Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Hoe kom je de huildagen door ???

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zwangerschap, bevalling en kraamtijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tanja

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Jul 16, 2008 2:24 pm    Onderwerp: Hoe kom je de huildagen door ??? Reageren met citaat

Hoi Meiden,
Onze jongens zijn nu 6 weken en de huildagen zijn nu begonnen...
Hoe kom je deze tijd door ???
Wie heeft er tips;
wat doe je als je alleen thuis bent en ze zijn samen alleen maar aan het huilen ??
En je zit bijvoorbeeld al vanaf de ochtend in je nachthemd en je wilt eindelijk wel eens een broodje eten of lekker douchen...
En hoe lang is normaal voor ze om te huilen op zulke dagen...?

Mijn man wou 's avonds al naar het ziekenhuis, "dit is niet normaal;er is vast iets mis..."
Pffff, het valt niet mee....en dan zit de vrouw er ook nog bij te huilen...hahaha

Hoe komen/kwamen jullie deze tijd door ??
Vlinderelf

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Jul 16, 2008 4:42 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb vooral tips voor jou zelf:
* Bedenk dat het over gaat. Dat hielp wel eens bij mij. Gewoon beseffen dat dit niet eeuwig blijft duren.
* Zo rustig mogelijk blijven (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk... Je wordt er horendol van op den duur). Doe iets om je te helpen je rustig te houden. Bel iemand om even te zagen, surf even op de site om je beklag te doen, blijven ademen, ...
* Van zodra je kan (en schep die gelegenheden zelf een beetje) even tijd maken voor jezelf: badje nemen, kort wandelingetje, een dutje doen.

Het schijnt dat babies in deze periode wel tot 6 uur per dag kunnen huilen en dat is zeker normaal. Dat kan echt wel hard zijn zodat je denkt dat ze pijn hebben of dat er echt iets ernstig scheelt maar het is soms gewoon maar huilen om te huilen. Ze moeten deze periode gewoon door.
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Jul 16, 2008 5:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

met oordopjes Wink

Neen neen, serieus hé! Wat bij de onze heel goed hielp rond die leeftijd was hen lekker in een lakentje inwikkelen (gebakerd eigenlijk, zodat ook de armpjes dicht tegen het lichaam zaten), en dan lag ik in de zetel, de poef ertegen, het voedingskussen als een lus voor me liggend, en daar lagen ze dan beiden in, lekker dicht bij mij en mijn gezicht, en ik kon hen zo een beetje strelen. Zo vielen wij praktisch elke vooravond in slaap, met zijn drietjes Cool
ChristelDepaepe

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Jul 16, 2008 5:49 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn beren zijn nu bijna 11 weken oud en ze begonnen ook meer te huilen vanaf 6 weken.
Je komt er idd horensdol van!
Maar zo erg is het nu ook weer niet hoor, al bij al mag ik nog altijd niet klagen. Maar af en toe hebben ze hun momentjes.
Tja, hoe ik kom ik deze tijd door... Gaan wandelen helpt ook wel.
Af en toe hulp inschakelen vd oma's om eens af te lossen. Ga boodschappen doen, kruip eens onder de zonnebank...
K weet het, tis nie gemakkelijk. Ik sta er ook alleen voor overdag in de week, maar het lukt.
Douchen probeer ik onmiddellijk te doen als ik opsta. Eten gebeurt tussendoor.
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Jul 16, 2008 6:44 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

tja tips de een neemt ze bij haar/hem de ander laat ze wenen,wat is het beste geen idee maar zorg dat je er ni onderdoor gaat want het is iets dat op je zenuwen werkt en dat door merg en been gaat,je voelt je machteloos omdat je ze ni getroost krijgt,maar als ze alles hebben gehad en gedaan kun je ni meer doen dan ze gewoon laten wenen en soms gewoon de deur toetrekken zodat je zelf een beetje kunt adem halen.

Maar het gaat over hoor geloof me,maar daar heb je nu niks aan hé
San

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Jul 16, 2008 8:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij hebben de chance gehad geen huilbaby's te hebben, zelfs in hun meest vermoeiende was dat nog goed verdraagbaar.
Wat wij doen als ze écht moe worden: Een wandeling maken, in de babybjorn dragen (de ene, en de andere effe ingebakerd in bed stoppen of in het park). Wij begonnen vrij vroeg te stimuleren met speeltjes in het park want hun huilen kwam ook veel van verveling. En voor de rest, toch wel af en toe eens goed laten doorbrullen. Onze twee kunnen dat namelijk echt vlak voor ze in slaap vallen en dat is echt een vechten tegen de slaap. Veel succes!

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
Tanja

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Jul 16, 2008 9:38 pm    Onderwerp: Thanx Reageren met citaat

Thanx voor de steun, Heb ze vanmiddag in bed gelegd na de voeding van 12.00 uur, en na een uurtje steeds naar de kamer te lopen om de spenen terug te stoppen zijn ze dan toch lekker in slaap gevallen.(ik had ze eerst veel in de box overdag)
In bad en gegeten en nu liggen ze weer heerlijk te pitten, heerlijk wat een rust.
Gelukkig is mijn mannetje wel geregeld thuis overdag zodat ik af en toe even wegkan, dat is dan echt een verademing.
Helaas nog niet veel oppasmogelijkheden omdat onze familie in NL woont, binnenkort toch eens op zoek naar een oppas die we vertrouwen met onze twee hummels. (dat is het, als ze zo veel huilen laat je ze toch niet graag achter bij zomaar iemand)
Yes, ik heb zelfs vanalles in huis kunnen doen vanmiddag, wat kun je veel doen in een paar uurtjes als ze zoet zijn, hahaha

fijn dat jullie je tips hebben gedeeld, ik ga vanavond het inbakeren proberen met een dun lakentje.
Groetjes Tanja
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: