Alexandertje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Aug 06, 2007 8:07 pm Onderwerp: Hoe werkt dit forum? |
|
|
Vooraleer je verder surft op dit forum is het misschien handig dit eerst even te lezen. Deze tips zullen je verbijlf op dit forum vergemakkelijken en aangenamer maken
Waarom moet ik eigenlijk registreren?
Registratie geeft je toegang tot bijkomende functies die voor gasten niet beschikbaar zijn, zoals het kiezen van avatar-afbeeldingen, de mogelijkheid tot privéberichten, e-mailen naar andere gebruikers, lid worden van gebruikersgroepen, enz. Het neemt slechts een paar minuten in beslag dus het is aan te bevelen om te registreren.
Opgelet: als je registreert en niets post, zal je account verwijderd worden na 10 dagen. Dit was nodig om het aantal spammers die zich registreerden niet meer dagelijks manueel te moeten verwijderen. Wil je dus geregistreerd blijven, post dan 1 berichtje, zodoende blijft je account actief.
Ik ben mijn wachtwoord kwijt!
Geen paniek! Hoewel je wachtwoord niet teruggehaald kan worden, kan het er wel een nieuw wachtwoord aangemaakt worden. Ga om dit te doen naar de Inlog-pagina en klik op Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Volg hierna de instructies, en er wordt een nieuw wachtwoord opgestuurd naar het e-mail-adres dat in je profiel staat.
Hoe kan ik een afbeelding tonen onder mijn gebruikersnaam?
Er kunnen twee afbeeldingen staan onder een gebruikersnaam bij het bekijken van posts. De eerste is een afbeelding verbonden met je rang, meestal in de vorm van sterren of blokjes die hoeveel posts je gemaakt hebt of je status op het forum aangeven. Daaronder staat vaak een grotere afbeelding, beter bekend als een avatar, en deze is meestal persoonlijk voor elke gebruiker. Het is aan de forumbeheerder om avatars toe te staan en de wijze waarop avatars kunnen worden geselecteerd te kiezen. Indien je geen avatars kan gebruiken is dit een keuze van de forumbeheerder, vraag hem/haar naar de reden (je kunt er zeker van zijn dat de beheerder hier een goede reden voor heeft!).
Hoe plaats ik een onderwerp in een forum?
Eenvoudig -- klik op de overeenstemmende knop in het forum of onderwerp. Misschien moet je registreren om een bericht te plaatsen. De beschikbare mogelijkheden staan in een lijst onderaan de pagina (de Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum, Je mag reacties plaatsen in dit subforum, enz. lijst).
Hoe kan ik een onderschrift toevoegen aan mijn bericht?
Om een onderschrift toe te voegen aan een bericht moet je eerst een onderschift instellen, dit kan je doen via je profiel. Zodra je een onderschrift hebt aangemaakt kan je het Onderschrift toevoegen-vakje aankruisen op het postformulier om je onderschrift toe te voegen. Je kan ook automatisch je onderschrift laten toevoegen aan al je berichten door de overeenstemmende optie te kiezen in je profiel. Zelfs dan kun je er nog per bericht voor kiezen om je onderschrift niet toe te voegen, door het Onderschrift toevoegen-vakje uit te schakelen op het postformulier.
Wat zijn smilies?
Smilies, of emoticons, zijn kleine afbeeldingen die gebruikt kunnen worden gebruikt bepaalde gevoelens uit te drukken met een code, zo betekent bijvoorbeeld gelukkig, en triest. De volledige lijst van emoticons kan geraadpleegd worden via het postformulier. Probeer niet teveel smileys te plaatsen in je berichten, want ze kunnen een bericht onleesbaar maken en een moderator kan beslissen deze te verwijderen of het bericht in zijn geheel te verwijderen.
Wat zijn Beheerders?
Beheerders zijn mensen met de meeste controle over het forum. Deze mensen hebben controle over alle facetten van dit forum zoals het instellen van permissies, verbanning van gebruikers, aanmaken van gebruikersgroepen of moderatoren, enz. Zij hebben ook alle rechten die moderators hebben in alle forums.
Wat zijn Moderators?
Moderators zijn personen (of groepen van personen) wiens werk het elke dag op het forum te letten. Zij hebben het vermogen om berichten te bewerken, te wissen en onderwerpen te sluiten, heropenen, verplaatsen, wissen en splitsen in het forum waar zij moderator van zijn. Over het algemeen zijn moderators er om te voorkomen dat mensen off-topic gaan (afwijken van het onderwerp) of verwerpelijk materiaal plaatsen.
De volledige lijst met tips vind je hier:
http://www.meerlingen.org/faq.php
|
|