| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Saskia

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Feb 13, 2008 10:56 am Onderwerp: |
|
|
Wij hebben hun samen gezet wat de voedingen betreft. Terwijl eentje borstvoeding kreeg, gaf G. de ander een flesje. Het is soms een beetje forceren in het begin, maar dat ging voor ons het beste.
_________________ Saskia, mama van Amaryllis en Camille (20/07/2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Feb 13, 2008 12:32 pm Onderwerp: |
|
|
Tja ik heb er ook altijd alleen voor gestaan, de papa werd niet wakker hoor, de eerste 2 a 3 weken hielp hij wel mee maar toen hij terug ging werken ... nogabollen ... ik sliep, gaf eten, badje, meer deed ik niet en het huishouden, tja, dat zag er toen uit ...
Als jullie afspreken dat jij daarvoor zorgt dat je thuis komt kan Kristien toch goed bijslapen als de kids slapen in de dag.
Het is gewoon 1 gouden regel, verdeel de taken zo goed mogelijk en dan kom je er wel en zo te lezen vullen jullie elkaar heel goed aan dus dat zal wel lukken he.
_________________ mama van Dagmar & Greg
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Feb 13, 2008 3:36 pm Onderwerp: |
|
|
Bij ons is 't een beetje de afspraak diegene die thuis is (niet moet gaan werken) staat op. Meestal ben ik dat dus. Bert staat in shiften, dus die is er elke week ook 2 nachten niet en moet ik 't sowieso alleen zien te redden. En ik ga rusten als Bert thuis is en even voor de kids zorgt.
Als ik ook ga werken weet ik niet hoe we 't gaan regelen, want overdag rusten heb ik wel nodig als ik er snachts ben uitgeweest.
Ik heb niet goed gelezen hoe oud je kindjes zijn, maar misschien helpt het om hun laatste voeding aan te dikken (met rijstemeel of zo) zodat ze doorslapen tot 5u of 6u? Dat doen wij sinds ze 4m zijn.
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Margaret

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Feb 13, 2008 5:39 pm Onderwerp: |
|
|
Is het een oplossing dat Kristien vroeger naar bed gaat en dat jij de laatste avond voeding alleen doet, en zij de nacht voeding alleen doet? (Ik snap dat de baby's niet op hetzelfde tijd drinken in de nacht, maar ja, dan maar 2x opstaan voor Kristien). Zo krijgen jullie allebei wat uurtjes slaap op een rij....
Het is zeker zwaar, die eerste slapeloze nachten/maanden en zoals al is gezegd, vrees ik dat jij toch naar je werk zal gaan met een slaperig kop
Succes!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
joe

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Feb 13, 2008 7:41 pm Onderwerp: |
|
|
Bij ons stond mijn ventje mee op die eerste 2 maanden. Dat was gewoon effe doorbijten maar het went wel. We maakten er wel een gewoonte van om 's avonds vroeg te gaan slapen en niet zomaar voor TV te blijven hangen. Denk wel dat ik 's avonds de late pap alleen deed en dat hij dan al extra vroeg ging slapen zodat hij er 's nachts mee uitkon. Hij heeft er nooit over gezeurd, het ging gewoon vanzelf op automatische piloot. Elk deed een kind, zonder veel poespas : pamper, fles, boertje en hup er terug in. Gelukkig konden wij direct de slaap vatten.
_________________ mama van Roxanne (24/10/1996), Nicolas (07/10/1998) en Jack en Billie (12/09/2006)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lijntje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Feb 13, 2008 8:54 pm Onderwerp: |
|
|
|
hier ook nachtvoeding en wij staan ook samen op omdat ze samen wakker worden maar wat ik het meest vermoeiend erbij vind is dat ze ook hun huiluurt(je s'nachts hebben dus de nacht zie der bij ons zo uit; 12.30 nina huiluutyje tot ongeveer 2.00 om 3.00 nachtvoeding tot ongeveer 4.00 en om 4.30 huiluurtje tia tot ongeveer 6.00 en om 7.00 de volgende voeding. sta met momenten te trillen op mijn benen en slaap in de dag nog wel een tweetal uurtjes bij maar dan nog is dat verre van voldoende. is ook de reden waarom ik sinds vorige week nog niet op de site ben kunnen komen tot nu toe en vrees dat het lang gaat duren eer ik hier alles bijgelezen heb ook
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 974 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Feb 13, 2008 9:20 pm Onderwerp: |
|
|
Zolang Chokotoff nog vaderschapsverlof had, stonden we allebei op en gaven we elk eentje melk.
Na die 10 dagen gaf ik ze alleen. Ze kregen hun laatste voeding rond 23u30 (van ons beiden). Elena was altijd als eerste wakker rond 4u en ik gaf haar dan eerst (en intussen maar hopen dat Margot nog even bleef slapen) en daarna Margot. Daarna sliepen ze dan tot 8-9u 's morgens.
Margot sliep gelukkig heel snel door en een paar weken later lukte dat voor Elena ook. Nu lijkt het echt al lang geleden....
Lijntje, veel sterkte!! Die nachten zijn echt zwaar en ik kan me inbeelden dat als ze dan ook nog eens hun huiluurtje hebben, het huilen je nader staat dan het lachen.
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|