| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
patricia/peter

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mrt 12, 2008 3:01 pm Onderwerp: iemand tips: baby van 7 maand slaapt snachts heel slecht |
|
|
hallo,
even een vraagje ,ons zoontje is nu iets meer dan 7 maand en slaapt nu al paar weken heel slecht snachts.
we hebben al vanalles geprobeerd ......nu neemt hij kindival (homeopathie).maar beterschap zit er blijkbaar nog niet in .
kinderarts zegt hem eens laten wenen maar zo midden in de nacht beginnen huilen en niet stoppen zo maakt hij iedereen wakker.
iemands ook meegemaakt of tips????????????
ps.overdag is hij zo lief!!!!
_________________ mama van axana 14/11/2001,ian 28/02/2006 en ibe & imen 29/07/2007 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mrt 12, 2008 9:47 pm Onderwerp: |
|
|
ik zou vermoeden dat het beginnende verlatingsangst is , Ruben heeft dit ook een tijdje gehad rond die leeftijd . Vraag is : is hij troostbaar als jullie bij hem op de kamer komen? Zo ja , kun je proberen met het verlaten op te bouwen zodat hij zich veiliger voelt . Begin met hem enkele dagen uit zijn bedje in je armen te nemen (blijf wel op zijn kamertje zoner extra licht te maken , zeg ook niet veel , enkel sssssh volstaat. Na enkele dagen kun je overschakelen naar gewoon hem in zijn bedje te laten liggen en sssshhh te zeggen terwijl je hem stilletje over het rugje wrijft. Nog enkele dagen later kun je nog een stapje verder gaan en enkel aan zijn bedje gaan staan en shhh zeggen. Dit kun je dan verder verwijderen door telkens een stapje verder weg te blijven tot een simpele shh aan de deuropening genoeg is . Het is even op de tanden bijten en zeer vermoeiend maar het werkt wel en wordt door de meeste opvoedkundigen als de manier aanzien.
Ik moet zeggen dat er bij ons een weekje geweest is dat ik naast zijn bedje op de grond lag tot hij rustig werd ! Ik heb dan maar een matrasje naast zijn bedje gelegd om mijn rug wat te sparen , maar het heeft geholpen . Binnen de 3 weken was hij er volledig vanaf en kon hij zonder problemen alleen in zijn bedje slapen. Bij ons Isaline hebben we dit nooit voorgehad , dat kind leg je in haar bed en die ronkt gewoon de nacht door! Al van toen ze nog maar pas 5 weken oud was . Enkel als ze heel ziek is en moet overgeven wordt ze wakker.En ook dat is nog maar 1 keer gebeurt!
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 1060 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mrt 12, 2008 10:10 pm Onderwerp: |
|
|
Onze meisjes hebben een muziekje, een ster die tekeningetjes op het plafond projecteert. Ze hebben ook een tijd lang niet goed geslapen 's nachts en als ze niet te troosten waren met hun tutje of een zoentje/knuffeltje (ik liet ze in hun bedje liggen, tenzij het echt maar bleef duren), dan stak ik de ster aan en binnen de minuut sliepen ze weer.
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 628 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mrt 13, 2008 7:32 am Onderwerp: |
|
|
hier hebben we er ook last van, zeker bij Kenzo, al een tijdje en t lijkt nog niet te stoppen....
voor de rest hebben we ook zo een sterreke, helpt goed
|
 |
patricia/peter

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mrt 13, 2008 2:12 pm Onderwerp: |
|
|
hallo,
bedankt voor de tips
hij heeft gisterenavond geslapen van 20.30u. tot 00u.en het was weer vollenbak kermis ...
ik weet niet of het verlatingsangst is want hij weent met zen oogjes toe ,proberen hem dan wakker te maken want hij is met niets te sussen.
heb hem dan beneden meegenomen en even in de box gelegd en viel daar direct terug in slaap heb hem laten liggen en heeft tot 7.15u geslapen (even wakker omdat mijn man opstond om 05u)
ligt dat aan zen bed of zen kamer ????????????????
_________________ mama van axana 14/11/2001,ian 28/02/2006 en ibe & imen 29/07/2007 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mrt 13, 2008 2:51 pm Onderwerp: |
|
|
zet het bedje eens anders op de kamer
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
patricia/peter

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mrt 13, 2008 3:00 pm Onderwerp: |
|
|
hey jakke,
dachten we ook ,maar we hebben 4 kamers en heeft overal al gestaan het blijft hetzelfde.zelf al geprobeerd het bed aan de andere kant vd kamer te zetten ....hij heeft nachtlampje ,plafondprojector....
bedankt
|
| Terug naar boven |
|
 |
|