| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
loeloe

Geregistreerd op: 31 Mei 2006 Berichten: 66 Woonplaats: Antwerpse Kempen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 08, 2008 7:19 pm Onderwerp: In een dipje vanwege zoontje |
|
|
Er moet me even iets van het hart.
Fré is van voor Kerstmis al af en aan zwaar verkouden met als top van de ijsberg een opname in het ziekenhuis voor de verwijdering van de poliepen en plaatsen van buisjes in de oren.
Daarna is het even goed gegaan. OP paasdag is hij terug opgestaan met een zware verkoudheid. Die ging niet vanzelf over; hij snakte 's nachts weer naar adem enz... Vorige week woensdag ben ik ermee naar de KA gegaan en heeft hij antibiotia gekregen. Het werd ietsiepietsie beter.
Zaterdag heeft hij de hele dag overgegeven, hij maakte af en toe koorts en had diarree. Eten deed hij wel.
Nu heb ik gisteren naar de KA gebeld omdat hij nog steeds die diarree had, met een open poepje tot gevolg. Hij maakte geen koorts meer, at (wel veel minder dan gewoonlijk)en dronk veel water. Hij was wel opvallend hangerig. Zij adviseerde de antibiotica te laten en af te wachten.
Vandaag heeft hij nog steeds diarree. Ik had gedacht nog even af te wachten totdat die medicatie uit zijn lijfje is. Ze zijn beiden daarnet met mijn mama meegegaan, en ze blijven daar een nachtje overnachten.
Nu is ons ma mij constant aan't opjagen: "...en hij eet bijna niet, en hij is zo futloos, en hij ziet zo bleek, en zijn pap wil hij ook al niet drinken"....enz...enz...
Zij geeft mij zo dikwijls een gevoel alsof ik een slechte mama ben. Ik ben zelf geen 'dokterloper' en ben ertegen mijn kind meteen met allerlei medicatie vol te proppen. "Jamaar, ik heb gebeld met die en die, en die zei dat ik dat moest gaan halen bij de apotheker, en dat was op natuurlijke basis, dus dat kon geen kwaad..." Ja, so what! Ik ga niet zomaar iets halen, terwijl ik niet echt weet hoe, wie en waar. Hij heeft geen koorts, eet en drinkt, dus uitdrogen kan hij al niet. Ze zit altijd maar te zagen dat het zo'n mager ventje is, terwijl de KA zegt dat zijn gewicht perfect normaal is, en op de curve van K&G zit hij op de middellijn, dus is hij zeker niet te mager!
Ik heb er al spijt van dat ik hem heb meegegeven. Was hij maar bij de mama gebleven.
Zo vindt zij dat ik mijn kids niet genoeg pak. Ja zeg, een kind moet toch niet gepakt worden, elke keer als het daarom vraagt!!?!! Als ik met hun patatjes bezig ben, en Fran komt aan mijn benen trekken dat ze wil gepakt worden, en begint te krijsen omdat ik dat niet doe, ben ik dan een slechte mama??? Ik dacht toch van niet!!
Wat vinden jullie van Fré zijn situatie, en wat adviseren jullie?
_________________ Toegewijde mammie van Fré en Fran (19/08/2006) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
klaartje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 08, 2008 7:30 pm Onderwerp: |
|
|
In eerste instantie moet je zeker al niet denken dat je een slechte mama bent. Je doet wat je moet doen de KA gebeld of langs geweest. Zo doe ik het ook.
Bij mijn schoonmoeder is het zo een beetje hetzelfde verhaal alleen zij zegt niet rechtuit dat ik ze bv te weinig pak. Zij zegt dan iets in de richting van " kom hier manneke ,dat ik u eens pak want ocharme.."
Dan kook ik...(letterlijk en figuurlijk )
En ivm met eten..zij vindt ook altijd dat hun mond moet gaan (zo zeg ik dat altijd) en als het dan is en ze wenen is het van..hebt gij dorst klein ventje of meiske (terwijl ze net een glas water binnen hebben)
Ik heb al eens willen zeggen dat door haar manier van met eten omgaan haar zoon elke dag moet vechten tegen zwaarlijvigheid....
Och ...ik weet het is niet makkelijk maar zet het van je af en geniet een beetje van de rustige avond en nacht!
_________________ Mama van Ella en Vince. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 08, 2008 7:53 pm Onderwerp: |
|
|
je bent zeker geen slechte mama hoor tenzij je de heledag op de wenken van je kids ingaat en ze de heletijd hunj zin geeft dan ben je wel een slechte mama,maar kids moeten leren hoe oud ze ook zijn dat je nooit iets krijgt zonder er iets voor te doen,want wat gaan de verwende kinderen later denken,ik wil da en ik krijg da ook al zijn ze 40 jaar en dan krijg je zo van vervelende collega's die over lijken lopen
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1464 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 08, 2008 7:56 pm Onderwerp: |
|
|
een slechte mama ben je zeker niet!!
Ik ben van hetzelfde principe, je moet niet bij het minste bij de KA staan, ze moeten nu eenmaal ook weerstand leren opbouwen. En zomaar iets halen bij de apotheker op aanraden van een ander doe ik ook niet snel.
Ik heb een goede apotheker en zij geeft me steeds advies als ik niet zomaar iets wil geven.
Diarree kan je ook weghelpen door rijstwater te geven (helpt echt heel goed!)
Veel mensen willen advies geven en geven opmerkingen op de manier van opvoeden, maar hé, het zijn niet hun kinderen.
Ik probeer ze ook zo min mogelijk te pakken, je hebt er eenmaal 2 rondlopen en willen allebei gepakt worden en soms gaat dat gewoon weg niet.
Probeer even terug op adem te komen en als je de kindjes terug gaat halen, neem een diepe adem en probeer je er even niks van aan te trekken.
PS: als het het recept van rijstwater moet hebben, geef maar een seintje
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
loeloe

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 08, 2008 8:00 pm Onderwerp: |
|
|
Alvast bedankt voor de oppeppende woorden.
En Jessie, ivm dat rijstwater, hij wil dat absoluut niet drinken.
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1464 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 08, 2008 8:03 pm Onderwerp: |
|
|
ook niet met een smaakje erbij? hier deden we er wat in hun melk of met een vruchtensiroop
Wortelsap helpt ook, maar daar heb ik helaas geen recept van
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
loeloe

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 08, 2008 8:11 pm Onderwerp: |
|
|
Heb tegen ons mama net gezegd dat ze morgenvroeg wat in zijn melk moet vermengen. Op hoop van zegen...
|
| Terug naar boven |
|
 |
|