Koopjesforum voor babyartikelen.Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
Isarubines blog
sundance's blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
Jipenjanneke's blog
katreseke's blog
pedro's blog
twinneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Hoe zit dat financieel ?

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Geldzaken en meerlingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
neske

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 11, 2009 5:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

hey, om nog even laat op de vraag te antwoorden, het is idd rekenen. Ook wij hadden net een huis gekocht, dus tel daar twee kindjes ineens bij. Gelukkig hadden wij al 1 grote auto dus dat spaarde ook al een kost, en hebben onze ouders ook willen inspringen voor de grote stukken (buggy en slaapkamer). Verder hebben wij heel veel op een geboortelijst laten zetten is er daar ook het meeste van gekocht (wat we echt nodig hadden en de rest moesten we niet kopen).
Qua werken, ik had ook eerst ingecalculeerd dat ik het ouderschapsverlof van de twee meisjes voltijds zou opnemen, maar daar ben ik al van teruggekomen. Ik ben volop aan't zoeken naar werk met de bedoeling volgende maand opnieuw te gaan werken. Het ouderschapsverlof dat nog overblijft ga ik dan volgend jaar in 4/5 opnemen, dat is een kleiner verschil.
Voor de rest hebben we ook alles alleen gedaan (geen poetshulp of kraamhulp) en hebben we geluk dat mijn moeder twee dagen in de week op de kindjes wil en kan komen letten eens ik terug ga werken (hoewel ze vrij ver woont). Dat zijn dan maar 3 dagen opvang meer en daar is er hetzelfde systeem dat hier al werd beschreven, prijs volgens loon berekend, korting volgens aantal kinderen ten laste en dan nog eens korting omdat het een tweeling is.
Pampers en pap blijven een grote kost (ik ben blij dat ze naar de pap 2 zijn overgeschakeld die vind je ook in winkels), maar daar let ik ook op promoties (Nutrilon heeft lang een actie gedaan van 2€ korting en bij Makro deden ze daar dan zelf nog iets bovenop, hetzelfde met pampers die staan ook regelmatig in promotie). Ik heb de kruidvat pampers enzo ook uitgeprobeerd maar Phaedra krijgt er uitslag van, dus heb ik weinig keus. Ze willen wel enkel potjes eten en dat koop ik wel bij kruidvat, toch ook al een stuk goedkoper dan de bekende merken. En qua kleding, tweedehands, solden en koopjes enzo.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
lijntje

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 11, 2009 8:26 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik zie net dat je van vlak bij diest bent zenda, ik ben der geboren en her er toch 14 jaar gewoond en school gelopen, ik heb hier nog veel kleedjes liggen ( zelfs nog prematuur) en onze koets staat ook nog te koop dus moest het je interreseren stuur je maar een pb. voordeel is ook dat je de aanschaf van een koets enzo ook kunt betalen met de geboortepremie en gezien een tweeling telt als een éénling krijg je 1000 euro en daar kan je toch al iets meedoen hé. en ja het zal inderdaad wel wat zwaarder zijn zonder hulp van ouders en of schoonouders maar ook daar geraak je door hoor en lukt er iets niet of zit het je hoog... er zijn hier luisterenden oren genoeg Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
muzemans

Site Admin

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 11, 2009 9:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

1000 euro per kind, dus da's toch al 2000 euro...
Ik heb ook een buggy te koop staan.
Alhoewel ook bij ons de auto de duurste aankoop was....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
iris

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Mrt 12, 2009 2:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij ons was het ook de auto hoor, en de buggy en de slaapkamertjes en vooal de pap en de pampers vliegen ervandoor in het begin.
Ik heb wel altijd alles nieuw gekocht en doe ik nog altijd, mijn kleedjes daar krijg ik altijd flink wat geld voor in de tweedehandswinkel.
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
lina

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Mrt 12, 2009 2:26 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

wij hebben het geluk gehad dat mijn man de bedrijfswagen kon inruilen voor een grotere...

Wij gebruiken ook de kruidvat pampers. Ik ben niet zo'n tweedehandskoper (niet dat ik er iets tegen heb hoor) maar ik gebruik wel veel spullen van familie (dozen kinderkleding, autostoelen, draagdoek, flessenwarmer, sterilisator...). Na de auto was de buggy hier ook de duurste aankoop denk ik. En het park met bekleding. De kinderstoelen hebben wij van de CM Limburg. (we wonen wel in vl-brabant maar zijn daar lid gebleven owv de stoelen Embarassed )

Onze opvang (zelfstandige mini-creche) is jammergenoeg even duur voor beide kids (19euro per dag). Maar opvang vinden is zowieso niet simpel. Ik had hier niet de keuze, anders zou ik ws ook voor een creche van K&G zijn gegaan. Maar ik ben wel tevreden van de opvang die ik heb hoor;

Neske, wat ik nog wou zeggen: mijn man had onlangs ook fruitpap van het kruidvat bij. Toen ik het aan het geven was vond ik het zo zoet ruiken en toen zag ik bij de ingredienten dat er suiker bij zit. Daar schrok ik toch wel van. Voor zover ik weet is dat bij die van Olvarit niet het geval en om die reden koop ik dus geen goedkopere kindervoeding meer. Je doet er uiteraard mee wat je zelf wil maar ik zeg het maar voor het geval je het niet zou weten.

groetjes
Terug naar boven
neske

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Mrt 12, 2009 9:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

@Lina, oei daar had ik idd niet op gelet.

Ben direct eens naar mijn potjes gaan kijken, maar er is geen toegevoegd suiker. In lijst van voedingswaarde staat wel suiker tussen, maar ik veronderstel dat dat de fruitsuikers zijn die sowieso altijd in fruit zitten. Ik heb het eens vergeleken met een potje hipp dat hier ook stond en het aantal gr suiker per 100gr is vergelijkbaar. Dus ik ben gerustgesteld Wink Het hangt er natuurlijk ook vanaf met welk soort fruit het potje gemaakt is.

Bedankt voor het op te merken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
lina

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Mrt 12, 2009 10:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

@neske: oei, misschien heb ik dan niet goed opgelet en wat te rap geoordeeld. Ik ga het ook nog eens bekijken.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Geldzaken en meerlingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

Ga naar: