| |

Isarubines blog sundance's blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog Jipenjanneke's blog katreseke's blog pedro's blog twinneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 18, 2009 9:30 pm Onderwerp: |
|
|
ja in jullie geval uiteraard je ventje is dan ook chronisch ziek (ik zou jullie kosten niet willen hoor om al niet te spreken van de pijn die hij vaak heeft) maar dan kunnen ze inderdaad niet anders dan er bijkomende betalingen rechtstreeks doen omdat het meer is dan ze bij de belastingen kunnen berekenen. Maar van een bevalling zullen de kosten echt niet zo hoog oplopen . Zelfs niet als de kids nog in het ziekenhuis moeten blijven.
Maar neem zeker al een hospitalisatie hé. Je bevalling zal niet inbegrepen zijn maar je kids zijn dan normaliter van de eerste dag wel verzekerd en dat is toch de grootste kost hoor. Die bevalling kun je op besparen door een gemeenschappelijke kamer te nemen en niet teveel extraatjes te vragen zoals bevallingsbad en zo.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1378 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 19, 2009 9:47 am Onderwerp: |
|
|
inderdaad, zwanger en hospitalisatie gaat niet samen maar je kindjes normaliter wel.
|
 |
Nightelven

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 19, 2009 10:31 am Onderwerp: |
|
|
| isarubine schreef: |
Maar neem zeker al een hospitalisatie hé. Je bevalling zal niet inbegrepen zijn maar je kids zijn dan normaliter van de eerste dag wel verzekerd en dat is toch de grootste kost hoor. Die bevalling kun je op besparen door een gemeenschappelijke kamer te nemen en niet teveel extraatjes te vragen zoals bevallingsbad en zo. |
Bevallingsbad vind ik geen extra-tje om eerlijk te zijn.
Ik ben van onze Valentino ook in bad bevallen. Ten eerste omdat ik een zwakke rug heb en ten tweede omdat het de pijn dragelijker maakte. Ben zonder iets van verdoving bevallen, na een ingeleide bevalling waar ik een ganse dag heb liggen van kronkelen
En deze keer wil ik dat sowieso weer proberen, als het mogelijk is natuurlijk.
Dan over die kamer. Bij Valentino had ik een gem. gevraagd. Maar aangezien deze allemaal al volzet waren heb ik dus een 1persoons gekregen aan verminderde prijs.
Dus waarschijnlijk doe ik dat trug zo. Lekker sneaky eigenlijk, omdat hier in Aalst 9 op 10 al die gem. altijd vol liggen met de allochtone vrouwen. En dan krijg je gegarandeerd 1pers.
En over de verzekering in het algemeen.
Heb een offerte laten maken bij DVV. Zou op ong 600 euro per jaar komen. Kindjes zijn meteen verzekerd bij geboorte. Wat idd belangrijker is dan de bevallingskost.
Maar onze vriendin had wel naar haar oversten gebeld in Brussel om na te gaan hoe het nu eigenlijk zit met de wachttijd. Of het nu 3 of 6 maanden was.
Als ik zelf meer weet, zal ik het hier zeker ook posten
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
lina

Geregistreerd op: 08 Dec 2007 Berichten: 676 Woonplaats: vlaams-brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 19, 2009 11:20 am Onderwerp: |
|
|
hey, ik wou maar even zeggen dat ze bij een tweelingbevalling in Leuven zowieso een epidurale geven (ik weet niet of ze je echt zouden 'verplichten' maar ze doen dat omdat de kans te groot is dat ze moeten ingrijpen en dan elke minuut belangrijk kan zijn). Vraag dus zeker na in het ziekenhuis waar je plant te bevallen, wat daar de procedures zijn. Het is maar dat je niet heel je idee over je bevalling in duigen ziet vallen op de laatste moment.
ten tweede: ik begrijp de financiële noodzaak maar een eenpersoonskamer is echt geen overbodige luxe met een tweeling...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 19, 2009 12:18 pm Onderwerp: |
|
|
in het uz mag je met een tweeling niet eens in het bad omdat het risicobevallingen zijn dus niet teveel op da bad rekenen. Ik gaf dit enkel maar aan als voorbeeld hoor als jij er het geld voor over hebt en het graag wil , voor mij niet gelaten.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 19, 2009 7:36 pm Onderwerp: |
|
|
In 't ziekenhuis waar ik bevallen ben, mocht ik ook niet in bad en kreeg ik ook een epi, de gyn wou dat 't al stak voor er ineens een spoedkeizersnede bijkwam. En dat heeft 2 tellen gescheeld... Maar 2lingmama's kregen wel standaard een 1persoonskamer, omdat 3 baby's op 1 kamer niet te doen is (ofwel een lege 2persoonskamer). Zonder opleg dus.
_________________ Ann, mama van Tinne en Wouter °09-08-07, en van buikbaby (UD 23-9-2010)
www.draagmama.be en www.doekenhoekje.be
workshops dragen, draagdoeken en draagzakken. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Nightelven

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 20, 2009 12:00 pm Onderwerp: |
|
|
@ Jipenjanneke; dat van die kamers ga ik hier ook eens navragen dan. Misschien dat ze dat in ASZ Aalst ook zo doen.
@ Isa; Nee wij hebben geen geld met hopen teveel. Maar het bevallingsbad hier in Aalst betaal je echt niet zoveel voor. Geloof me gerust, anders zou ik er geen tweede keer voor gaan. Maar zoals ik al zei; geen luxe voor mij, eerder een must ivm mijn rug.
@ lina; ivm die epidurale ga'k het zeker nog eens navragen. Want idd zou niet graag opt laatste nippertje alles letterlijk "int water zien vallen".
Voor die keuze van kamer... Tja, neem nu da ik te vroeg zou bevallen dan zou'k durven vragen naar die 2pers. kamer. Want als de kindjes dan niet bij mij liggen... Ik kan ni te goe tegen alleen zitten en mijn man gaat daar ook ni 24/24 bij mij zijn.
Maar als ze wel bij mij op de kamer liggen + de luidruchtige schoonfamilie, dan denk ik dat idd beter is met 1 pers.
En ivm hosp.verz.; We gaan maandag 1 afsluiten bij DKV. Dan is onze twin meteen verzekerd vanaf de geboorte. En de prijs / jaar is ook doenbaar.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Stel jezelf even voor Infomap Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Koffieklets Meetings en Data Dagdagelijkse activiteiten Zorg voor jezelf en je relatie Gewiste Posts Belangrijke momenten Papahoekje Engeltjes Links Het Grote Meerlingen Fotoboek Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Beheerdersmap Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes, doopsuiker, meter- en peterschap Praktische vragen, uitzet en administratie
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|