| |

Isarubines blog sundance's blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog Jipenjanneke's blog katreseke's blog pedro's blog twinneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Hulp in het huishouden nodig met een meerling? |
| Ja voor alles |
|
10% |
[ 1 ] |
| Ja voor het poetsen |
|
80% |
[ 8 ] |
| Neen het lukt prima zo! |
|
10% |
[ 1 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 10 |
|
| Auteur |
Bericht |
loeloe

Geregistreerd op: 31 Mei 2006 Berichten: 106 Woonplaats: Antwerpse Kempen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mei 12, 2007 9:22 am Onderwerp: |
|
|
Vooral de eerste maanden is mijn mama komen helpen in het huishouden. Vooral dat ik dan eens een warme maaltijd kon eten, dat deed echt deugd! Momenteel ben ik nog in ouderschapsverlof, maar over enkele weken zal ik officieel thuiswerkende mama zijn. Heb wel nog een zelfstandige activiteit thuis. Nu zijn de kids 9 maanden en heb ik zelf een beetje routine gevonden in zorgen voor de kids en toch mijn huishouden doen, en tot nu toe verloopt dit prima. Je moet natuurlijk wel af en toe eens wat strijk, rommel ed kunnen zien liggen. Dat alles kraaknet moet zijn, daar ben ik al lang van afgestapt.
Maar ik heb dan ook wel engeltjes van kinderen, tot nu toe toch nog!?!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
twinneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mei 12, 2007 9:50 am Onderwerp: |
|
|
Loeloe, mijn meisjes zijn nu 10 maanden, en inderdaad, sinds een tijdje is er een regelmaat in te vinden. Die bestaat helaas uit niet veel slapen overdag, maar ze kunnen zich gelukkig wel een tijdje bezighouden zodat ik toch wat kan opruimen of stof afdoen of zo. Strijken moet nu 's avonds, vroeger deed ik dat overdag als ze in hun wieg of relax lagen. Is nu te gevaarlijk want ze kruipen al een tijdje allebei vrolijk rond!
_________________ Mama'tje van de olijke tweeling Ella en Louise (04-07-2006)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 5019 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 14, 2007 10:04 pm Onderwerp: |
|
|
hip hip hoera!!! We hebben sinsds vandaag een nieuwe kuisvrouw!!!
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
loeloe

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 15, 2007 8:37 am Onderwerp: |
|
|
Ja twinneke, af en toe regelmaat, hé. Net als je begint te denken van"Tiens, er is precies toch regelmaat aan't komen", dan kan je er prat op gaan dat ze die dag kiezen van de regelmaat niet te volgen.
Gisteren had ik effe weer een dipje. Ze waren lastig, hadden vm wel wat geslapen. Na de groentjes leg ik Fré in zijn bed, en die sliep meteen. Fran nog even opgehouden, zij begon een half uurtje later in haar ogen te wrijven, dus ik haar ook naar boven gedaan (liggen op dezelfde kamer). Tien minuten stilte, en toen begon zij opeens heel hard te huilen. Ik tutje gegeven en terug weg, maar thad allemaal gene zin. Resultaat: alletwee wakker en de rest van de dag wakker gebleven. Maar wel lastig van de vermoeidheid natuurlijk. Heb door de dag nog enkele keren geprobeerd van ze slapen te leggen, maar niets... Dan zakt de moed mij soms in mijn schoenen. Rust, stilte...dat is met momenten waar ik echt naar snak, vooral met mijn twee schreeuwers. Kunnen die van jullie ook zo roepen en schreeuwen? Hallo kroket!?!
Maar goed, het zonnetje schijnt weer, een nieuwe dag met terug goede moed!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
twinneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 15, 2007 9:53 am Onderwerp: |
|
|
Loeloe, hééél herkenbaar. Bij ons komt het er ook vaak op neer dat ze maar een uurtje per dag slapen. Grrrr! En dan wel heel de tijd lastig zijn. Deze voormiddag heb ik hen om 08.45u terug in bed gelegd. Ella sliep direct, Louise is nog wat blijven wenen (gelukkig werd Ella er niet wakker van) tot 09.15. Daarna is ze in slaap gevallen (ikke:'yes!! gewonnen!'), maar na een kwartiertje was ze alweer wakker. Ik denk dat ze niet veel behoefte meer heeft aan een voormiddagslaapje. Alhoewel...gisterenvoormiddag had ze ook niet geslapen dus ik dacht: dan zal het wel een goeie middagdut worden...maar nee, hoor, een half uurtje! Rond 16.30u waren ze dus allebei uitgeteld, maar slapen: nee hoor!
En al ons vrienden maar beweren dat hun kinderen 2u in de voormiddag en 3 uur in de namiddag slapen....Dat kan ik mij echt niet voorstellen bij die van ons!! En hier is het gewoonlijk ook zo dat ze elkaar wakker maken.
Ik hoop ook altijd op eens een volledig uurtje rust 's middags, want nu heb ik net genoeg tijd om snel een boterham te eten en de keuken wat op te ruimen. Ja, soms echt wel frustrerend. Maar ik ben ook wel blij dat ze tussen 19u en 19.30u in hun bed liggen en vrijwel direct slapen, zodat wij een rustige avond hebben. 's Nachts moeten we er wel geregeld uit om een tutje te gaan geven (gewoonlijk tussen de 3 en de10 keer). Wat roepen betreft: Louise roept, Ella gilt. Maar gelukkig niet overdreven allemaal. Om hoe laat gaan die van jullie slapen?
_________________ Mama'tje van de olijke tweeling Ella en Louise (04-07-2006)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Geregistreerd op: 22 Jan 2007 Berichten: 1139 Woonplaats: Zwitserland
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 16, 2007 7:03 pm Onderwerp: |
|
|
Heel vervelend dat ze overdag zo weinig slapen ! Maar ik ben wel blij dat ik eens iets hoor van kindjes die minder slapen overdag dan de mijne! die zijn nu 8 maand en slapen een half uurtje 's morgens, 2 uur (of minder) na de middag en soms 's avonds een dutje van 10 minuten. 's Nachts slapen ze bijna 11 uur. Ik lees hier op de site altijd van kinderen die 's ochtends een dik uur slapen en na de middag een uur of 3 + ze slapen 's nachts 12 uur! Mijn meisjes gaan er 's avonds pas om 21:00 in. Ze slapen wel tot 07:30 - 08:00. Om de 3 weken steek ik ze weer eens wat vroeger in bed, dus het slapengaan wordt heel langzaam aan vervroegd. Ik ben echter wel blij dat ze zo lang slapen. Liever kindjes in bed van 21:00 tot 08:00 dan van 19:00 tot 06:00 !! moet er wel bijzeggen dat ze meestal uitgerust zijn. Ze slapen gewoon niet zo veel.
Als je kindjes dikwijls lastig zijn, dan denk ik wel dat ze misschien toch te weinig slapen. Maar ja, als ze overdag niet willen slapen, dan kan je ze niet in slaap toveren hé. Als je er de plaats voor hebt, kan je ze misschien apart laten slapen overdag. Sorry dat ik niet meer tips heb.
|
 |
loeloe

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mei 17, 2007 10:13 am Onderwerp: |
|
|
Twinneke, die van mij zijn 9 maand en gaan tussen 19u en 20u slapen. Gisteren hebben ze beiden 2u in de vm geslapen en 3u in de nm. Je ziet, er is hier gene staat op te maken!!
Katreske, dat is dus de kunst van het slapen leggen. Ik weet dat als ze lastig zijn, te weinig slaap overdag er veel mee te maken heeft. Maar hier moet je zo alert zijn op de tekenen, want als je ze mist, krijg je ze nog slecht in slaap. Dan moet je ze al in slaap wiegen, en met 2 is dat niet zo simpel!
Ik baat hier thuis een privésauna uit, dus moeten ze soms al eens plantrekken. Ik denk dat ze dat aan mij merken als ik bv stressy ben omdat er klanten komen ofzo...Vooral als dit net rond hun gewoonlijke slaaptijd is. Zo is het momenteel bezet vanaf 10u. Ik moest deze ochtend dus vanalles klaar zetten ed. Maar 10u is ook net hun slaapuur. Ik hoorde ze beneden dus krijsen, maar kon er op dat moment niet naartoe. Toen ik 5 min later boven kwam, waren ze alletwee overstuur van het wenen. Ik heb ze dus niet meer in slaap gekregen. Gelukkig is de papa vandaag thuis en die is er momenteel een wandelingetje mee doen. Nu, dit gebeurt niet dagelijks hoor. Ze zijn dit al wat gewoon van het begin. Iedereen zegt altijd maar dat ik zo brave kids heb, maar ik denk dat dit komt omdat ze vanaf het begin regelmatig hebben moeten wachten vooraleer mama hun kon komen troosten.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Stel jezelf even voor Infomap Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Koffieklets Meetings en Data Dagdagelijkse activiteiten Zorg voor jezelf en je relatie Gewiste Posts Belangrijke momenten Papahoekje Engeltjes Links Het Grote Meerlingen Fotoboek Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Beheerdersmap Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes, doopsuiker, meter- en peterschap Praktische vragen, uitzet en administratie
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|