| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
lina

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 05, 2008 11:18 am Onderwerp: hoe voelt een 'harde buik'? |
|
|
misschien een beetje een stomme vraag maar ik lees er vanalles over, behalve hoe dat het voelt
daarnet werd de bovenkant van mijn buik een paar keer hard en voelde ook wat 'verdoofd' . Het ging telkens wel snel over en ik heb amper inspanningen gedaan vandaag...
Kan iemand proberen een omschrijving te geven?
groetjes
|
 |
double fun

Geregistreerd op: 17 Mrt 2008 Berichten: 229 Woonplaats: vlaams-brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 05, 2008 11:25 am Onderwerp: |
|
|
Denk dat dat voor iedereen ook wat anders voelt. Bij mij was het inderdaad een soort verharding van de baarmoeder. Dus dat voelde verkrampt aan binnen in mijn buik, maar mijn buik zelf bleef redelijk soepel, je voelde alleen dat eronder een grote massieve klomp lag, meestal met een heel onregelmatige vorm.
Bij mij deed dat soms pijn (ahoewel, eerder een onaangenaam gevoel dan echte pijn).
Ik kreeg het ook op de meest vreemde tijden, niet altijd na inspanning, maar wel zeker en vast als ik me TE veel inspande...
_________________ Mama van Hanne-Laure en Lyse-Linde (22/10/2007) en meter van een buikbaby (oktober 2008?) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Tara

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 05, 2008 12:11 pm Onderwerp: |
|
|
Denk inderdaad dat dit van iedereen een beetje anders is, van mij is het alsof al de spieren in mijn buik zich plots aanspannen en als ik dan probeer van met mijn vinger een beetje mijn buik in te duwen, dan doet dat enorm veel pijn...
Het is alsof je buik ipv zacht plots een harde klomp wordt... Weet niet of ik je hiermee heb geholpen, maar is moeilijk te omschrijven!
_________________ url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url] |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 05, 2008 1:10 pm Onderwerp: |
|
|
zoals tara het beschrijft is het beste om uit te leggen,je voeld je buik als je gewoon rustig bent een klein beetje induwen met de vingertoppen,meestal voeld dat zacht geen tegendruk,maar met een harde buik kun je dat gewoon ni induwen wegens te hard
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
susan

Geregistreerd op: 25 Okt 2007 Berichten: 18 Woonplaats: Oostakker (Gent)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 05, 2008 3:54 pm Onderwerp: harde buik |
|
|
hey
ik had al heel vroeg harde buiken en naar het einde toe heb ik er meer en meer en veel intensiever...woensdag heb ik ingeleide bevalling op 36 weken.
bon in begin was het telkens alsk inspanning deed. Rondlopen of me gewoon rechtstellen of uit bad komen of even rechtstaan...
Toen voelde mijn buik gewoon heeel erg gespannen. zo alsof je een krampachtig gespannen gevoel krijgt over de buik. Trekt dan zo beetje tegen ook. Later alsk er één kreeg werd mijn buik kei keihard en nam die de vorm aan van hoe de vruchtzakken of baby's lagen. Zo zie je dan links een bult en recht een bult en telkens als je harde buik hebt komt dan diezelfde vorm terug. Tenzij ze zich verlegt hebben natuurlijk. Dan voelde alsof mijn blaas en maag en borsten verplettert werden.
ik heb nu al nachten met zo van die buiken gelegen en ik krijg er ook heel warm van. Alsof je lichaam al je bloed naar daar pompt.
ik heb zo ook al heel regelmatig gehad;;;
zo dus het hangt beetje af van hoe ver je bent en hoe harde harde buiken je hebt.
groetjes
susan
ps: ondertussen harde buik lol
_________________ ik ben een aanstaande mama van een tweeling.Berekend 4juni, ma zal wel iets vroeger zijn hé
Dit is mijn eerste zwangerschap.De zorg van een tweeling zal heel wat vragen van me dus ik kan zeker wat tips gebruiken. Weet niet echt wat me te wachten staat. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tamtam

Geregistreerd op: 07 Okt 2007 Berichten: 511 Woonplaats: sint-laureins
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 05, 2008 6:53 pm Onderwerp: |
|
|
Is idd zo een gevoel, precies een te grote bal die in je buik zit, waar je huid te klein voor is en je geen putje meer kan induwen, een gespannen, hard gevoel...
_________________ Tamara, mama van Sharissa (02/04/1993), Sibren (03/08/1995), Kjell (22/05/2003) en Tibbe (22/05/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 616 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 05, 2008 10:58 pm Onderwerp: |
|
|
Bij mij voelde ik dat opkomen van onderaan mijn buik naar boven toe; zo een heel gespannen gevoel waarbij je buik idd helemaal hard aanvoelt.
Je krijgt er een beklemmend gevoel van (lichtjes eigenlijk, want aanvankelijk had ik het helemaal niet door)
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|