Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

hoeveel flesvoeding bij combinatie borst/fles

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Dec 05, 2006 7:39 pm    Onderwerp: RE: hoeveel flesvoeding bij combinatie borst/fles Reageren met citaat

ik snap niet dat ze te veel eten? De meeste kids zitten op die leeftijd toch nog op 6 voedingen (en soms zelfs nog meer)? En borstvoeding verteert inderdaad sneller dan flesvoeding hoor (daarom dat ik het systeem aanhield: beiden (afgekolfde) borstmelk of beiden Nutrilon. Dan hadden ze tenminste telkens gelijktijdig honger).
Heidski

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Dec 05, 2006 8:22 pm    Onderwerp: RE: hoeveel flesvoeding bij combinatie borst/fles Reageren met citaat

Ja dat lijkt mij toch het meest logische.
Probleem is, ik heb hier geen kolf-machine, dus ik weet eigenlijk niet hoeveel ze van mij drinken.
Ik ga ze meer proberen aanleggen en zien hoe dat verloopt.
En of er dan ook nog wat slaap inzit Wink
Ik hou jullie op de hoogt, alvast bedankt!

Heidi
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jessie

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Dec 05, 2006 8:51 pm    Onderwerp: RE: hoeveel flesvoeding bij combinatie borst/fles Reageren met citaat

wat ze in het ziekenhuis deden is ze voor de borstvoeding wegen en erna en het verschil was wat ze hadden gedronken. Maar doordat mijn meisjes op 36,5 weken zijn geboren hadden ze nog niet genoeg kracht om te zuigen. Na 3 weken afkolven (tot ze 3 kg wogen) mocht ik opnieuw proberen maar dat lukt niet, ze waren al verwend door de fles.
Ik heb afkolven gecombineerd met fles. Ik kolfde af na hun voeding, en bij de volgende voeding kregen ze elk de helft van de moedermelk en dan aangevuld met nog een flesje nutrilon HA1
Lieve

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2007 3:20 pm    Onderwerp: RE: Borstvoeding Reageren met citaat

Hallo allemaal,

Is voor mij allemaal een beeetje nieuw alhoewel ik het al een beetje gewend ben;
Ben nu 29 weken zwanger van een tweeling en tot hier toe verloopt alles normaal
Zou graag jullie reactie hebben ivm borstvoeding is het haalbaar ze allebei tegeijk
te voeden?groetjes Lieve
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
sundance

Site Admin

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2007 3:38 pm    Onderwerp: RE: hoeveel flesvoeding bij combinatie borst/fles Reageren met citaat

He lieve eerst proficiat met je zwangerschap en welkom op deze leuke site!
Ikzelf heb het maar drie weken gekunt bv. geven maar dat kwam door de vermoeidheid en omdat ik het steeds moest afkolven en naar de prematuren brengen. Had ook nog twee andere kids rondlopen. Maar het kan perfect!!! Ik geloof dat er hier een aantal zijn die bv. gegeven hebben. Dus ik ben niet de juiste persoon die je kan helpen. Alleszins jou keuze is de beste keuze!!
bestellen bij muzemans
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken MSN Messenger
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2007 3:45 pm    Onderwerp: RE: hoeveel flesvoeding bij combinatie borst/fles Reageren met citaat

ik heb het uiteindelijk ook bijna vier maanden volgehouden, wel deeltijds omdat ik -door allerlei omstandigheden- nooit goed op gang ben gekomen. En omdat de jongens niet goed wisten wat ze met een borst aanmoesten (dat belooft Very Happy), heb ik wel moeten afkolven. Maar het kan perfect, als het tenminste jouw plan is om het te doen. Want okee, voorstanders genoeg van bv, maar als je er zelf niet achterstaat, moet je het echt niet doen hoor... Trouwens, ook van mij nog een dikke proficiat hé!
katreseke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2007 4:00 pm    Onderwerp: RE: hoeveel flesvoeding bij combinatie borst/fles Reageren met citaat

Hallo Lieve, ook van mij een proficiat met de zwangerschap!
In het ziekenhuis kregen mijn meisjes 's nachts af en toe een flesje erbij van de verpleegsters, maar eens thuis heb ik gedurende 2 maand 100 % borstvoeding gegeven. In het begin was het wel zwaar en ik ben er nooit echt in geslaagd om ze allebei tegelijk aan te leggen als ik alleen thuis was. Vele andere tweelingsmoeders slagen daar blijkbaar wel in, dus misschien lag het aan mij ...
Na 2 maand had ik 's avonds niet altijd meer genoeg melk en ben ik begonnen met flesjes bij te geven. Na 3.5 maand ben ik volledig met bv gestopt. Achteraf gezien had ik er dan spijt van dat ik zo vroeg gestopt ben.
Met een tweeling is bv niet altijd vanzelfsprekend, maar laat je niet afschrikken. En als het niet zo lukt dan moet je maar denken dat 1 dag bv geven beter is als geen.

Laatst aangepast door katreseke op Wo Feb 14, 2007 4:01 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5

Ga naar: