| |

Isarubines blog sundance's blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog Jipenjanneke's blog katreseke's blog pedro's blog twinneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
mama van Lino en Issa

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Dec 06, 2008 4:59 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo allemaal,
Ik ben ook gelaserd in Leuven ten gevolge van TTS, stadium 2, op 21 weken.
Om nog eens kort TTS te definiëren, aanvullend op wat hier boven staat geschreven, komt het erop neer dat de donor (= kleinste baby) een tekort aan bloedtoevoer krijgt van de moederkoek waardoor hij anemisch wordt (boedarmoede), te weinig voedingsstoffen binnen krijgt, verzwakt en dus ook niet meer plast (dus weinig of geen vruchtwater meer). De grootste baby, de recipient of ontvanger, krijgt net een teveel aan bloedtoevoer waardoor zijn hartje veel te veel moet pompen en riskeert ook te sterven.
Door de placenta te laseren, is er 60 procent kans op overleven van beide babies.
TTS treedt op bij 10 tot 15 % van de 1-eiige tweelingzwangerschappen.
Mijn vliezen zijn gebroken op 30 weken en mijn jongens zijn geboren op 31w4d via de natuurlijke weg...
Nu zijn ze 6 maanden en doen het uitstekend.
In de volgende editie van het magazine TWINS (UZ Gent), binnen 6 maand, zal hoogstwaarschijnlijk mijn getuigenis komen te staan alsook wat meer uitleg van dokter L. uit Leuven die zich met deze complicatie bezig houdt.
Sterkte aan iedereen die hiermee te maken krijgt maar weet dat ook positieve verhalen bestaan.
_________________ gelaserd op 21w aan TTS maar nu trotse mama van Lino en Issa, 1eiige jongenstweeling geboren op 02/06/2008 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Stel jezelf even voor Infomap Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Koffieklets Meetings en Data Dagdagelijkse activiteiten Zorg voor jezelf en je relatie Gewiste Posts Belangrijke momenten Papahoekje Engeltjes Links Het Grote Meerlingen Fotoboek Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Beheerdersmap Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes, doopsuiker, meter- en peterschap Praktische vragen, uitzet en administratie
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|