| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Tanja

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 16, 2008 2:24 pm Onderwerp: Hoe kom je de huildagen door ??? |
|
|
Hoi Meiden,
Onze jongens zijn nu 6 weken en de huildagen zijn nu begonnen...
Hoe kom je deze tijd door ???
Wie heeft er tips;
wat doe je als je alleen thuis bent en ze zijn samen alleen maar aan het huilen ??
En je zit bijvoorbeeld al vanaf de ochtend in je nachthemd en je wilt eindelijk wel eens een broodje eten of lekker douchen...
En hoe lang is normaal voor ze om te huilen op zulke dagen...?
Mijn man wou 's avonds al naar het ziekenhuis, "dit is niet normaal;er is vast iets mis..."
Pffff, het valt niet mee....en dan zit de vrouw er ook nog bij te huilen...hahaha
Hoe komen/kwamen jullie deze tijd door ??
_________________ zwanger van een tweeling op Curacao |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 16, 2008 4:42 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb vooral tips voor jou zelf:
* Bedenk dat het over gaat. Dat hielp wel eens bij mij. Gewoon beseffen dat dit niet eeuwig blijft duren.
* Zo rustig mogelijk blijven (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk... Je wordt er horendol van op den duur). Doe iets om je te helpen je rustig te houden. Bel iemand om even te zagen, surf even op de site om je beklag te doen, blijven ademen, ...
* Van zodra je kan (en schep die gelegenheden zelf een beetje) even tijd maken voor jezelf: badje nemen, kort wandelingetje, een dutje doen.
Het schijnt dat babies in deze periode wel tot 6 uur per dag kunnen huilen en dat is zeker normaal. Dat kan echt wel hard zijn zodat je denkt dat ze pijn hebben of dat er echt iets ernstig scheelt maar het is soms gewoon maar huilen om te huilen. Ze moeten deze periode gewoon door.
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3952 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 16, 2008 5:35 pm Onderwerp: |
|
|
met oordopjes
Neen neen, serieus hé! Wat bij de onze heel goed hielp rond die leeftijd was hen lekker in een lakentje inwikkelen (gebakerd eigenlijk, zodat ook de armpjes dicht tegen het lichaam zaten), en dan lag ik in de zetel, de poef ertegen, het voedingskussen als een lus voor me liggend, en daar lagen ze dan beiden in, lekker dicht bij mij en mijn gezicht, en ik kon hen zo een beetje strelen. Zo vielen wij praktisch elke vooravond in slaap, met zijn drietjes
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ChristelDepaepe

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 16, 2008 5:49 pm Onderwerp: |
|
|
Mijn beren zijn nu bijna 11 weken oud en ze begonnen ook meer te huilen vanaf 6 weken.
Je komt er idd horensdol van!
Maar zo erg is het nu ook weer niet hoor, al bij al mag ik nog altijd niet klagen. Maar af en toe hebben ze hun momentjes.
Tja, hoe ik kom ik deze tijd door... Gaan wandelen helpt ook wel.
Af en toe hulp inschakelen vd oma's om eens af te lossen. Ga boodschappen doen, kruip eens onder de zonnebank...
K weet het, tis nie gemakkelijk. Ik sta er ook alleen voor overdag in de week, maar het lukt.
Douchen probeer ik onmiddellijk te doen als ik opsta. Eten gebeurt tussendoor.
_________________ Christel, mama van Ferre & Aaron ° 2 mei 2008
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 16, 2008 6:44 pm Onderwerp: |
|
|
tja tips de een neemt ze bij haar/hem de ander laat ze wenen,wat is het beste geen idee maar zorg dat je er ni onderdoor gaat want het is iets dat op je zenuwen werkt en dat door merg en been gaat,je voelt je machteloos omdat je ze ni getroost krijgt,maar als ze alles hebben gehad en gedaan kun je ni meer doen dan ze gewoon laten wenen en soms gewoon de deur toetrekken zodat je zelf een beetje kunt adem halen.
Maar het gaat over hoor geloof me,maar daar heb je nu niks aan hé
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1173 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 16, 2008 8:32 pm Onderwerp: |
|
|
Wij hebben de chance gehad geen huilbaby's te hebben, zelfs in hun meest vermoeiende was dat nog goed verdraagbaar.
Wat wij doen als ze écht moe worden: Een wandeling maken, in de babybjorn dragen (de ene, en de andere effe ingebakerd in bed stoppen of in het park). Wij begonnen vrij vroeg te stimuleren met speeltjes in het park want hun huilen kwam ook veel van verveling. En voor de rest, toch wel af en toe eens goed laten doorbrullen. Onze twee kunnen dat namelijk echt vlak voor ze in slaap vallen en dat is echt een vechten tegen de slaap. Veel succes!
|
 |
Tanja

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 16, 2008 9:38 pm Onderwerp: Thanx |
|
|
Thanx voor de steun, Heb ze vanmiddag in bed gelegd na de voeding van 12.00 uur, en na een uurtje steeds naar de kamer te lopen om de spenen terug te stoppen zijn ze dan toch lekker in slaap gevallen.(ik had ze eerst veel in de box overdag)
In bad en gegeten en nu liggen ze weer heerlijk te pitten, heerlijk wat een rust.
Gelukkig is mijn mannetje wel geregeld thuis overdag zodat ik af en toe even wegkan, dat is dan echt een verademing.
Helaas nog niet veel oppasmogelijkheden omdat onze familie in NL woont, binnenkort toch eens op zoek naar een oppas die we vertrouwen met onze twee hummels. (dat is het, als ze zo veel huilen laat je ze toch niet graag achter bij zomaar iemand)
Yes, ik heb zelfs vanalles in huis kunnen doen vanmiddag, wat kun je veel doen in een paar uurtjes als ze zoet zijn, hahaha
fijn dat jullie je tips hebben gedeeld, ik ga vanavond het inbakeren proberen met een dun lakentje.
Groetjes Tanja
_________________ zwanger van een tweeling op Curacao |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|