| |

sundance's blog Isarubines blog L's blog San's blog gyt's blog muzemans's blog twinneke's blog katreseke's blog Kristel's blog pedro's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Bibi'ke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 17, 2007 2:51 pm Onderwerp: |
|
|
| sundance schreef: | | Toen de kids geboren werden dan werden die ineens lid geloof ik en moesten we niet een aparte afsluiten. |
Wij zijn ook bij DKV. Inderdaad kostelijk maar je ziet geen enkel factuur.
De twin moeten wij wel bij aansluiten en kost ons ongeveer 10euro per kind per maand meer, maar dat heb ik er voor over... als ze onverwachts in het ziekenhuis belanden...je weet nooit...
Dat bedrag, die 10euro is (buiten de indexaanpassing) totdat ze 21jaar zijn dacht ik.
_________________ mama van Axel & Axana 27/10/'07 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 17, 2007 4:16 pm Onderwerp: |
|
|
Bij ons zijn ze in principe dus ook lid automatisch vanaf het moment dat ze levensvatbaar zijn . Dus als ze dan worden geboren zijn alle kosten voor de verzekering , we moeten ze bij wijze van formaliteit natuurlijk bij geboorte wel inschrijven.
Wij hebben natuurlijk het grote geluk dat ik in het UZ werk en daar krijgen we dus de hospitalisatieverzekering gratis betaald door het UZ en voor een appel en een ei kunnen we de rest van de gezinsleden ook aansluiten . Dit komt dus bij ons neer op een bedrag van 146 euro (per jaar !!!!!!!!) Spotgoedkoop dus en evengoed verzekerd als bij DKV. Zonder voorafgaand onderzoek en zonder vrijstelling van rees bestaande ziektes zoals vaak wel het geval is . Zo vermelden veel verzekeringsmaatschappijen in de kleine lettertjes bij wat niet is verzekerd : brandwondenzorg en materialen, bestaande afwijkingen , rugletsels,....echt waar , de mest voorkomende ziektes sluiten ze dus gewoon uit ! En bij brandwonden kan de rekening heel vlug oplopen hoor , te rekenen dat 1 pot flaminal al meer dan 90 euro kost en er zo op 1 brandwondenpatiënt per dag al 5 potten worden gesmeerd! Zou niet graag in die mensen hun plaats zijn ! (financieel hé anders al helemaal nie, vreselijk)
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muis

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 17, 2007 7:57 pm Onderwerp: |
|
|
|
hier zijn we allemaal gratis verzekerd,via Geert zijn werk,enkel 1 keer per jaar,als we in het ziekenhuis belanden hebben we een opleg van 50 euro,maar dat is slechts de eerste keer,Geert geeft er met zijne rug vorig jaar 4 keer ingelegen,kosten te betalen voor ons 50 euro,goed hé en het schone eraan is dat als hij op pensioen gaat hij de verzekering voort kan gebruiken,dan wel mits een kleine vergoeding
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Saskia

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 18, 2007 10:07 am Onderwerp: |
|
|
DKV is inderdaad niet goedkoop, maar heb er met de bevalling en dan de verschillende opnames van Camille en Amaryllis in hun eerste levensjaar ook mijn premies van de vorige jaren eruit gehaald.
_________________ Saskia, mama van Amaryllis en Camille (20/07/2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 627 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 18, 2007 10:46 am Onderwerp: |
|
|
hier heb ikzelf ook amper iets moeten opleggen, denk alleen de huur van de borstpomp en dat was t dan wel!
ik heb ook bewust gekozen voor een éénpersoonskamer, stel je voor dat je nog met iemand zou liggen en k vond het nu soms al zoooo druk dus...
ik ben bij de onafhankelijken en heb wel een aanvullende verzekering ook en hospitalia +. k moest zelf mijn zwangerschapsconsultaties bij de gyn niet betalen!! lekker makkelijk dus
ben ook héél blij van die verzekeringen
qua kosten: denk dat t bijna op 800 en nog eens 250 uitkwam van alle testen enz...
bij Yerko (eenling, gewone bevalling - dus maar vijf dagen ziekenhuis) koste het iets van 700 euro
|
 |
tamtam

Geregistreerd op: 07 Okt 2007 Berichten: 526 Woonplaats: sint-laureins
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 18, 2007 11:42 am Onderwerp: |
|
|
Ik had tijdens de zwangerschap een hospitalisatieverzekering bij de cm.
Omdat ik 6 weken voor de bevalling was opgenomen in het ziekenhuis liep onze rekening op tot boven de 2500 euro. Die moesten wij zelf betalen en kregen dit dan pas terug na 3 maand van de cm.
Ondertussen had kjell alweer in het ziekenhuis gelegen en mochten wij alweer een rekening betalen. Je moest dan ook nog een hele papierwinkel bij houden. Wij zijn dan overgeschakeld op een hospitalisatieverzekering van de kbc en hebben nu ook zo'n kaartje. Zo is alles veel duidelijker en weet je al dat je geen grote bedragen zal moeten uitgeven.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 627 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 18, 2007 2:41 pm Onderwerp: |
|
|
tamtam
hier moet ik eerst ook wel zelf de factuur betalen, maar als je snel genoeg bent met je papierwinkel dan betalen je ze al terug voordat ik het van mijn rekening laat gaan (betaling 40 dagen na factuurdatum) dus dat is dan niets betalen he!!!
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|