| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
lina

Geregistreerd op: 08 Dec 2007 Berichten: 676 Woonplaats: vlaams-brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Dec 18, 2008 4:03 pm Onderwerp: hemoglobine te laag |
|
|
hoi allemaal,
uit de bloedtest van onze jongens bleek dat hun hemoglobine te laag was; Ik moet ze nu ijzer gaan bijgeven van de kinderarts. Volgens hem (hij heeft met mijn man gebeld) had het te maken met het feit dat ze een laag geboortegewicht hadden en dan heel hard gegroeid zijn (ze komen van 2,5 kg en wegen nu na vijf maanden en 10 dagen 7,2 en 7,5) . Nu vroeg ik mij af of er nog iemand dat heeft voorgehad met z'n kids? Ik heb nog nooit gehoord van baby's met ijzertekort en maak me toch wat zorgen.
groetjes
lina
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Double Trouble

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Dec 18, 2008 7:34 pm Onderwerp: |
|
|
Hey Lina, ons Lyna had vorige week ook een te laag hemoglobine gehalte en zij heeft dan bloed bijgekregen maar de verpleging zij wel dat dit niet te vaak mag gebeuren omdat hun lichaam dit zelf moet leren aanmaken.Als het nodig is zou ze druppeltjes krijgen.
Ook zijn er op neo nog kindjes die ijzerdruppeltjes moeten bijkrijgen.
Geen zorgen maken!

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Dec 18, 2008 11:40 pm Onderwerp: |
|
|
Hey Lina,
Ik moest in het begin ook ijzerdruppeltjes aan Meike geven. Zij was dysmatuur bij de geboorte (1,855 kg aan ruim 28 weken).
Zelf heb ik lang geleden ook bloed bijgekregen. Ik ben ook de helft van een tweeling, geboren aan 32 weken een woog maar 1,500 kg bij de geboorte.
_________________ Ils, mama van Milo, Marin & Meike
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
mamaM&C

Geregistreerd op: 19 Jun 2008 Berichten: 19 Woonplaats: Oost-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Dec 19, 2008 10:00 am Onderwerp: ijzer |
|
|
Hallo,
ons Marte was ook dysmatuur (2,100 kg op 38 weken) en heeft in het totaal 3 bloedtransfusies gekregen in haar eerste 3 levensmaanden. Ze neemt nu nog steeds elke avond 3 ml ijzerdruppels. De kinderarts zei mij dat we dit moeten doen tot ze een jaar is.
Groeten.
_________________ Mama van Marte & Cato (18 januari 2008)
Een tweeling = dubbel plezier |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lina

Geregistreerd op: 08 Dec 2007 Berichten: 676 Woonplaats: vlaams-brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Dec 19, 2008 11:08 am Onderwerp: |
|
|
bedankt voor jullie reacties
onze jongens waren niet dysmatuur of prematuur (ook niet 100% matuur maar toch geen neonatologie gehad); Nu ja, ik moet vanmiddag nog eens langs bij de KA want Klaas staat ineens vol uitslag dus dan vraag ik het daar nog eens na. Als het zou liggen aan hun voeding of zo, dan zou de KA daar toch wel advies voor gegeven hebben neem ik aan. Ik vraag me altijd af of ik iets mis doe...
nog eens merci, blijkbaar gebeurt het dus wel meer dat baby's ijzer moeten bijkrijgen
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Cindy&Kris

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jun 04, 2009 9:23 am Onderwerp: Vlekken uit kledij van ijzerdruppels |
|
|
Hoi,
Kent er iemand een wondermiddel om de gele vlekken van de Fer-in-Sol uit de kledij te krijgen?
Grtjes,
Cindy
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Poppemiekes

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jun 04, 2009 10:20 am Onderwerp: |
|
|
Hey Cindy & Kris,
Wij hebben onze meisjes 6 maanden fer-in-sol moeten geven en we hebben vele plekken in de kleertjes niet kunnen verwijderen tot ik de vlekken telkens onmiddellijk uit heb gewassen met shout en dan direct in de wasmachine een normaal programma liet draaien. Ik nam echt wel alle maatregelen zodat er niets kon morsen (handdoek + plastic bavet), maar met hun reflux was dat vaak onbegonnen werk, want dat kon makkelijk 2 uur later zijn dat ze nog teruggaven en die fer-in-sol kwam dan zeker mee... En hoe weinig ook, dat gaf toch elke keer weer plekken...
Het enige wat je kan doen is de vlek zo snel mogelijk verwijderen, anders krijg je het er niet meer uit.
Veel succes!
|
 |
|