Koopjesforum voor babyartikelen.Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
Isarubines blog
sundance's blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
Jipenjanneke's blog
katreseke's blog
pedro's blog
twinneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Hospitalisatieverzekering

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Geldzaken en meerlingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Zenda

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2009 8:34 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoikes ,

Wij hebben hier thuis de verzekering van DKV . Is een soort van Rolse Royce onder de verzekeringen. Ik heb mij toen ook overal gaan informeren en zij betalen vaak terug waar zelfs andere verzekeringen eindigen.
Wij betalen ongeveer een 40 euro per maand voor ons ganse gezin ( man, zoontje en ikzelf ) . Nu ik moet zeggen die heeft ons al een dienst bewezen en van al de verschillende ziekenhuisopnamen en ingrepen die er ondertussen in onze drie jaar al zijn moeten gebeuren hebben we zelf nog niks of niks moeten betalen , buiten een optioneel telefoongesprek vanuit het ziekenhuis . Ook nu weer bijvoorbeeld zoals met kraamhulp betaald mutualiteit en dergelijke maar beperkt terug , terwijl DKV al de rest van onze kosten dekt en wij dit ook weer gratis kunnen verkrijgen. Het hangt er een beetje af van wat je nodig gaat hebben en wat belangrijk is in jouw gezin . Vooral zou ik zeggen polissen goed afwegen en nakijken want vaak zijn er kleine simpele dingen niet inbegrepen en als het dan de moment is dan kan je vaak veel betalen voor iets banaals .
Niet elke verzekering is het beste voor iedereen , je moet een beetje nagaan wat wil ik verzekerd hebben en hoever wil ik daarin gaan natuurlijk. Want het is zoals je zelf zegt , je kan vaak veel betalen per jaar maar het niet nodig hebben . Dat geld ben je dan effectief wel kwijt maar stel dat er dan toch iets gebeurd ( wat tegenwoordig meer en meer voorvalt ) ben je dan bereid om zelf veel extra op te leggen in tijden van nood ? Allerlei dingen die je best in overweging neemt . Een goeie tip ken je verzekeringspolis heel goed en dan kan je daar het meeste uithalen .

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Nightelven

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2009 9:23 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb er nu al enkele bekeken.
En eigenlijk met het oog op de toekomst en de komst van de tweeling zijn er 2 die bieden wat ik zoek.
Argenta en Fortis AG.
Maandag heb ik een afspraak bij Argenta om het te bespreken.
En waarschijnlijk id loop van volgende week dan ook langsgaan bij een makelaar van Fortis AG.

Wat mij aanspreekt bij deze laatste is dat je daar onmiddelijk "gedekt" bent vanaf de 1e vd maand die volgt op je aansluiting.
Hopelijk geld dit ook bij zwangerschap Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
kaya

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Mei 17, 2009 12:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar je moet er niet op rekenen hoor. ALs je al zwanger bent is er geen enkele hospitalistatieverzekering meer waar je nog kan bij aansluiten die de kosten van de bevalling zal dekken...

Ik heb hetzelfde voorgehad, maar heb toen uiteindelijk een miskraam gehad. Ik heb zeker 10 verschillende verzekeringskantoren en mutualiteiten afgebeld en overal hetzelfde antwoord...

Het enige waar je wel beroep zal kunnen op doen is de maximumfactuur zoals Klaartje zei. Dat is een bescherming van de regering uit zodat je niet met vreselijk hoge ziekenhuisfacturen te kampen krijgt. Het wordt berekend op je eigen inkomen dacht ik, maar daar zullen ze je bij de ziekenkas meer kunnen over vertellen!
Veertje

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Mei 17, 2009 6:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is bij mijn hospitalisatieverzekering ook zo (Ethias). Normaal is de wachttijd 3 maand, in geval van zwangerschap is die 1 jaar.
Gelukkig had ik mijn hospitalisatie al eerder afgesloten.

Voor de kindjes was het echter zo dat ze vanaf de dag van geboorte aangesloten konden worden onder de hospitalisatie van mijn man. De wachttijd gold enkel voor mij.

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Mei 17, 2009 6:55 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is bij ons ook zo, mijn man moest ook denk 6m wachten voor hij kon aangesloten worden bij mijn hospit.plan (hij heeft er gelukkig zelf een via 't werk), en de kids van bij de geboorte. Klinkt natuurlijk wel logisch... Ik betaal per jaar iets van een 150 euro voor mij en 150 euro voor de 2 kids.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Mei 17, 2009 8:45 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

niet teveel rekenen op die maximumfactuur ook hé want dat is gewoon een vorm van fiscale voordelen ! Dat wil bondig zeggen dat je jaarlijks maar een bepaald bedrag mag uitgeven aan medische diensten (maar veel dingen zitten daar niet in inbegrepen) en eens je die factuur bent overschreden, krijg je alles erboven afgetrokken van je belastbaar inkomen. Dat dus pas twee jaar nadat je ze zelf aan het ziekenhuis hebt moeten betalen! Het is dus geen betaling van je openstaande ziekenhuisfacturen hé.
Dit maar ter informatie .

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
Saskia

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 18, 2009 2:06 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij krijgen de bedragen gestort op onze rekening van de Maximumfactuur (mijn ventje heeft veel medische kosten vandaar). Maar dat wordt idd pas veel later betaald. Vorige week nog een stukje van vorig jaar gekregen.
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Geldzaken en meerlingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: