| |

Isarubines blog sundance's blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog Jipenjanneke's blog katreseke's blog pedro's blog twinneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Mams

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mrt 07, 2009 8:13 pm Onderwerp: In de hoek |
|
|
Hey,
mijn 2 schatjes hebben sinds vandaag kennis gemaakt met 'de hoek'... Jaja, mijn goed voornemen: wat strenger optreden
Heb er wel enkele vraagjes rond:
- Als er iemand in de hoek staat, dan krijgen ze van mamie geen aandacht. Maar probleem: de andere komt er altijd naartoe gekropen/gestapt, waardoor ze dus wel aandacht krijgen. Hoe doen jullie dat?
- Ik denk dat ze het ergens wel een beetje begrijpen, het concept 'ik vlieg in de hoek als ik niet luister'. Ze blijven altijd een tijdje flink staan, maar na een tiental seconden verlaten ze toch stilletjes hun plekje en denken ze dat het weer speeltijd is. Het helpt altijd wel eventjes als ik zeg dat ze moeten blijven staan of als ik ze weer ga terugzetten. Bestaan er trukjes ofzo om ze mooi te laten staan?
- Ik heb gewoon een willekeurige hoek gekozen in de woonkamer waar ik ze altijd zet, hebben jullie uit ervaring al ondervonden dat bepaalde hoeken niet echt geschikt zijn? (haha, klinkt gek, maar hoop dat jullie weten wat ik bedoel)
Hoop dat jullie me wat kunnen helpen! Ben alleszinds wel blij dat ik dit ben gaan toepassen! Als ik hen een waarschuwing geef dat ze in de hoek vliegen als ze niet luisteren, worden het plots engeltjes!!
_________________ Meer dan trotse mamie van 2 ongelofelijke schatten (Janne en Simon °28/09/07)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 5019 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mrt 07, 2009 9:23 pm Onderwerp: |
|
|
veel succes want hier is er maar één van de drie bij wie de hoek werkt. Hoe vaak we hen er ook weer in terug zetten, ze kwamen er meteen weer uit...
Hier was het vroeger :afzonderen op toilet (veiligste plaats die ik kon bedenken). Nu vliegen ze de gang op (ze zijn nu groot genoeg om niet meer van de trap te donderen hé). Vandaag was onze trap trouwens een drukbezocht bezinningsoord
Wat ik wél zeker weet: geen hoek waar een raam naast is... dan staan ze meteen naar buiten te kijken.
En als je er eentje in de hoek zet, kan je de ander beter bezig houden, want idd, ze gaan meteen naar broer/zus toe hé.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
iris

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mrt 07, 2009 9:35 pm Onderwerp: |
|
|
bij Kjento heb ik nooit een hoek gebruikt of iets dergelijks, het is altijd een braaf ventje geweest. Ik kon en kan er overal mee komen. En thuis doet hij ook wel wat we vragen. Ik vind de meisjes nog veel te klein om te straffen, ik zeg wel alles duidelijk waarom iets niet mag enz.... En hoop zo ook dat ze als Kjento worden. Maar ik heb al wel gemerkt dat het niet zo gemakkelijk zal gaan want ze zijn altijd met 2 om deugenieterij uit te steken en dan staan ze daar met 2 achter een hoekje te lachen. Maar ze luisteren goed. Hopelijk blijft dit dus ik kan je geen raad geven.
_________________ groetjes Iris, mama zoontje Kjento 24/10/2000
en dochtertjes Kioni & Kaori 08/09/2007 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 09, 2009 1:21 pm Onderwerp: |
|
|
Hihi... je bent vast van plan om van Simon en Janne net zo'n brave (ahum) kids te maken als van T&W?? Véél doorzettingsvermogen gewenst dan!! Want da's 't enige wat je gaat helpen...
Ik werk nu al een tijdje met 1 - 2 - 3: als ze iets stout doen, verwittig ik: mag niet. Doen ze verder dan is het: mag niet, als mama tot 3 telt ga je in de hoek (Tinne kan me dan zo aankijken van mama gemeent da ni, ik doe toch lekker voort, en dan moet ik echt bij mezelf denken Tinne ik Méén het!). 3de keer: 1 - 2 - 3 en de hoek in (bij ons is het de muur in de living aan de groene paal (wij hebben een huis met palen en die hebben we groen geschilderd). Na 2 dagen hadden ze het allebei door en stopten ze bij '2' .
Maar ja, als ze dan toch in de hoek vliegen, is er natuurlijk altijd nog 't andere. Bij ons is dat dan meestal zo: diegene die niet in de hoek staat, komt mama tonen dat 't andere in de hoek staat met zo'n mondje van 'mag die er nu echt niet uit?'. Ze zaten in 't begin trouwens op een stoeltje op die paal, maar sinds Wouter er de godganse dag mee rondzeult, is 't enkel staan geworden. En ja, ik zet ze terug. 1min per leeftijd, is me altijd geleerd.
En dan nog: ik probeer zoveel mogelijk dat dezelfde persoon die het kind in de hoek heeft gezet het er te laten uithalen. En dan even zeggen waarom het kind in de hoek stond en dat het dus niet meer mag. Ik weet dat ze hier nog erg jong voor zijn, maar heb toch 't gevoel dat ze het snappen.(of heb ik slimme kinderen?)
_________________ Ann, mama van Tinne en Wouter °09-08-07, en van buikbaby (UD 23-9-2010)
www.draagmama.be en www.doekenhoekje.be
workshops dragen, draagdoeken en draagzakken. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
mamataan

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 09, 2009 2:08 pm Onderwerp: |
|
|
Als ze hier niet luisteren, verwittig ik ze ook 2à3 keer, naar gelang wat ze aan het doen zijn (poppen gooien, potloodjes op de grond).
Dan zet ik ze aan de deur en zeg ik zeer duidelijk: dat mag niet, blijven staan tot mama terugkomt. En inderdaad in het begin lopen ze veel weg, maar iedere keer terug resoluut aan de deur gezet. Vaak kregen ze ook gezelschap, maar de niet gestrafte wordt vakkundig verdreven door mama.
Intussen het slachtoffer troosten (bij het afslagen van de zus is dit nodig ) en na 1-2 minuten terug naar de gestrafte en zeg dan nog eens duidelijk: dat mag niet. In het geval dat de zus het slachtoffer was moet er ook een knuffel en kus gegeven worden.
Maar blijven volhouden, hier is de deur niet meer zo geliefd, behalve als het is om weg te gaan !
_________________ Karin
Trotse mama van Ella en Maud (14-02-2007)
  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lijntje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 09, 2009 3:12 pm Onderwerp: |
|
|
als ze hier niet luisteren vliegen ze voor 1 minuut het park in, ze spelen daar totaal niet meer in maar als strafplaats vind ik dit bij ons werken en geloof mij als ik zeg " ni doen of het park in" zie je zo die handjes naar beneden gaan en kruipen ze van de plaats delict weg
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Caroline

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 09, 2009 3:32 pm Onderwerp: |
|
|
Bij ons werkt de hoek ook wel goed. Vanaf dat ze anderhalf zijn, zijn we die beginnen gebruiken. En ook 1 min per levensjaar.
In het begin moesten we ze wel heel dikwijls terug zetten, maar nu hebben ze wel door dat wanneer ze stil blijven staan, ze er sneller uitmogen. (want uit de hoek, dan begint de tijd opnieuw te lopen, of toch ongeveer )
Nu moeten we ze eigenlijk niet meer zo veel in de hoek zetten, gewoon tellen tot vijf, en bij 2 of 3 zijn ze alweer braaf.
Gewoon volhouden, desnoods erachter gaan staan, zodat ze niet weg kunnen in het begin. Niet leuk om te doen, maar het helpt wel.
_________________ fiere mama van Quinten (°11/10/2005), Josephine (°29/06/2007), Vincent en Nathaniel (allebei °29/11/2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Stel jezelf even voor Infomap Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Koffieklets Meetings en Data Dagdagelijkse activiteiten Zorg voor jezelf en je relatie Gewiste Posts Belangrijke momenten Papahoekje Engeltjes Links Het Grote Meerlingen Fotoboek Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Beheerdersmap Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes, doopsuiker, meter- en peterschap Praktische vragen, uitzet en administratie
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|