| |

sundance's blog Isarubines blog L's blog San's blog gyt's blog muzemans's blog twinneke's blog katreseke's blog Kristel's blog pedro's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
nele

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 26, 2007 12:56 pm Onderwerp: Hoe tweeling uit elkaar houden? |
|
|
In de creche waar onze meisjes gaan kunnen ze niet meer uit elkaar houden.
Ze zijn nu 14 maanden en beginnen steeds meer op elkaar te lijken, voor ons is het geen probleem om ze uit elkaar te houden maar in de opvang en voor mensen die hen niet regelmatig zien is het ook een probleem
Heeft er iemand tips of hoe houden jullie jullie tweeling uit elkaar
Bedankt
Mama nele , Lotte en Hanne
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 26, 2007 1:30 pm Onderwerp: |
|
|
een armbandje aandoen ééntje aan de rechterarm en ééntje aan de linker arm,verschillende kleur kleren maar dan altijd de zelfde kleur naar het zelfde kindje bv blauw en rood veel kleren dan in blauw en de andere gekleed in het rood
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3901 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 26, 2007 2:21 pm Onderwerp: |
|
|
al zijn er nu absoluut geen problemen meer om hen uit elkaar te houden, toch houd ik het systeem aan van heel in het begin (toen het mij dus nog niet lukte): Pieter kreeg systematisch het lichtste kleurtje aan van kleertjes (of als ik hen identiek kleedde: lichtere kleur kousjes ofzo). Nu ze heel goed herkenbaar zijn, kleed ik ze nog vaker identiek/gelijkaardig, dus heel vaak hetzelfde in een andere kleur. En dan houd ik toch het systeem aan van: als er rood of oranje in zit, is dat Lennart, en groen voor Pieter. Bij rood en oranje (ik heb zo een set longsleeves is oranje voor Lennart). Bij andere kleuren (bv beige en bruin) is de donkerste kleur voor Pieter (maar da's omdat die zo fel zevert dat ik hem niet meer het lichtste wil aandoen). Enfin, er vallen systemen te bedenken... maar misschien is een andere kleur elastiekje in de haartjes, een bepaalde kleur kousen of een armbandje wel praktischer? Of haartjes verschillend knippen? Bij meisjes heb je daar nog wel wat mogelijkheden bij...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lulleman

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 26, 2007 4:24 pm Onderwerp: |
|
|
een tattoo?
_________________ De groenten,
Vadere van Axel en Maxim, Sarah en Joey |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2830 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 26, 2007 4:51 pm Onderwerp: |
|
|
Bij ons hebben ze beiden een armbandje met hun naam.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muis

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 26, 2007 5:52 pm Onderwerp: |
|
|
|
en als je dan van die deugnieten heb die hunne naam al kennen en de juf zegt wie is Mathias,wijzen ze naar elkaar en beginnen te lachen,dus dat beloofd nog,nee alle gekheid,ik zou beginnen met hun haartjes een verschillend rekkertje of een ander kousbroekje of ja een naamkaartje desnoods,het is niet jou schuld dat ze ze niet uit elkaar kunnen houden en ik vind dat jij zelf beslist wat je hun aandoet ...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Okt 27, 2007 5:52 am Onderwerp: |
|
|
Met meisjes kan je inderdaad gemakkelijk iets met hun haar doen (als het al lang genoeg is natuurlijk): ene met en ene zonder staartjes, speldjes, ... Maar dan moeten de mensen van de creche wel noteren hoe ze de kindjes kunnen herkennen hé.
Om het echt duidelijk te maken lijken armbandjes met de naam mij het gemakkelijkst.
_________________ Joepie!!! Hanne en Klara (04/09/2006) hebben er een zusje bij: Nina (11/02/2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|