proberen ze door elkaar te praten maar meestal lukt het vrij goed.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 20, 2006 10:48 pm Onderwerp: RE: individuele aandacht |
|
|
|
Heb wel geen drieling, maar ook drie kinderen, en hier ook een gevecht voor de hand van mama. Tis zoals je zegt, duidelijke afspraken vermijden veel conflicten. Zo willen ze allemaal achter mij zitten in de auto, dus hebben we een doorschuifsysteem ingevoerd!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Okt 21, 2006 8:49 am Onderwerp: RE: individuele aandacht |
|
|
dat hebben we vroeger ook altijd gedaan en nog was er ruzie nee gisteren zat ik daar nu mag ik daar zitten uiteindelijk is het opgelost met een boekje waar we de namen in zette wie waar zat.Nu is het ieder zijn plaats en daar blijven ze toch al een jaar zitten zonder te morren oef
maar ja het is zoals katrientjeuh zegt duidelijke afspraken maken is nodig ook met één kindje
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2685 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Okt 21, 2006 11:20 am Onderwerp: RE: individuele aandacht |
|
|
Wel ik heb dat probleem ook met mijn 4 kids. En ja ook de oudste wil steeds bij mama zijn. Zo kon ik vandaag is uitslapen omdat mijn ventje er vroeg uitging voor de kids en dus bleef ik zaaaalig liggen. Ze waren heel stil en braaf tot ik naar beneden ging en toen vlogen ze allemaal tegelijk (behalve dit keer de oudste) op mij af. Het leek of ze al een jaar niet gezien hadden. Als ik op de zetel is wil gaan zitten dan willen ze alle maal op mijn schoot. Dus dan is dat meestal iedereen eventjes op mijn schoot. Het zijn dan ook alle 4 kindjes die stuk voor stuk echt veel behoefte hebben aan knuffels en kusjes (vind ik wel goed). Vooral sarah is daar echt heel erg in. Tegenwoordig mag ik geen voet verzetten of ze wil opgepakt en geknuffeld worden. En ja ik doe dat dan want ze is een echte knuffelmeid. Zaaalig is dat.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
ons hele team |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3786 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Okt 21, 2006 11:24 am Onderwerp: RE: individuele aandacht |
|
|
da's juist, daar had ik nog niet aan gedacht: vechten om het handje van mama... Zullen wel zien wat dat volgende zomer hier in huis oplevert zeker? Alhoewel, mijn vrijgevochten jongens zijn absoluut geen knuffelaars meer, dus het zullen misschien wel gewoon die tuigjes van Sunny worden. Ik zie altijd die scene voor me van in de film, als iemand met zo 10 honden aan de leiband gaat wandelen, dat ze in de knoop raken ofzo.
In de auto is het al beslist: Line zit in het midden, want haar autostoel is hoger dan de twee anderen, en zo kan zij de vechtende kemphanen uit elkaar houden (want ze kunnen elkaar soms ambeteren!!!) Trouwens, achter mama zitten heeft ook een nadeel: je ziet mama haar gezicht toch niet? En aangezien mijn ventje en ik afwisselen achter het stuur, hoeven zij niet te wisselen, dat doen wij wel op de terugweg...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Okt 21, 2006 12:42 pm Onderwerp: RE: individuele aandacht |
|
|
ik snap ook niet waarom ze achter mij willen zitten, want dan zien ze mij idd niet! Stan die wil wel vaak in het midden zitten omdat hij dan goed mee kan kijken naar de weg!
Gyt: stan was tot voor kort ook de buffer tussen ante en kobe in de auto, maar sinds de dvd-speler in de auto zijn onze autoritten zalig rustig geworden! Ik kan het voor iedereen aanraden!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
wendy B

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Okt 21, 2006 3:58 pm Onderwerp: RE: individuele aandacht |
|
|
|
hier is het met hun twee al een gevecht wie 'voo' mag zitten op de fiets. Ik wissel ze per fietsbeurt ook altijd af, maar het blijft een groot probleem. Vooral ons Nérine, zij kan blijven wenen omdat ze vanachter moet gaan zitten. Sienke zeurt even, maar is direct nadien alweer een tevreden meid
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|